Gå til innhold

ADHD - medisin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

jeg ønsker mer informasjon fra andre om deres hverdagslige adhd symptomer, medisinering dosering og hva medisin gjør for deg i hverdagen. Er hodet rolig men kroppen urolig? Fungerer du bedre fysisk på medisin? Jeg personlig har det mye bedre i hodet, roligere, mer kontroll på tankene men sliter med at jeg er overstimulert, vanskelig komme i gang, overtenker før jeg begynner på en oppgave og ender opp med og krasje. Noen dager bedre enn andre, men blir ofte paralysert av ingenting. Har god døgnrytme og matlyst. Bruker 80mg aduvanze fordelt på to doser, av og til «billig merke» fra apoteket. Del dine erfaringer 😍

Anonymkode: 93c29...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

mer kontroll på tankene men sliter med at jeg er overstimulert, vanskelig komme i gang, overtenker før jeg begynner på en oppgave og ender opp med og krasje. Noen dager bedre enn andre, men blir ofte paralysert av ingenting. 

Anonymkode: 93c29...811

Tror mye av de det du skriver er vanlig. Men tror man bør huske på at disse medisinene egentlig ikke skal løse problemet med å komme i gang. De er ment å løse problemet med å kunne fortsette med oppgaven etter man har begynt. For noen så blir det lettere å komme i gang også, men det er ingen automatikk i at medisinene gjør det. 

Mange med ADHD sliter ikke med å komme i gang, de sliter med å fortsette med oppgavene etter de har startet. Klassisk ADHD er å starte på enormt mange oppgaver, men ikke fullføre noen av dem. 

Anonymkode: 9b116...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...