AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Selv syns jeg dette er lite pedagogisk!! Det tok meg flere tiår å forstå at min stemme faktisk telte! Men for å sette det på spissen føler jeg at mine barn, blir veldig motsatt. Hva blir riktig? Fyr løs!😊 Hilsen 83 modell Anonymkode: 24d53...e7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Ja takk begge deler? De må oppleve å bli lyttet til, men inne ALLTID Anonymkode: c7a34...ae0 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden ikke* Anonymkode: c7a34...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tenker at mange barn i dag har alt for lite respekt for autoriteter. Ikke alle, men mange. Og mange barn er vant til å alltid være i sentrum og at foreldrene baner vei for alle ubehageligheter. Barna blir ufordragelige og tåler absolutt ingen motgang. Anonymkode: dbef3...151 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Så du mener barn og tenåringer ikke burde høre på hva de voksne sier? Anonymkode: 8cc3b...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener barn og tenåringer ikke burde høre på hva de voksne sier? Anonymkode: 8cc3b...6f3 Du bør lese teksten og spm på nytt 😊 Anonymkode: 24d53...e7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Selv syns jeg dette er lite pedagogisk!! Det tok meg flere tiår å forstå at min stemme faktisk telte! Men for å sette det på spissen føler jeg at mine barn, blir veldig motsatt. Hva blir riktig? Fyr løs!😊 Hilsen 83 modell Anonymkode: 24d53...e7b En enorm andel voksne vil alltid - og uten unntak - behandle barn dårligere enn de ville behandlet en voksen under samme omstendigheter. De gjør det fordi det å ikke oppføre seg eksemplarisk rundt voksne har konsekvenser. Man kan bli saksøkt, politianmeldt, man kan miste jobben, bli filmet og hengt ut etc. Og man blir, som hovedregel, behandlet like dårlig i retur. Derfor er voksne som liker å bølle med mennesker stygge med barn. De er et lett offer. Det er ikke barnets feil. Det er den voksnes feil. Voksne som er stygge med barn er mennesker man bør unngå, på alle vis. Normalt fungerende voksne er nemlig alltid - uten unntak - snillere med barn enn med voksne. Alle andre voksne skal unngås. Også av andre voksne. Inkludert, men ikke begrenset til, egne foreldre. For alle kan få barn, ts. Alt du må gjøre er å ha sex uten kondom. Krever null egnethet, null ferdighet. Dessverre. Anonymkode: f46d5...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En enorm andel voksne vil alltid - og uten unntak - behandle barn dårligere enn de ville behandlet en voksen under samme omstendigheter. De gjør det fordi det å ikke oppføre seg eksemplarisk rundt voksne har konsekvenser. Man kan bli saksøkt, politianmeldt, man kan miste jobben, bli filmet og hengt ut etc. Og man blir, som hovedregel, behandlet like dårlig i retur. Derfor er voksne som liker å bølle med mennesker stygge med barn. De er et lett offer. Det er ikke barnets feil. Det er den voksnes feil. Voksne som er stygge med barn er mennesker man bør unngå, på alle vis. Normalt fungerende voksne er nemlig alltid - uten unntak - snillere med barn enn med voksne. Alle andre voksne skal unngås. Også av andre voksne. Inkludert, men ikke begrenset til, egne foreldre. For alle kan få barn, ts. Alt du må gjøre er å ha sex uten kondom. Krever null egnethet, null ferdighet. Dessverre. Anonymkode: f46d5...c11 Kjenner jeg er skammelig enig med deg 😅 Tenkt mye det samme! Enkelt, men vanskelig! Anonymkode: 24d53...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Jeg var fylt 40 før jeg hadde lært at jeg kunne si: "jeg hører hva du sier, men nå velger jeg å..." Eller "takk for dine tanker, jeg skal ha det i bakhodet når jeg..." Anonymkode: e70fc...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Pedagogikk er bare noe tull Anonymkode: 57c99...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var fylt 40 før jeg hadde lært at jeg kunne si: "jeg hører hva du sier, men nå velger jeg å..." Eller "takk for dine tanker, jeg skal ha det i bakhodet når jeg..." Anonymkode: e70fc...f27 Ja, ikke sant! Det er helt forferdelig!! Kjenner jeg blir sint på min generasjon foreldre. Samtidig som jeg kjenner veldig på at mine barn fint kunne lagt seg på en mellomting 😂 Eller retter sagt... jeg kunne lagt lista på et annet plan 🙈 Anonymkode: 24d53...e7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pedagogikk er bare noe tull Anonymkode: 57c99...63c Absolutt ikke!! Anonymkode: 24d53...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden "Svarer du meg?!" Ja, hvordan eller skal to mennesker ha en dialog? Fortsatt livredd kjefting og brøling i en alder av 30. Kan med sikkerhet si at det var ræva pedagogikk de holdt på med den gang. Anonymkode: 8c214...384 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja takk begge deler? De må oppleve å bli lyttet til, men inne ALLTID Anonymkode: c7a34...ae0 Hvordan skal man få til dette? Vi lever i et samfunn som er så "way off" vår egen. Samtidig prøver vi (hvertfall jeg) og undo alle "feilene" våre foreldre gjorde.... Anonymkode: 24d53...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Jeg også vokste opp med dette. Fikk aldri vise følelser utover det flate og nøytrale, og aldri fikk jeg oppleve att følelser ble validert. Jeg er 47 år, hører fremdeles på voksne (dvs autoriteter som brøler høyest) og er helt flat i følelser, men inni meg koker det. Passiv aggressiv og kald utvendig, inni bobler det av empati og livsglede, som aldri kommer ut til overflaten. Anonymkode: f24b6...22c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Svarer du meg?!" Ja, hvordan eller skal to mennesker ha en dialog? Fortsatt livredd kjefting og brøling i en alder av 30. Kan med sikkerhet si at det var ræva pedagogikk de holdt på med den gang. Anonymkode: 8c214...384 Sykt enig med deg!! Skada opplegg man ikke kommer seg ut av før halve livet har gått. Er så sjukt glad jeg har kommet dit hvor jeg oppriktig gir faen i hva andre tenker!! Anonymkode: 24d53...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Ikke alt skal være en forhandlingssituasjon; tydelige grenser skaper trygghet hos barn. Barn har ikke erfaringsgrunnlag nok til å skulle synse eller ta valg om alt. Men det kan gjerne gjøres i en mer pedagogisk form enn fra 1980 og bakover i tid. Har trua på å snakke mer med barn, fortelle hvorfor, konsekvenser av valg osv. Hilsen 71-mod. Anonymkode: 5c659...b5b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Absolutt ikke!! Anonymkode: 24d53...e7b Jo, det er bare svada. Sunn fornuft holder i massevis Anonymkode: 57c99...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg også vokste opp med dette. Fikk aldri vise følelser utover det flate og nøytrale, og aldri fikk jeg oppleve att følelser ble validert. Jeg er 47 år, hører fremdeles på voksne (dvs autoriteter som brøler høyest) og er helt flat i følelser, men inni meg koker det. Passiv aggressiv og kald utvendig, inni bobler det av empati og livsglede, som aldri kommer ut til overflaten. Anonymkode: f24b6...22c Føler så sjukt med deg!❤️ Vi er så skada, den generasjonen her. Jeg har jobbet sjuuuukt mye for å komme meg ut av det. Og siden jeg var liten har jeg hatt et ønske om å ikke ha kontakt med mamma og pappa. Så langt har jeg ikke kommet. Men jeg har kommet så langt at jeg har klart å tenke meg frem til at de er skadet av siiiin generasjon foreldre. Jeg orker ikke bære nag. Bare lar det gå og lever mitt eget liv, uten å bry meg veldig mye over hva de måtte mene. Prøv det. Det funker! Men du må bli en smule kynisk 😅 Anonymkode: 24d53...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det er bare svada. Sunn fornuft holder i massevis Anonymkode: 57c99...63c Har du barn? Anonymkode: 24d53...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå