Gå til innhold

Leier hus

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har leid 2. og 3. etasje i et stort flott hus, og er egentlig fornøyde.. men en ting lurer jeg på. i 1. etasje bor foreldrene til huseieren, de er litt over 60 år gamle. vi traff de på visningen, og de synes det var helt greit at vi hadde hund selv om de ikke var hundemennesker selv. nå har vi bodd der i halvannen mnd, og jeg har aldri fått så mye klager noen gang.

Først fikk vi klager fordi hunden hadde tissa i hagen. (de hadde sett et par gule flekker i snøen). dette er en felles stor hage som vi disponerer begge 2. vi går turer med hunden, men hvis vi er i hagen så hender det jo hun setter seg og tisser. det har derfor endt med at vi ikke bruker hagen.

så har vi fått mye klager pga det er så lytt ned, og når hunden leker på gulvet så bråker det for de der nede. hunden vår pleier å ligge på gulvet og kose seg med et bein eller en leke, men det er altså ikke greit. jeg ble skjelt ut her en kveld av dette paret som da var dritt lei av å høre på bråket der oppe. det må da være forferdelig lytt :overrasket: nå føler jeg at hunden bare skal ses, men ikke høres, og helst ikke merkes så mye til. og jeg sa til sambo at jeg vil flytte. jeg liker liksom ikke denne stemningen, og jeg vil at bikkja mi skal få kose seg.

klager de en gang til på hunden, vil jeg ta det opp med dem at om de leier ut til noen med hund så får de tåle at hunden eksisterer.

hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de høres ut som noen sære gamle mennesker som leter etter ting å klage på.

Jeg hadde sikkert flyttet, orker ikke idiot-naboer. ;)

Gjest Piper
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, de visste om dette da dere flyttet inn og hunder kan høres selv om de ikke bjeffer.

Lurer på om dere hadde fått leie, om dere hadde hatt barn for de bråker jo mer enn det hunder gjør.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg synes ikke de skal kunne kreve noe mere ro av hunden på dagtid, enn de ville gjort pga barn. Det er først dersom hunden bråker på natta at det kan anses som ett problem. Og klage på at den tisser i hagen? Det høres litt i overkant sært ut, hunden må da kunne gjøre fra seg. Og så lenge dere plukker opp det den eventuelt bæsjer i hagen, så har de ingenting å klage over.

Gjest Gjest
Skrevet

Legg et teppe under beinet når bikkja gnager på det så høres det ikke så godt ned. Kan kanskje skjønne at skrapelyder av den typen kan være irriterende. Det at bikkja tisser i hagen er derimot noe en må regne med så lenge hagen ikke blir brukt som lettvindt luftegård.

Skrevet
Legg et teppe under beinet når bikkja gnager på det så høres det ikke så godt ned.

Det gjør jeg når hunden får bein inne. Ikke på grunn av klager, men fordi jeg vet at det bråker veldig. Synes forøvrig at de naboene dine høres grusomme ut, det får da være grenser?

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Takk for svar :)

Hunden min bråker aldri på natta eller når hun er alene. jeg prøver å legge teppe under hvis hun gnager på beinet sitt som du sa, gjest. håper det hjelper. Jeg er veldig skuffa over det med hagen, fordi de som eier dette huset ringte på en annonse jeg hadde satt inn i avisen. i annonsen sto det at det måtte være hage/utemuligheter, og jeg hadde ikke leid dette huset hvis jeg ikke hadde fått bruke hagen. jeg har liksom følelsen av å bo i blokk nå, og må kle på meg og ut og lufte hunden ørten ganger om dagen. tenkte hun kunne kose seg litt i hagen alene innimellom, men nei. argh! men jeg føler ikke jeg kan si noe på det heller.... sukk...

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å ta kontakt med huseieren, forklar situasjonen og spør hvordan du skal forholde deg.

Kan være de er klar over at de har "grinete" foreldre! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...