AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Del Skrevet 28. februar Ser denne saken: https://www.nrk.no/vestland/glatte-vegar-i-vestland-_-tre-uhell-pa-40-minutt-1.17319708 Bare gamle drittbiler som ligger strødd i grøfta: Kanskje det er en indikator for hva slags biler som ikke klarer å håndtere glatta? Pass på å ha gode dekk og så går det bra? Anonymkode: 6109d...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Del Skrevet 28. februar Du vet det går an å ha nye/gode dekk selv om man har en eldre bilmodell? Og hvis det er glatt nok, funker det ikke selv med de aller beste dekkene. Anonymkode: c073f...cc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 28. februar #3 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser denne saken: https://www.nrk.no/vestland/glatte-vegar-i-vestland-_-tre-uhell-pa-40-minutt-1.17319708 Bare gamle drittbiler som ligger strødd i grøfta: Kanskje det er en indikator for hva slags biler som ikke klarer å håndtere glatta? Pass på å ha gode dekk og så går det bra? Anonymkode: 6109d...331 Jeg kan ikke se hva slags biler dette er eller tippe alderen, men jeg mener jo at det er mer enn dekk og alder på bilene som kan føre til dette. Var bilfører trøtt eller stresset, eller måtte nyse, hikke, krampe eller sykdom, smerter. Alle er ikke like erfarne med glattkjøring, og en brå bevegelse med ratt eller pedaler kan fort gå galt. Underkjølt regn er farlig, og kan overraske selv for den beste sjåfør. Veien kan være bar og våt på det meste av strekningen, unntatt akkurat på ulykkesstedet. Jeg har heldigvis aldri vært så uheldig selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. februar #4 Del Skrevet 28. februar Ikke bilen i seg selv som er avgjørende. Det er sjåfør og dekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå