Gå til innhold

Når er en leilighet en leilighet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når er en leilighet en leilighet og ikke et rom, en hybel eller en studioleilighet? Etter å ha lest artikkelen i lenken nedenfor lurer jeg på det. Her snakkes det om en "leilighet" på 18 kvm. Det er mindre enn stua mi er, og jeg regner vår leilighet som lita-til-medium i størrelse!

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=210776&cat=112

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En leilighet kan være 4 kvm den, så lenge den har egen inngang, kjøkken og bad ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Men de "leilighetene" i Stavangergata, hvis det er i nr 46, de er ikke leiligheter, men hybelleiligheter. Jeg har bodd der selv - og de har kun vask/kjøkkenhjørne, ikke eget bad - toalett og dusj deler man med opptil 30 andre. At et par av leilighetene i artikkelen ikke er blitt solgt trenger forresten ikke bare ha med pris å gjøre, men på naboskapet i den aktuelle etasjen. Det bodde mye rart der i sin tid, husker jeg, men trivelig strøk:-)

Gjest Gjest
Skrevet
En leilighet kan være 4 kvm den, så lenge den har egen inngang, kjøkken og bad ;)

Jøss, er det ikke et krav at du skal få plass til å sove i en leilighet...? Skulle likt å se de som klarer å lage en leilighet med eget bad, kjøkken og plass til seng på 4 kvm. :sjenert:

Gjest Donna
Skrevet

4 kvm har man ikke lov til å kalle et soverom engang - hvordan kan det kalles leilighet.

Gjest Gjest
Skrevet
Hehehe... Ironi er en fin bil.

Uhm... tror ikke du skjønner hva ironi egentlig er. Litt som Alanis Morrisett...

Gjest Gjest
Skrevet
Uhm... tror ikke du skjønner hva ironi egentlig er. Litt som Alanis Morrisett...

Skjønner det godt nok til å forstå at 4 kvm var en underdrivelse. Spesielt siden det var en smiley bak.....

Skrevet

Jeg har den samme oppfatningen. :Nikke:

Hadde foresten ingen problemer med å skjønne hva du mente. :)

Skrevet

En ett-roms leilighet skal i utgangspunktet ha minimum

*Plass til seng

*kjøkkenkrok

*eget bad

*egen inngang

De minste leilighetene er på rundt 15-20kvm., er det mindre har man ikke lov til å kalle det en leilighet!

Så vidt jeg vet etter at jeg undersøkte litt den gangen jeg flytta til oslo for første gang....

Skrevet

Min første hybel var på 16- 17 kvadratmeter - med hybelkjøkken. Men den ble altså definert som hybel...? Delte inngang og bad med en annen hybel (leilighet). Det høres for meg mer ut som leilighet enn å dele bad med opptil 30 andre. Kanskje jeg hadde leilighet uten å vite om det ;) ?

Skrevet

Poenget er jo da at med en gang du deler inngang eller bad med andre så er det ikke en leilighet! (da mener jeg seff ikke å det å dele samme oppgang i en blokk ol. :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...