Gå til innhold

Fikk en preken i dag av kollega fordi jeg forsynte meg med en bit sjokolade.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid vært tynn. Kunne spist hva jeg vil uten å legge på meg.

De siste par årene har jeg gått opp i vekt. Mulig pga tidlig overgangsalder.

Derfor spiser jeg aldri søtsaker. Vi setter frem nøye ting på fredager på jobb. Det kan gå ukeavis uten at jeg tar en eneste bit. Jeg synes jeg er flink.

I dag tok jeg en eneste bit, og ville spre ordet til mine kollegaer at nå er det satt ut et flott fat med godteri. Som pleier å spre glede og smil.

Da setter en kollega blikket hardt i meg og sier: Nei! Det trenger du ikke. Spis noe annet. Men ikke det der!!

Jeg bryter ikke akkurat sammen. Men jeg synes det er rimelig frekt. Spesielt med tanke på at jeg aldri spiser søtsaker, brus, chips eller usunn mat.

Jeg tror sjokoldebiten jeg spiste i dag er første i februar.

Anonymkode: 6564a...0b0

• Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"hva faen i helvete er det du sier????" hadde jeg svært mens jeg hadde sett forskrekket på personen.

Anonymkode: 967ec...319

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Derfor spiser jeg aldri søtsaker. Vi setter frem nøye ting på fredager på jobb. Det kan gå ukeavis uten at jeg tar en eneste bit. Jeg synes jeg er flink.

I dag tok jeg en eneste bit, og ville spre ordet til mine kollegaer at nå er det satt ut et flott fat med godteri. Som pleier å spre glede og smil.

Da setter en kollega blikket hardt i meg og sier: Nei! Det trenger du ikke. Spis noe annet. Men ikke det der!!

Jeg bryter ikke akkurat sammen. Men jeg synes det er rimelig frekt. Spesielt med tanke på at jeg aldri spiser søtsaker, brus, chips eller usunn mat.

«Nøye» er skrivefeil🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde faktisk vært såpass at jeg hadde levert en klage til ledelsen på det. Er man så dum fortjener man peset det gir. 

Anonymkode: 43969...7c4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sagt «Jeg spiser det jeg vil!» :kjefte:

Anonymkode: 68c4d...31a

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Da ler du henne hardt opp i trynet og slenger hodet bak som en galing 

Anonymkode: 80682...e0d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om det var noe du spiste hver dag også, så hadde det fortsatt vært like frekt.  Du må ikke unnskylde deg selv ved å forklare hvor ofte du spiser og ikke spiser godteri. Kollegaen din er en dust.  

Anonymkode: fc13f...42b

• Liker 26
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde fristet å si noe om at mange eldre mister filter og sans for høflighet og at det kan være et tegn på Alzheimers. Kanskje hun bør ta en tur til legen?

Anonymkode: 1ad25...f83

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk jeg ikke liker:

1. Folk som forteller andre hva de bør spise. 

2. Folk som forteller hva de spiser, ikke spiser. 

Matinntak er ikke veldig spennende å høre om. 

Anonymkode: 60cad...5ed

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godteripolitiet er jo nesten verre enn mammapolitiet. Hun projiserer bare egne følelser over å aldri kunne kose seg med måte over på deg. Jeg hadde vist at jeg ikke brydde meg og sagt wow, det var kjempegodt, og smilt STORT :D 

Anonymkode: 4880e...3b8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det hadde fristet å si noe om at mange eldre mister filter og sans for høflighet og at det kan være et tegn på Alzheimers. Kanskje hun bør ta en tur til legen?

Anonymkode: 1ad25...f83

Det står ikke noe om alderen på kollegaen, så svaret er kanskje ikke like nyttig om kollegaen er 35

Anonymkode: 4278c...1af

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Om du så trøkka i deg snop og junkfood hele dagen så er ikke dette rævhølet sjefen i ditt liv. Hadde noen sagt dette til meg hadde jeg først fått litt sjokk, vært stille litt så sagt "jaha, og hva mener du med det?". Men burde sagt Fuck you. Si det neste gang. 

Anonymkode: eacc0...fc1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hjelpe meg for noen overreaksjoner her inne…. Hadde noen sagt det til meg, hadde jeg bare ledd og ikke tenkt mer på det. 

Anonymkode: 0266d...2d1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spurte du hva hun mente med det?

Anonymkode: 7aa39...ba2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er frekt uansett om du spiser mye eller lite. Det har vedkommendes ingenting med. Neste gang hadde jeg spurt høyt "tenker du det er greit å kommentere hva andre spiser?  Vi er voksne mennesker så det klarer vi nok å passe på selv"

Anonymkode: c5855...017

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ta et  godt råd.  Ikke bry deg så mye om hva idioter sier.  De betyr ingenting,  og da må du ikke la de få en betydning.  Vedkommende har tydeligvis problemer inni hodet sitt iht å ytre seg skik, og er intet annet enn frekk.

Anonymkode: 3aa9a...aa6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde demonstrativt glefset og ledd mot vedkommende. Men de eneste jeg kjenner som ville sagt det er folk jeg allerede har den type humor med, så det er kanskje ikke så relevant. Fra noen andre ville jeg tatt det som et dårlig forsøk på en spøk.

Anonymkode: e667b...772

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Godteripolitiet er jo nesten verre enn mammapolitiet. Hun projiserer bare egne følelser over å aldri kunne kose seg med måte over på deg. Jeg hadde vist at jeg ikke brydde meg og sagt wow, det var kjempegodt, og smilt STORT :D 

Anonymkode: 4880e...3b8

Dette! Jeg bruker å trøste meg med at når folk sier noe dritt, så handler det egentlig om dem selv og ikke meg! Slik klarer jeg å la være å ta det innover meg på samme måte og bli så lei meg.  

Anonymkode: db835...652

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen reagert så kraftig på noe jeg hadde tenkt å putte i munnen, hadde jeg trodd vedkommede hadde forgiftet sjokoladen. Hadde spurt henne rett ut om hun hadde forgiftet den, og lagt til at det minst måtte være noe sånt for å forsvare reaksjonen hennes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...