Gå til innhold

Formueverdi bil, skattekort, hjeelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjøpt "ny" bil, dvs. bruktbil fra 2014 til 100 000 kr. Aner ikke hva nypris er. Hvordan finner jeg riktig sum å føre inn i skattekortet?

Anonymkode: 24352...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har kjøpt "ny" bil, dvs. bruktbil fra 2014 til 100 000 kr. Aner ikke hva nypris er. Hvordan finner jeg riktig sum å føre inn i skattekortet?

Trenger du virkelig det? Det er potensielt 1000 i skattekostnad dersom du har de andre 1,69 millionene... 

Og selv om du betalte 100k for bilen er det ikke sikkert det er listeprisen i formuesberegningen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bilen din er verd 15 % av nypris + ekstrautstyr (som nye dekk, ekstralys etc.)

Anonymkode: 9cc66...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (1 minutt siden):

Trenger du virkelig det? Det er potensielt 1000 i skattekostnad dersom du har de andre 1,69 millionene... 

Og selv om du betalte 100k for bilen er det ikke sikkert det er listeprisen i formuesberegningen. 

Ok, skal jeg bare sette et tilfeldig lavt tall? Det gjorde jeg med min forrige 2007 modell pga svært lav verdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, skal jeg bare sette et tilfeldig lavt tall? Det gjorde jeg med min forrige 2007 modell pga svært lav verdi

Trenger du å bry deg så ekstremt om skattekortet? Konsentrer deg om skattemeldingen, det er den som er viktig. 

Med mindre du har null lån og over 1,69 millioner i skattbar formue har ikke bilen en dritt å si. Eier du et hus til 3 millioner og har 2mill i lån på det kan du skrive opp at bilen koster 2,95 millioner uten at det har noe å si på skatteregninga di

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...