AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei! Jeg fikk hjernerystelse for en måned siden, og har fortsatt såpass sterke symptomer at jeg er sterkt anbefalt å få avlastning på dagtid (blandt mange andre anbefalinger). Jeg har en baby på 4 måneder hjemme, og har fått anbefaling om minst 3 timer avlastning hver dag i en måned i første omgang. barnefar har i utgangspunktet ikke mulighet til å ta over permisjonen. Hvordan foregår egt dagmamma? Jeg ønsker jo at vedkommende skal være hjemme hos oss, med meg til stede. Og kun ha ansvar for mitt barn om gangen. Hvor tar man kontakt med noen? Må vi opprette noen arbeidskontrakt? Får man politiattest? Hvordan vet man at personen er trygg? får man noe økonomisk støtte av f.eks. nav til å dekke dette? og mens baby sover, kan personen ha som arbeidsoppgave å gjøre husarbeid for å avlaste med dette? er åpenbart helt grønn på dette område, så alle råd mottas med stor takk🙏🏼 slemme kommentarer trengs ikke. Anonymkode: 80272...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Kan ikke far ta omsorgs dager el? Siden du er "syk" og trenger avlastning så tror jeg far skal kunne få hjelpe til. Dagmamma tror jeg det finnes Byrå til, jeg hadde iallefall krevd politi attest og at de kan første hjelp. Og referanser om mulige. Om du skal være hjemme med en dagmamma så har du jo mer kontroll. Så om far ikke har noe mulighet å hjelpe, så søk etter dagmamma som kan avlaste deg og hjelpe til hjemme. Men hør med nav kanskje? At om legen skriver legeerklæring så kanskje du kan få litt hjelp? Men å rydde etc hjemme kan jo mannen din gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Ville utforsket alle muligheter for at pappaen kan ta over for deg. Dersom du er sykemeldt i din permisjon skal jo far få muligheten til å ta denne. Anonymkode: d2239...8be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke mange dagmammaer å oppdrive, og ihvertfall ikke noen som du ønsker skal fungere som en au pair hjemme hos dere Da må du isåfall betale tilsvarende full månedslønn, så det kan bli dyrt. Du kan alltids høre med NAV, men har aldri hørt om at noen får dekket noe sånt. Anonymkode: 083dc...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Dere ligger an til ganske store problemer på sikt hvis far «ikke kan» steppe inn her. Det er snakk om BARNET HANS!! Og hans kones helse! Ingenting i hele verden bør være viktigere enn dette. (Så fremt ikke dere har for eksempel et annet barn som er innlagt på sykehus og at far er der med det, eller noe i den gata.) Du trenger avlastning og hvile, og det kan få kritiske konsekvenser for resten av ditt liv hvis du ikke tar dette på alvor. Samtidig har dere en liten baby som holder på å legge grunnlaget for hele sitt framtidige liv, og som er kritisk avhengig av å motta kjærlighet og omsorg av mennesker som skal være der resten av livet. Babyen kan ikke knytte bånd til en fremmed som senere forsvinner. Det er kjempeskadelig! Hvis ikke mannen din forstår dette, foreslår jeg at dere tar kontakt med familievernkontoret eller helsesøster og får de til å forklare ham dette. Ærlig talt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Fikk tips om hushjelp, det tenkte jeg ikke på, så det er absolutt en fin avlastning! ☺️ tenkte for såvidt ikke å bruke dagmammaen som au pair, men mer at hun kunne rydde og sette på en oppvaskmaskin når lille sover uansett, men når du sier det så er vel det oppgavene til en au pair 🙈 men hushjelp hadde jo tatt vekk det ansvaret ☺️ når det kommer til far så har jeg prøvd å forklare han utallige ganger at familien kommer som pri 1, men det er rett og slett ikke sånn han føler det dessverre.. jobb er viktigst over alt, noe som resulterer i at vi halvveis står i et samlivsbrudd. Pga hans psykiske helse kan jeg ikke forsette å pushe på.. vet det høres fryktelig frusterende ut, og det er det virkelig også! Men samme hvor vondt og frustrerende det er for meg, så får jeg ikke gjort noe annet enn å akseptere det og finne andre løsninger… Anonymkode: 80272...503 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Far har rett til å ta over permisjonen hvis mor er for syk til å ta seg av barnet. Så han kan absolutt det, sett fra NAVs side (se https://www.nav.no/foreldrepenger#syk). Men er det han selv som ikke vil, blir det jo verre. Da må du jo nesten bare forklare ham at det må han? Sånn er det å være forelder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Du har hjernerystelse, har en 4 mnd gammel baby og en mann med psykiske problemer som ikke stiller opp… Har du foreldre som kan bistå? Kan du flytte til dem for en periode? Skyldes hjernesrystelsen noe din mann har gjort? Isåfall vil jeg anbefale at du kontakter krisesenter med en gang! Anonymkode: 847fa...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Kan du flytte hjem til foreldrene dine en periode? Anonymkode: 0f201...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fikk tips om hushjelp, det tenkte jeg ikke på, så det er absolutt en fin avlastning! ☺️ tenkte for såvidt ikke å bruke dagmammaen som au pair, men mer at hun kunne rydde og sette på en oppvaskmaskin når lille sover uansett, men når du sier det så er vel det oppgavene til en au pair 🙈 men hushjelp hadde jo tatt vekk det ansvaret ☺️ når det kommer til far så har jeg prøvd å forklare han utallige ganger at familien kommer som pri 1, men det er rett og slett ikke sånn han føler det dessverre.. jobb er viktigst over alt, noe som resulterer i at vi halvveis står i et samlivsbrudd. Pga hans psykiske helse kan jeg ikke forsette å pushe på.. vet det høres fryktelig frusterende ut, og det er det virkelig også! Men samme hvor vondt og frustrerende det er for meg, så får jeg ikke gjort noe annet enn å akseptere det og finne andre løsninger… Anonymkode: 80272...503 Sikker på at hans helse er så alvorlig som han muligens bruker som trussel for og få vilja si? Anonymkode: ea672...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Du drar fra den mannen umiddelbart! Du har en liten BABY som han er pappa til, du er skadet og trenger hjelp og han stiller ikke opp! Det sier ALT om hvem denne mannen er. Han vil du ikke ha behov for videre i livet ditt altsa. Dra hjem til foreldrene dine. Moren din tar velferdspermisjon fra sin jobb og så får du hentet deg inn. Så går dere videre uten barnefar. Anonymkode: 34efc...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #12 Del Skrevet 9 minutter siden Skaden skyldes ikke barnefar nei. Mine foreldre er såpass gamle og syke at de ikke er i stand til å ta seg av en baby.. og familie for øvrig er på jobb på dagtid, og har mer enn nok med egne barn og liv.. men gjerne kom med forslag, det kan fort være noe jeg ikke har tenkt på 🙏🏼 Anonymkode: 80272...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 4 minutter siden #13 Del Skrevet 4 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skaden skyldes ikke barnefar nei. Mine foreldre er såpass gamle og syke at de ikke er i stand til å ta seg av en baby.. og familie for øvrig er på jobb på dagtid, og har mer enn nok med egne barn og liv.. men gjerne kom med forslag, det kan fort være noe jeg ikke har tenkt på 🙏🏼 Anonymkode: 80272...503 Home-Start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 minutter siden #14 Del Skrevet 2 minutter siden Men baby er 4 mnd...har han blitt Mental dårlig siden fødselen eller har han alltid vært slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå