AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hei! Jeg har tabbet meg ut. Jeg eier min aller første vaskemaskin nå, og har hatt den noen år. Jeg visste ikke at man må tømme lofilteret. Har ikke tenkt noe nevneverdig over denne lille luken foran på maskinen. Dumme meg, jeg vet. Så nå har det jo gått såpass lenge at det lukter mugg på badet når vaskemaskinen har vært i bruk, og det ser sikkert helt j*vlig ut inni der. Og jeg vil være forberedt når jeg skal tømme og vaske det. Så! Hva trenger jeg? Jeg skjønner at jeg må ha et brett under til å fange opp vannet som vil renne ut, og jeg tror det vil være lurt å ha en liten børste til å vaske med. Men hvordan får jeg filteret helt glitrende rent? Er det lurt å la det ligge litt i vann med såpe for eksempel? Hvordan rengjør jeg lettest inni der filteret sitter? Bare med klut med såpe og vann? Jeg er fersking på å bo for meg selv, og dette er nytt for meg. Beklager på forhånd dumme spørsmål. Jeg vil bare gjøre jobben så lettvinn som mulig for meg selv. Anonymkode: 7f96a...3ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Jeg gjør sjeldent dette, og det pleier faktisk å være lite lo på filteret. Ikke skyll det ned i nærmeste sluk. Tørk av med papir først, og skyll eller vask deretter. Anonymkode: 7d474...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Begynne med å vaske der du ser og når, og så kjører du en vask med vasketablett, eller flere ved behov. Altså vasketablett for maskinrens. Endret 8 timer siden av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Jeg åpner veeeeeeldig sjeldent det filteret på vaskemaskinen, og de gangene jeg har gjort det har det knapt ligget noenting inni der. Men ville absolutt kjørt en maskinrens på 90 grader om det lukter mugg. Det er anbefalt med en vask på 90 grader i blant uansett om du ikke allerede gjør det . Anonymkode: 0d75d...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Husker du også å la døra til vaskemaskinen være åpen mellom hver vask? og vaske/tørke over gummi pakningen i døra? Anonymkode: d1e22...16d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har tabbet meg ut. Jeg eier min aller første vaskemaskin nå, og har hatt den noen år. Jeg visste ikke at man må tømme lofilteret. Har ikke tenkt noe nevneverdig over denne lille luken foran på maskinen. Dumme meg, jeg vet. Så nå har det jo gått såpass lenge at det lukter mugg på badet når vaskemaskinen har vært i bruk, og det ser sikkert helt j*vlig ut inni der. Og jeg vil være forberedt når jeg skal tømme og vaske det. Så! Hva trenger jeg? Jeg skjønner at jeg må ha et brett under til å fange opp vannet som vil renne ut, og jeg tror det vil være lurt å ha en liten børste til å vaske med. Men hvordan får jeg filteret helt glitrende rent? Er det lurt å la det ligge litt i vann med såpe for eksempel? Hvordan rengjør jeg lettest inni der filteret sitter? Bare med klut med såpe og vann? Jeg er fersking på å bo for meg selv, og dette er nytt for meg. Beklager på forhånd dumme spørsmål. Jeg vil bare gjøre jobben så lettvinn som mulig for meg selv. Anonymkode: 7f96a...3ab Ta ut filtrer. Bruk hånden til å fjerne lo. Kast det i søplet. Sett tilbake filtret. Gled deg til at du skal renske et vannlås på bad eller kjøkkenet. Det er litt ekkelt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Jeg åpnet lofilteret for første gang ever nå. Det var ingenting der. Vannet samlet jeg i en stor håndduk, mesteparten i et brett som jeg satte under/rett foran. Er alltid nøye med å tømme lommer og sånt før jeg vasker tøy. Anonymkode: 503d0...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Det er veldig sjeldent jeg har åpnet lofilteret og det er nesten aldri noen ting der. Det som er viktig er å la døren stå oppe slik at maskinen får tørket skikkelig mellom hver vask. Og å vaske over gummiringen rundt døren, nedi der kan det være mye rart. Anonymkode: 8b83a...d2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg måtte nettopp åpne min. Maskinen stoppet. Aldri gjort før. Var nesten ikke noe der. Kom ut ganske mye vann. Det var tett. Men lite lukt, så var helt grei jobb. Men som noen har nevnt, tørk rundt ringen og kjør noen vask på 90 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Sjelden det er så mye der nå, men når sønnen min var liten så fant jeg steiner og klinkekuler til tider. Hvis du ikke har barn så er det nok ikke så mye å kvinne seg opp for. Anonymkode: 1a5e8...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Huff, for en nedtur å lese 😅 Jeg så en Youtube-video av en som skulle rense dette filteret, og det var så sykt mye ekkel "gunk" på det filteret. Og jeg håper jo at det er der den mugglukten kommer fra. Jeg har faktisk hørt at det kan komme litt morken mugglukt når man bruker for mye vaskemiddel også. Og det tror jeg at jeg kan ha en tendens til 😬 Men for å svare på spørsmålene. Ja, jeg vasker på 90 grader stadig vekk. Ja, jeg vasker trommel og gummibelg. Og såpekammeret. Og jeg lukker aldri vaskemaskinen bortsett fra når den er i bruk. Så den lufter seg og får tørket helt mellom vaskene 😊 TS Anonymkode: 7f96a...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husker du også å la døra til vaskemaskinen være åpen mellom hver vask? og vaske/tørke over gummi pakningen i døra? Anonymkode: d1e22...16d Dette er det aller viktigste. La ALLTID døra på vaskemaskinen stå åpen når den ikke er i bruk. Anonymkode: 1e379...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er det aller viktigste. La ALLTID døra på vaskemaskinen stå åpen når den ikke er i bruk. Anonymkode: 1e379...d48 Og det gjør jeg. TS Anonymkode: 7f96a...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå