AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Har kjøpt "ny" bil, dvs. bruktbil fra 2014 til 100 000 kr. Aner ikke hva nypris er. Hvordan finner jeg riktig sum å føre inn i skattekortet? Anonymkode: 24352...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har kjøpt "ny" bil, dvs. bruktbil fra 2014 til 100 000 kr. Aner ikke hva nypris er. Hvordan finner jeg riktig sum å føre inn i skattekortet? Anonymkode: 24352...6fd Trenger du virkelig det? Det er potensielt 1000 i skattekostnad dersom du har de andre 1,69 millionene... Og selv om du betalte 100k for bilen er det ikke sikkert det er listeprisen i formuesberegningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Bilen din er verd 15 % av nypris + ekstrautstyr (som nye dekk, ekstralys etc.) Anonymkode: 9cc66...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinali Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Det finner du hos Skatteetaten. Endret 4 timer siden av Stinali Glemte et ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden newman01 skrev (1 minutt siden): Trenger du virkelig det? Det er potensielt 1000 i skattekostnad dersom du har de andre 1,69 millionene... Og selv om du betalte 100k for bilen er det ikke sikkert det er listeprisen i formuesberegningen. Ok, skal jeg bare sette et tilfeldig lavt tall? Det gjorde jeg med min forrige 2007 modell pga svært lav verdi Anonymkode: 24352...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, skal jeg bare sette et tilfeldig lavt tall? Det gjorde jeg med min forrige 2007 modell pga svært lav verdi Anonymkode: 24352...6fd Trenger du å bry deg så ekstremt om skattekortet? Konsentrer deg om skattemeldingen, det er den som er viktig. Med mindre du har null lån og over 1,69 millioner i skattbar formue har ikke bilen en dritt å si. Eier du et hus til 3 millioner og har 2mill i lån på det kan du skrive opp at bilen koster 2,95 millioner uten at det har noe å si på skatteregninga di Endret 4 timer siden av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå