AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Hei jeg er alene med ett barn på 12 år, og har i lengre tid følt att visse voksne (foreldre til barnets venner) da mener at jeg skal ta mer av felleskjøring til idrett ol. da jeg uansett bare har han og har mer ledig tid. jeg syns jo ikke dette er rettferdig. jeg skal ikke ha mere jobb med kjøring el. bare fordi noen andre har to barn. Jeg krever ingen forskjellig behandling fordi jeg er alene heller, vi må alle bidrar likt tenker jeg. Jeg kan fint tilby meg å kjøre en ekstra gang, og er veldig opptatt av å bidra mer enn gjennomsnittet. Men….at folk forventer det? Ja da blir jeg irritert hva tenker dere? Anonymkode: fbdf1...a45
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei jeg er alene med ett barn på 12 år, og har i lengre tid følt att visse voksne (foreldre til barnets venner) da mener at jeg skal ta mer av felleskjøring til idrett ol. da jeg uansett bare har han og har mer ledig tid. jeg syns jo ikke dette er rettferdig. jeg skal ikke ha mere jobb med kjøring el. bare fordi noen andre har to barn. Jeg krever ingen forskjellig behandling fordi jeg er alene heller, vi må alle bidrar likt tenker jeg. Jeg kan fint tilby meg å kjøre en ekstra gang, og er veldig opptatt av å bidra mer enn gjennomsnittet. Men….at folk forventer det? Ja da blir jeg irritert hva tenker dere? Anonymkode: fbdf1...a45 Kjøring skal fordeles likt mellom foreldre. At du tilbyr deg å kjøre en ekstra gang er fint av deg, problemet er bare at hvis en gjør det blir det etterhvert en selvfølge, dessverre så er ofte voksne så tankeløse. Så jeg hadde kjørt de gangene det var min tur og ikke mer, unntatt i helt spesielle tilfeller feks at alle andre var syke.. Anonymkode: 4b4b3...288 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Så rart å forvente det av deg.. Her forventer jeg at vi fordeler den kjøringen og hentingen sånn nogenlunde likt. Uavhengig om det er en eller to foreldre, eller en eller fem barn i familien. Også kan det variere fra uke til uke etter hva som skjer ei den enkelte familien, men at de sånn jevnt over fordeles likt er jo mest rettferdig. Anonymkode: c1888...92b 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Opplever akkurat det samme. Jeg er 100% alene om omsorgen og det forventes at jeg kjører, henter og stiller mer opp enn andre foreldre Anonymkode: 1ce5b...fa1
-Missi- Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar Så rart burde det ikke egentlig være motsatt? De som er 2 har jo mye mer muligheter enn vi som bare er en voksen 🤔aldri vært sånn for meg men så har jeg aldri hatt bil eller lappen heller da. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar Jeg opplever også det samme, selv om jeg har flere barn. Det er liksom forventet at jeg kjører hver gang, både kortere strekk til treninger osv(1 mil), og lengre kjøringer til hytteturer osv. En helg måtte jeg kjøre de til hyttetur 10 mil hver vei, med lillesøster hjemme alene. Måtte få min 80 år gamle nabo til å sitte barnevakt. Og alle de andre har to foreldre hjemme.. Anonymkode: f6613...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå