AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Hva sover babyen deres i foruten body? Sovebag? Swaddle bag, egen babydyne? Anonymkode: d9a18...ef4
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Vi har sovebag også pakker vi inn med en babyteppe over ☺️ Anonymkode: 1245d...c5d
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Nattpose. Har brukt dyne i tillegg selv om jeg tror det ikke er anbefalt. Anonymkode: 52698...4b1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Har sovepose for å slippe å bekymre meg for dyner som kommer over hodet osv. Veldig fornøyd med Easygrow sine Anonymkode: 8c9bb...520 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar Svøpte i 1,5 mnd både i svøpepose og vanlig musselinteppe. Hadde da dyne oppå. Nå bruker han easygrow nattpose på natt da han har blitt så sterk at han bryter seg løs fra svøpingen og får dyna over hodet. Har et hjemmestrikket ullpledd over nattposen, men under armene. Han blir for kald av å ligge i kun pysj med nattpose på når det er 18 grader i rommet. Bruker dyne på dagtid i moonboonen og sånt, og den er også fin å ha under han når han ammer faktisk nå når jeg ikke bruker ammepute lengre, så glad vi har begge deler. På Tise finner du easygrow nattpose til en billig penge 👍. Anonymkode: 38e13...505 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar Har en nattpose fra Dungo. Den er helt fantastisk. Så deilig og myk. Anonymkode: 94e2a...a31
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar Brukte dyne frem til baby var 3 mnd, etter det har jeg brukt nattpose fra Easygrow👍🏼 Anonymkode: c503f...2c0
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har sovepose for å slippe å bekymre meg for dyner som kommer over hodet osv. Veldig fornøyd med Easygrow sine Anonymkode: 8c9bb...520 Samme her. Barna våre bruker pysj og ingenting annet over nattposen, da det ikke er anbefalt pga. fare for overoppheting som er farlig. Holder helt fin temperatur. Anonymkode: 2e959...29b
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Samme her. Barna våre bruker pysj og ingenting annet over nattposen, da det ikke er anbefalt pga. fare for overoppheting som er farlig. Holder helt fin temperatur. Anonymkode: 2e959...29b Babyer er som oss voksne veldig forskjellige Min baby holder ikke helt fin temperatur i bare soveposen, men er også født prematurt og har hatt ekstra hjelp til å holde egen temp. Det er ikke bra for en baby å bli hypoterm, så hvis man har kontroll på barnets temperatur er det ikke farlig å bruke et pledd over nattposen. Slike anbefalinger du sikter til er for folk som kanskje ikke klarer å tenke helt selv og gjøre egne vurderinger. Når man har en prematur baby får man selvsagt også ekstra opplæring i å nettopp gjøre egne vurderinger. Anonymkode: 38e13...505 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Babyer er som oss voksne veldig forskjellige Min baby holder ikke helt fin temperatur i bare soveposen, men er også født prematurt og har hatt ekstra hjelp til å holde egen temp. Det er ikke bra for en baby å bli hypoterm, så hvis man har kontroll på barnets temperatur er det ikke farlig å bruke et pledd over nattposen. Slike anbefalinger du sikter til er for folk som kanskje ikke klarer å tenke helt selv og gjøre egne vurderinger. Når man har en prematur baby får man selvsagt også ekstra opplæring i å nettopp gjøre egne vurderinger. Anonymkode: 38e13...505 Generelle anbefalinger gjelder som regel friske, terminfødte barn så at du har fått lære noe annet er jo ikke så rart Anonymkode: 2e959...29b
AnonymBruker Skrevet 1. mars #11 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Babyer er som oss voksne veldig forskjellige Min baby holder ikke helt fin temperatur i bare soveposen, men er også født prematurt og har hatt ekstra hjelp til å holde egen temp. Det er ikke bra for en baby å bli hypoterm, så hvis man har kontroll på barnets temperatur er det ikke farlig å bruke et pledd over nattposen. Slike anbefalinger du sikter til er for folk som kanskje ikke klarer å tenke helt selv og gjøre egne vurderinger. Når man har en prematur baby får man selvsagt også ekstra opplæring i å nettopp gjøre egne vurderinger. Anonymkode: 38e13...505 Det er vel uansett bedre å ta på baby en ullbody/ullpysj enn å risikere at den får dyna/pleddet over hodet. Anonymkode: ab882...509
AnonymBruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars Baby sover i pysj og babydyne. Foretrekker pysj med ben da hun stadig sparker av seg sokker, men bruker også pysj uten ben, og da med sokker på. Anonymkode: 58bc7...058
Fame Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars Nå er min 15 måneder, men har hele tiden sovet i pysj og nattpose. Har en tynnere nattpose når det blir varmere i været, og er det veldig varmt sover hun bare i pysj
AnonymBruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er vel uansett bedre å ta på baby en ullbody/ullpysj enn å risikere at den får dyna/pleddet over hodet. Anonymkode: ab882...509 Ja, hvis det er nok så er det bedre! Men her må jeg ha på ullbody under nattposen og pledd over nattposen. Hvis babyen får pleddet over ansiktet vil babyen uansett ikke kveles av dette, da pleddet er tynt og strikket med hullmønster Anonymkode: 38e13...505
AnonymBruker Skrevet 3. mars #16 Skrevet 3. mars Dere som bruker dyne- hvor store er de? Dere som bruker sovepose- ser mange av de er ganske lange i forhold til barna ( bilder på nettbutikk) regner med dette er meningen? Og hvilken TOG bruker dere om vår/sommer? Anonymkode: d9a18...ef4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #17 Skrevet 4. mars Mine unger brukte bare dyne da de var babyer. Opplevde aldri at de fikk den over hodet. Jeg synes ikke sånn sovepose ser noe særlig behagelig ut - man får ikke dyne over armer/skulderområdet, og man har ikke mulighet til egen temperaturregulering ved å ta en fot eller to på utsida. Anonymkode: b473c...b70
AnonymBruker Skrevet 4. mars #18 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine unger brukte bare dyne da de var babyer. Opplevde aldri at de fikk den over hodet. Jeg synes ikke sånn sovepose ser noe særlig behagelig ut - man får ikke dyne over armer/skulderområdet, og man har ikke mulighet til egen temperaturregulering ved å ta en fot eller to på utsida. Anonymkode: b473c...b70 Små babyer har ikke kroppskontroll til å ta en fot eller to på utsida... De sparker av seg hele dynen med et uhell, og får den ikke på igjen. Når dynen sparkes av har man ikke dyne pa armene/skuldrene heller... Ingen av mine har noensinne kunnet bruke dyne. Vi hadde en dyne til "reservebruk" når nattposen ble utsatt for bleieuhell, og det var bare tull. Våre har sovet i ullpysj/pysj/body/bare bleie og nattpose. Anonymkode: 75417...d07
AnonymBruker Skrevet 4. mars #19 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Små babyer har ikke kroppskontroll til å ta en fot eller to på utsida... De sparker av seg hele dynen med et uhell, og får den ikke på igjen. Når dynen sparkes av har man ikke dyne pa armene/skuldrene heller... Ingen av mine har noensinne kunnet bruke dyne. Vi hadde en dyne til "reservebruk" når nattposen ble utsatt for bleieuhell, og det var bare tull. Våre har sovet i ullpysj/pysj/body/bare bleie og nattpose. Anonymkode: 75417...d07 Her var det som sagt problemfritt med dyne. Brukte den minste størrelsen da de var nyfødte. De sparka den aldri av og fikk den aldri over hodet. Anonymkode: b473c...b70
AnonymBruker Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars Jeg hadde tenkt å bruke sovepose men den vi hadde var litt for stor da baby var nyfødt. De skal ikke kunne skli ned i posen så viktig at halsåpning er mindre enn hodet til baby. Brukte derfor dyne i starten og det var uproblematisk, baby klarte ikke å sparke den av seg de første 1-2 mnd. Hadde ikke dynen helt opp til haka, hadde den bare opp til magen/brystet og så hadde vi langermet pysj på baby. Det var sånn liten lett babydyne, minste størrelse. Etter det begynte vi å bruke sovepose mest og dyne som backup hvis posen feks fikk tiss på seg. Anonymkode: bdc9b...9a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå