Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt lakkstenger i sølv fra Panduro, og har et lakkstempel med hjerter på.

Men jeg får ikke til dette skikkelig, får ikke smeltet lakkstangen skikkelig sånn at jeg får nok lakk. Innen jeg har fått smeltet nok så har det første tørket og dermed blir ikke lakkseglene noe fine..

Er det noen som har gode tips til meg?

Skal ha dette bakpå konvoluttene, lage dem på matpapir først slik at jeg kan bruke de fineste bakpå konvoluttene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varm det opp sånn at det nesten drypper, og gni stangen ned i arket. Så trykker du seglet nedi med en gang. Det funker i hvert fall ikke for meg å vente til det drypper ned på arket av seg selv, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Tusen takk for tipset, dette skal jeg prøve! :)

Gjest Markblomsten
Skrevet

Her var dette mannens oppgave. Han sier du må skave av biter av stanga, og smelte dette over stearinlys i skje eller smeltediegl. Da går det bra. :tommelsmil:

Vi hadde forresten kjøpt både lakkstang og lakkpaletter, og endte til slut opp med å bruke palettene.

Gjest Markblomsten
Skrevet
Her kan du se hva vi brukte til slutt, hvis du søker på "lakkbiter".
Gjest Fruktfat
Skrevet

smelt til det nesten begynner å renne, så snur du stanga samtidig, altså så den blir flytende rundt hele. deretter "vrir" du av og stempler.

Gjest gjest1
Skrevet

Vær kjapp, det er trikset! Hehe..

Skrevet

Har fått til noen, men det var ikke så enkelt dette her. Ser mye enklere ut ;)

Det jeg får til best med, er å smelte rundt hele sånn at det bobler, rett før det drypper, så gnir jeg ned i riktig størrelse og stempler.

Men takk for mange tips! :)

Skrevet

Smelt det i en skje...

Metallet i skjea holder det varmt til du har nokk.

Hold skjea over lyset, og lakkstanga i skjea. :)

Gjest Bride to be
Skrevet

Har kjøpt en pose med lakkbiter og smelteskje i hobbybutikk, tror de har hos Panduro også, da tar du bare en av bitene oppi skjea og smelter over stearinlys. Drypp på arket og stemple med en gang (Dvs. det er sånn jeg tror det gjøres da, har ikke prøvd ennå ;) ) Kjøpte først lakkstang men synes også det ser vanskelig ut å bruke den...

Leste også et tips her inne om at det kunne være lurt å lage lakkseglene på matpapir for senere å lime dem fast der de skal være...

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å bruke fyrsikk - lange - holder de under slik at det dryppes nok ned på papiret (konvolutten). Dypp stempelet i kaldt vann før du bruker d - da er det lettere å få det av igjen...

Nei det er ikke lett å få d perfekt...

Skrevet

Jeg brukte dem på matpapir slik at jeg fikk brukt de fineste og limt dem på.

Jeg forsøkte å "hakke" opp småbiter og smelte i en skje for så å dryppe, men for å si det sånn - nå er jeg en skje fattigere ;) Det funket ikke for meg iallfall.

Men jeg fant teknikken etterhvert. Jeg smeltet til det boblet, rett før det begynte å dryppe, og da gnidde jeg forsiktig til riktig størrelse ned på matpapiret og stemplet med lakkstemplet. Da funket det :

Det er mye vanskeligere enn det ser ut for, men når man først får til teknikken så gikk det ganske fint! :)

Takk for mange gode tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...