AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #21 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke vanlig i min omgangskrets Anonymkode: ce085...116 Betyr ikke at det er uvanlig, søte deg. Anonymkode: d4895...d73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja! Det tenker jeg også. Du skal være ganske langt ute å kjøre, hvis du ikke greier å ta deg sammen til et nivå som er akseptabelt når du har fått beskjed om når de kommer, og de nå står og stirrer. Anonymkode: 84210...6c5 Jeg jobber også i barneverntjenesten og jo det er ikke alle som klarer "å ta seg sammen". Vi har også kommet på avtalte hjemmebesøk hvor hjemmet på ingen måte tilsier at det bør bo barn der. Men dette er allikevel unntakene, de aller fleste hjemmebesøk er fine og vi vet det er en unaturlig setting og at det er rart både for foreldre og barn. Men dette vet vi ikke på forhånd, og akkurat derfor er det viking å besøke familien hjemme, se hvordan de bor og få et innblikk i hvordan samspillet i familien fungerer. Anonymkode: d2e6b...2f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har hatt besøk av bv pga xen. Det var kunstig og ganske fælt, gruet meg, tenkte mye. Om det hadde skjedd igjen hadde jeg sagt nei. Det er ikke mye bv kan gjøre med det, og saken blir trolig avsluttet. Anonymkode: b5e4e...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er heller ikke noe barneverntjenesten forventer. Det er ingen naturlig situasjon, så det er helt normalt at familien virker preget av en slik kunstig og unaturlig situasjon. Men min anbefaling er likevel å ikke gjøre noe annet / mer enn du ville gjort en vanlig ettermiddag. Om det er å sette seg i godstolen med en kaffe, så gjør du det. De fleste ettermiddager hos barnefamilier består av hektisk kaos med lekser, middagslaging osv. Barneverntjenesten vet dette. Dersom barneverntjenesten ønsker å se dere i en spesifikk aktivitet så vil de gjerne si noe om det, hvis ikke vil de bare se dere i samspill i hjemmet. Men poenget er at dersom familien konstruerer en helt annen ettermiddag enn det som er vanlig, så vil det skinne gjennom ganske raskt. Og det er helt normalt at foreldrene sier fra at de er nervøse eller syns det er ekkelt. Anonymkode: 87ca3...c53 Og min påstand er at det er nærmest umulig for de aller fleste. Nå kommer de for å se på oss være foreldre, da får vi vise de da. Hadde ikke ramlet meg inn å gjøre det vi vanligvis gjør, og sitte i godstolen min med kaffe og skjelve på innsiden hadde jo i den situasjonen føltes veldig unaturlig. Jeg tror ikke bvt får sett noe av verdi i slike situasjoner, bortsett fra de helt håpløse tilfellene som ikke en gang greier å ta seg sammen en stakket stund. Anonymkode: 84210...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg jobber også i barneverntjenesten og jo det er ikke alle som klarer "å ta seg sammen". Vi har også kommet på avtalte hjemmebesøk hvor hjemmet på ingen måte tilsier at det bør bo barn der. Men dette er allikevel unntakene, de aller fleste hjemmebesøk er fine og vi vet det er en unaturlig setting og at det er rart både for foreldre og barn. Men dette vet vi ikke på forhånd, og akkurat derfor er det viking å besøke familien hjemme, se hvordan de bor og få et innblikk i hvordan samspillet i familien fungerer. Anonymkode: d2e6b...2f2 Det skjønner jeg, men de aller fleste greier det jo? Jeg tenker at veldig mange bedrite foreldre som ikke bør ha barna sine greier å skjerpe seg på slike møter. Anonymkode: 84210...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er selvfølgelig ikke normalt for oppegående foreldre å ha kontakt med barnevernet Anonymkode: ce085...116 Oppegående foreldre tar selvfølgelig kontakt med barnevernet om de befinner seg i en situasjon i hjemmet som de ikke klarer å håndtere selv. Hvis du tror at barn av oppegående foreldre aldri roter seg opp i leie situasjoner, feil folk, eller psykisk uhelse, som kan eskalere forbi det normale foreldreegenskaper kan håndtere, så er det du som er lite oppegående. Oppegående foreldre har selvinnsikt nok til å innse når de kommer til kort, og barnevernet har mange tilbud som kan hjelpe. Dessuten kan alle rote seg bort i gale mennesker som bruker bekymringsmeldinger som våpen mot andre. Så jo, det er normalt. Anonymkode: 88cea...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og min påstand er at det er nærmest umulig for de aller fleste. Nå kommer de for å se på oss være foreldre, da får vi vise de da. Hadde ikke ramlet meg inn å gjøre det vi vanligvis gjør, og sitte i godstolen min med kaffe og skjelve på innsiden hadde jo i den situasjonen føltes veldig unaturlig. Jeg tror ikke bvt får sett noe av verdi i slike situasjoner, bortsett fra de helt håpløse tilfellene som ikke en gang greier å ta seg sammen en stakket stund. Anonymkode: 84210...6c5 Jeg vet ikke om jeg uttrykker meg uklart eller om du misforstår hva jeg sier, men jeg påstår virkelig ikke at det skal føles som en normal ettermiddag for familien. Jeg sier at jeg anbefaler å ikke legge opp til noe annet enn det man pleier, det som er en normal ettermiddag for dere. Som sagt så skinner det veldig gjennom, barn er raske på å avsløre dersom dette er unormalt og da forsvinner vel litt av poenget? Hvis det familien pleier å gjøre etter henting i barnehage / sfo er at barna slapper av med iPad i stua mens foreldre lager middag, så vil det bli ganske tydelig dersom mor og far legger opp til en ettermiddag med ludo og kakao fordi de vil gi barnevernet det de tror vi vil ha. Så når barna kommer hjem og gir uttrykk for frustrasjon og sinne fordi de ikke får iPad sånn som de alltid gjør, og syns mor er dust som finner frem brettspill - ja da gjør det hele hjemmebesøket mer stressende enn om man gjør det som er vanlig. Det er mitt råd, basert på min erfaring. Angående hvor stor nytteverdi et hjemmebesøk har så vil det selvsagt variere. Ser flere mener at de fleste kan ta seg sammen på en så kort stund og det er helt sant. De aller fleste. Men igjen - det er ofte merkbart på barna om den atferden foreldrene har er veldig ulik den de vanligvis viser. Det kan være ganske synlig når barn forventer en annen oppførsel enn de får. Også har vi de sakene hvor det er helt krise, som en nevner her oppe. Hvor det oppstår en akuttvurdering på et avtalt hjemmebesøk. Heldigvis så er ikke dette hos majoriteten, men jeg tror du ville blitt overrasket over omfanget av slike saker. Jeg har erfaring med at hjemmebesøk bidrar med mye positivt og har en nytteverdi. Ofte hjelper det på samarbeidet å treffe familien hjemme, det gir en annen arena for å bli kjent. Det kan også være tryggere for barna å ha samtale med oss hjemme, hvertfall første gang. Ofte har vi flere hjemmebesøk nettopp fordi ett hjemmebesøk alene sjeldent gir nok og utfyllende info. Anonymkode: 87ca3...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden Jeg vil gjerne presisere at det er BARNEVERNET, ikke foreldrevernet. Noen ganger trenger feks barna hjelp, og grunnet det må foreldrene inn i bildet (veiledning feks), selv om de i bunn og grunn er gode foreldre. Dessverre er bv blitt skambelagt. Anonymkode: 37d2a...d05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke vanlig i min omgangskrets Anonymkode: ce085...116 Nettopp. Ingen gørr å fortelle det, spesielt ikke til deg grunnet dine holdninger. Kan garantere at flere i din omgangskrets har vært meldt, om du har normal størrelse på din omgangskrets. Du minner meg om en dame fra Bærum. Hun mente Bærum ikke trengte politi, for ingen fra Bærum hadde noen sinne gjort noe ulovlig. Ikke en gang brutt vikeplikten. Lenge leve uvitenheten Anonymkode: ab05d...4bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineKK Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden (endret) . Endret 5 timer siden av KristineKK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nettopp. Ingen gørr å fortelle det, spesielt ikke til deg grunnet dine holdninger. Kan garantere at flere i din omgangskrets har vært meldt, om du har normal størrelse på din omgangskrets. Du minner meg om en dame fra Bærum. Hun mente Bærum ikke trengte politi, for ingen fra Bærum hadde noen sinne gjort noe ulovlig. Ikke en gang brutt vikeplikten. Lenge leve uvitenheten Anonymkode: ab05d...4bb Det kan du selvsagt ikke garantere. Jeg vet hva slags folk jeg omgås Anonymkode: ce085...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan du selvsagt ikke garantere. Jeg vet hva slags folk jeg omgås Anonymkode: ce085...116 Nå regner jeg med at akkurat du kun er et nett roll, basert på de latterlige svarene du har kommet med. Men Det du sier her er jo akkurat det alle andre nærtstående til mennesker som havner i skikkelig dårlige situasjoner også sier. Hvor mange har ikke kommet i media som nærtstående til en som har utført en alvorlig kriminell handling og sagt: Jeg kan ikke tro det, h*n er jo så snill. Man ser ingenting før man vil, og at du lever i benektelse betyr ikke at det ikke skjer. Du bare ser bort. Anonymkode: be02e...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden Her var det lite snakk om det virkelig problemet med alle disse falske varslingene. Og det er at de barna som lever i familier med misbruk og vold ikke får hjelpen de trenger, pga BV bruker ressursene på dette tullet. Mye av dette kunne BV lett sett gjennom fingrene om de hadde brukt noe fornuft. Så er det lovverket som er hindringen her. Så ansvarlige er de som styrer landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil gjerne presisere at det er BARNEVERNET, ikke foreldrevernet. Noen ganger trenger feks barna hjelp, og grunnet det må foreldrene inn i bildet (veiledning feks), selv om de i bunn og grunn er gode foreldre. Dessverre er bv blitt skambelagt. Anonymkode: 37d2a...d05 Jeg er uenig med at det skal være noen få mennesker som skal EIE SANNHETEN for hva som er riktig oppdragelse for mitt barn. Det ser jeg på som et stort overtramp. Slik overformynderi er svært inngripende i retten til å ha sitt liv, og det å være forskjellige som mennesker. Ulikeheter er ikke negativt, men noen mener dessverre det. Slikt samfunn vil ikke jeg leve i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå