Gå til innhold

Dere med kronisk OCD, arbeidsevne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er din arbeidsevne med tanke på kronisk OCD? 

Jeg har OCD på skritt. Må tenke hele tiden over hvordan jeg tråkker. Det er kronisk. Jeg sliter med plagene mens jeg jobber , og er fullstendig utslitt etter jobb. 

Hva er din OCD? 

Anonymkode: e2500...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min OCD går mest på tankekjør, legge sammen tall, og ikke like mye rundt slik du beskriver. Jeg har andre ting i tillegg som gjør at jeg er 100% ufør pga utmattelse. Har du fått behandling av DPS? 

Anonymkode: 247c9...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

All OCD er kronisk, det betyr ikke at man må forvente å gå med det hele tiden, eller å skulle leve så man blir så plaget at det går utover hverdagen. Hvis du har gjennomført både ERP og f.eks andre intervensjoner som ACT, så vil jeg virkelig anbefale å jobbe med dysregulert nervesystem. Etter jeg gjorde det så er det nesten sånn at jeg ikke merker tvangstankene mine en gang. For 4 år siden var jeg så plaget at jeg gjorde tvangshandlinger hver våkne time, null arbeidsevne og livsfunksjon. Nå har jeg 50% arbeidsevne. Å gå med alvorlig OCD i 20 år gjorde at når jeg sluttet ble kroppen helt kjørt og endelig fikk hvile, har troa på 100% til slutt. 

Husker en av tvangshandlingene mine også var å telle skritt, fy faen en blir så gal i hodet av det der, av alle tvangshandlingene, unner deg virkelig å slippe. 

Anonymkode: 7a2b7...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...