AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Koster så mye å ha en tenåring og det er mas etter penger hele tiden. Anonymkode: 39519...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Koster så mye å ha en tenåring og det er mas etter penger hele tiden. Anonymkode: 39519...e8d Finnes det en liten jobb tenåringen kan gjøre? For å tjene og få et forhold til penger. Anonymkode: 3410a...db5 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar 1200 kr i «månedslønn»…MEN, blir alltid mye mer… Pengene flyr…🙃 Anonymkode: deaab...617
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Jeg hadde jobb da jeg var femten. Fikk ikke lommepenger fast, men fikk alltid penger til Kino o.l. og så fikk jeg en slant hvis jeg støvsugde, vasket badet, stablet ved o.l. vil tippe jeg fikk i snitt 600 kroner i måneden hjemmefra og det var 25 år siden. fikk selvsagt klær og utstyr i tillegg, men «dyre» sko og bukser måtte jeg betale for selv. Anonymkode: 91343...484
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar Min gutt på 13 får 200kr i uka, men da skal han støvsuge, ta søpla og sette på en vask med klær. Ingen oppgaver ingen penger… Anonymkode: 4a077...536 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar Vi ga vel 1600 for fire år siden. Da var hun 15-16. Ungdomskort til 300 inngikk. Men det ble jo mer...og det var utenom klær osv. Anonymkode: a4f18...6e8
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar 0 kr, men får mobil abonnement. (Måtte kjøpe mobil selv). Anonymkode: 2fe61...98d
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar Fikk ca 50 kr til klubben, alt annet tjente de egene penger Tjente penger selv ved å jobbe om sommeren, pakket ved hos naboer, klippet plen for naboer, måkte snø, og fjøssteller Anonymkode: 3f1d1...ba1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Skrevet 28. februar Fikk nok til å ha forhest, men da hen mistet interessen, ble det billigere med 700 pr mnd i lommepenger pluss dekning av utgifter til trygge sosiale aktiviteter som hytteturer og lignende. Anonymkode: 08758...131
Arkana Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar (endret) Min er 16 og får 600 kr måneden, 14-åringen får 100 kr i uka. De får alt de trenger (klær, mobilabonnement, månedskort osv) fra oss. Endret 28. februar av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #11 Skrevet 28. februar Mine tenåringer får 150 kr i uka. Da har de også faste oppgaver i huset. Jeg betaler for alt de trenger ellers, som klær (men ikke dyre merkeklær), busskort og mobilabonnement. Tror de stort sett bruker pengene på mat Anonymkode: 24ae1...f9f
AnonymBruker Skrevet 28. februar #12 Skrevet 28. februar Min 15-åring får bare 300 i mnd. Men vi dekker klær, tlf, bussbilletter og dersom det er noe spesielt, som en dag på slalåm el. De 300 er i grunn til snop, og da er det nok. Anonymkode: e1daf...85e 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #13 Skrevet 28. februar Min får 250 i uka. 16år. Får også klær/sko, månedskort og mobilabonnement. Da jeg var på samme alder tjente jeg egne penger og forsørget alt forbruk selv. Anonymkode: 3781c...216
AnonymBruker Skrevet 28. februar #14 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Koster så mye å ha en tenåring og det er mas etter penger hele tiden. Anonymkode: 39519...e8d 1500 i mnd Anonymkode: c2566...ed7
AnonymBruker Skrevet 28. februar #15 Skrevet 28. februar Min 15.åring får 1000kr i måneden. Men får som regel mer.. får jo selvsagt buss, mobil, bursdagsgaver etc. i tillegg. Samt om det er noe spesielt. Får også klær av oss. Anonymkode: fbcda...c6b
AnonymBruker Skrevet 1. mars #16 Skrevet 1. mars 500 kr på ungdomsskolen og 1000 kr på videregående har vi praktisert til våre. Anonymkode: 31a07...c08
AnonymBruker Skrevet 1. mars #17 Skrevet 1. mars Han får 1000kr fast i måneden mot faste oppgaver han har (gå ut med søpla, tømme robotstøvsugerne, lager middag en dag i uka, passer lillesøster når vi ber om det etc). Og så får han penger i tillegg om han gjør noe spesielt. Som forrige helg, var han ute med stefar hele lørdagen fra tidlig morgen og hogget/kløyvde og stablet ved - da fikk han 500kr ekstra for det. Passer han lillesøster en hel kveld slik at vi voksne kan gå ut, så får han litt ekstra for det osv. Så han får vel i snitt 2-3 tusen i måneden tipper jeg, men da jobber han virkelig godt for det. Er spent på denne sommeren, da skal han få seg sin første "ordentlige" jobb som avløser hos sin onkel Organisert gjennom avløserlaget, han driver nå og tar masse kurs osv på kveldstid og gleder seg. Anonymkode: 4771b...53b
AnonymBruker Skrevet 1. mars #18 Skrevet 1. mars 200,- kroner i uka. Buss, mobil og litt annet i tillegg. Anonymkode: ad2e8...0c6
A-mamma Skrevet 1. mars #19 Skrevet 1. mars 400kr i mnd (støvsuger, rydder ut av oppvaskmaskinen). Men han får også mobilabonnement, kollektivreiser, klær, sko, kino, bursdagsgaver til venner osv. Han bruker omtrent ikke penger.
AnonymBruker Skrevet 1. mars #20 Skrevet 1. mars 14 åringen får 800kr i måneden og har en liten jobb som gir 500kr i måneden. Det skal dekke alle sosiale ting som hun gjør med venner, inkl «kose»shopping. Nødvendige klær og utstyr får hun av oss. Er flink med penger og har alltid flere tusen på brukskonto, så kommer nok ikke til å øke med det første.. Anonymkode: 9cd93...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå