Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså ... Jeg dro dit i dag for å kaste søppel

Hadde 4 lyse søppelsekker med forskjellige puslespill, barneleker, plastlommer til babyborn, noen blyanter, ulike ødelagte leker, diverse rett og slett, noe sminkegreier/gammelt pudder

Fikk beskjed om å kaste de i restavfall..

Kasta første sekk der, før jeg ble stoppa av en dame som sa "hva er det inni der? Jeg gidder ikke sortere det for deg altså"

Jeg svarte hva som var i, og at jeg fikk beskjed om å kaste det der. 

"Er det noen hardplast oppi?" 

"Det er barneleker, eller hva slags hardplast mener du?"

"Vet du ikke hva hardplast er?" Før hun rev opp posen, ting falt ut og hun ba meg plukke opp og sortere. 

"Det var du som rev opp posen så ting falt ut, så det kan jo du plukke  opp? Du trenger ikke være ufin og frekk mot meg. Jeg spør fordi jeg lurer på hvor ting skal kastes..??"

Deretter himlet hun med øynene sa at om jeg trodde det bare var å kaste masse forskjellig oppi en bosspose så tok jeg feil.

Altså hva f...? 😅😅 skal man sortere hver plastbit, puslespillbit , blyanter osv?

Anonymkode: fca3c...b0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menneh, hardplast, puslespillbiter og blyanter skal vel i rest? Eller? Hva mente hun skulle sorteres ut? Småelektronisk kan jeg eventuelt skjønne, hvis du hadde noe sånt.  

Anonymkode: f3c2c...582

AnonymBruker
Skrevet

Gjenbruksstasjon er ikke det samme som gjenvinningsstasjon. 

Og ja, det forventes at man sorterer søppel selv. De skal sende ut sortert søppel. 

Anonymkode: 691ff...721

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menneh, hardplast, puslespillbiter og blyanter skal vel i rest? Eller? Hva mente hun skulle sorteres ut? Småelektronisk kan jeg eventuelt skjønne, hvis du hadde noe sånt.  

Anonymkode: f3c2c...582

Ja det var jo det..

Hun rev opp posen, og sa "Ja du har vel ikke lighter oppi her?" Nei sa jeg.

Falt ned en roush som knuste utover containeren, og hun ble sur.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og ja, det forventes at man sorterer søppel selv. De skal sende ut sortert søppel. 

Men det var jo sortert? Det var ulike ting ja, men barneleker og småting 

AnonymBruker
Skrevet

Var det i Åsane?

Anonymkode: 8ab86...a9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Var det i Åsane?

Anonymkode: 8ab86...a9e

Møllendal

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 17.48):

Ja det var jo det..

Hun rev opp posen, og sa "Ja du har vel ikke lighter oppi her?" Nei sa jeg.

Falt ned en roush som knuste utover containeren, og hun ble sur.

Stort sett er de aller fleste greie og behjelpelige både på Møllendal og Eapehaugen.

En gang vi leverte på BIR i Åsane følte jeg meg veldig overvåket. 😂Jeg skjønner at de har vært utsatt for folk som har null kontroll på hvor de skal kaste hva, men kommunikasjon av typen “Jaha, hvor har du tenkt å kaste den?”, med streng stemme blir litt i overkant. Jeg visste hvor jeg skulle kaste tingen, og svarte riktig. Da innbilte jeg meg at vedkommende nesten så litt skuffet ut 😂.

Anonymkode: 2ef41...346

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stort sett er de aller fleste greie og behjelpelige både på Møllendal og Eapehaugen.

En gang vi leverte på BIR i Åsane følte jeg meg veldig overvåket. 😂Jeg skjønner at de har vært utsatt for folk som har null kontroll på hvor de skal kaste hva, men kommunikasjon av typen “Jaha, hvor har du tenkt å kaste den?”, med streng stemme blir litt i overkant. Jeg visste hvor jeg skulle kaste tingen, og svarte riktig. Da innbilte jeg meg at vedkommende nesten så litt skuffet ut 😂.

Anonymkode: 2ef41...346

Haha!

Ja men hva er greia? Vi kommer jo der for å kaste, og spør hvor gjenstandene skal kastes.. så blir de sur for det også, at vi spør?

"Vet du ikke det? Vet du ikke hva hardplast er altså?"

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 17.47):

Men de har fortsatt lov til å la de som jobber der oppføre seg? Eller...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha!

Ja men hva er greia? Vi kommer jo der for å kaste, og spør hvor gjenstandene skal kastes.. så blir de sur for det også, at vi spør?

"Vet du ikke det? Vet du ikke hva hardplast er altså?"

Ufint  og idiotisk å møte folk sånn. Da får man ikke lyst til å dra tilbake. Og enkelte  kvitter seg med ting på feil sted. Jeg har delvis gitt opp å prøve  å sortere, fordi det alltid er feil og får kjeft. Så har ikke vært på dynga på flere år. Og smyger det i restavfallet hjemme.  Eller brenner det i hagen

Sist hadde jeg med malingsoann og noen gamle flasker med div rester. Så prøvde å si fra om flaskene.  Fikk en sur kommentar om at alt skulle til malings plass.  For så å skjelle meg ut for flaskene etterpå. 

Bare dette med papp og papir,  er jo helt håpløst. Papir  er ikke papir og papp er ikke papp.  Det ligger  alt for dårlig informasjon om dette på nettsidene. Ogaå fant jeg  ut at dette  varierer i tillegg til miljøstasjon til miljøstasjon.  

Så da beg fant en bedre informasjon,  ble det fortsatt feil. 

Anonymkode: d2f30...cea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ufint. Har også opplevd å bli utskjelt av en ansatt på en avfallsstasjon fordi jeg ikke forstod helt hvordan systemet fungerte (min første gang der). Gjorde ikke noe direkte galt, men fikk ikke engang mulighet til å spørre hvordan det fungerte før en eldre kar kom og skulle mansplaine med høy stemme som om jeg var et lite barn. Skikkelig ubehagelig.

Anonymkode: 5e476...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...