Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Når er en leilighet en leilighet og ikke et rom, en hybel eller en studioleilighet? Etter å ha lest artikkelen i lenken nedenfor lurer jeg på det. Her snakkes det om en "leilighet" på 18 kvm. Det er mindre enn stua mi er, og jeg regner vår leilighet som lita-til-medium i størrelse! http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=210776&cat=112
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #2 Skrevet 9. mars 2006 En leilighet kan være 4 kvm den, så lenge den har egen inngang, kjøkken og bad
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #3 Skrevet 9. mars 2006 Men de "leilighetene" i Stavangergata, hvis det er i nr 46, de er ikke leiligheter, men hybelleiligheter. Jeg har bodd der selv - og de har kun vask/kjøkkenhjørne, ikke eget bad - toalett og dusj deler man med opptil 30 andre. At et par av leilighetene i artikkelen ikke er blitt solgt trenger forresten ikke bare ha med pris å gjøre, men på naboskapet i den aktuelle etasjen. Det bodde mye rart der i sin tid, husker jeg, men trivelig strøk:-)
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #4 Skrevet 9. mars 2006 En leilighet kan være 4 kvm den, så lenge den har egen inngang, kjøkken og bad ← Jøss, er det ikke et krav at du skal få plass til å sove i en leilighet...? Skulle likt å se de som klarer å lage en leilighet med eget bad, kjøkken og plass til seng på 4 kvm.
Gjest Donna Skrevet 9. mars 2006 #5 Skrevet 9. mars 2006 4 kvm har man ikke lov til å kalle et soverom engang - hvordan kan det kalles leilighet.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #7 Skrevet 9. mars 2006 Hehehe... Ironi er en fin bil. ← Uhm... tror ikke du skjønner hva ironi egentlig er. Litt som Alanis Morrisett...
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #8 Skrevet 9. mars 2006 Uhm... tror ikke du skjønner hva ironi egentlig er. Litt som Alanis Morrisett... ← Skjønner det godt nok til å forstå at 4 kvm var en underdrivelse. Spesielt siden det var en smiley bak.....
monikabrx Skrevet 10. mars 2006 #9 Skrevet 10. mars 2006 En leilighet kan være 4 kvm den, så lenge den har egen inngang, kjøkken og bad ← Jeg har den samme oppfatningen. Hadde foresten ingen problemer med å skjønne hva du mente.
Colargol Skrevet 10. mars 2006 #10 Skrevet 10. mars 2006 En ett-roms leilighet skal i utgangspunktet ha minimum *Plass til seng *kjøkkenkrok *eget bad *egen inngang De minste leilighetene er på rundt 15-20kvm., er det mindre har man ikke lov til å kalle det en leilighet! Så vidt jeg vet etter at jeg undersøkte litt den gangen jeg flytta til oslo for første gang....
Cata Skrevet 10. mars 2006 #11 Skrevet 10. mars 2006 Min første hybel var på 16- 17 kvadratmeter - med hybelkjøkken. Men den ble altså definert som hybel...? Delte inngang og bad med en annen hybel (leilighet). Det høres for meg mer ut som leilighet enn å dele bad med opptil 30 andre. Kanskje jeg hadde leilighet uten å vite om det ?
Colargol Skrevet 10. mars 2006 #12 Skrevet 10. mars 2006 Poenget er jo da at med en gang du deler inngang eller bad med andre så er det ikke en leilighet! (da mener jeg seff ikke å det å dele samme oppgang i en blokk ol. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå