AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Min eurasiervalp er nå 18 uker gammel og elsker å være ute. Jeg har hittil fulgt rådet om å kun gå turer som varer like mange minutt som valpen er gammel, men vil høre deres erfaring rundt det samme. Går du like langt, lenger, hvordan har det fungert? Anonymkode: 59a98...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Går til hunden er sliten. Noen dager er det 15 min med høy intensitet, og andre dager 10 km skogstur. Anonymkode: 42c00...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Min eurasiervalp er nå 18 uker gammel og elsker å være ute. Jeg har hittil fulgt rådet om å kun gå turer som varer like mange minutt som valpen er gammel, men vil høre deres erfaring rundt det samme. Går du like langt, lenger, hvordan har det fungert? Anonymkode: 59a98...3ac Det rådet er, i mine øyne, bare tull uten faglig grunnlag. Kanskje har det noe for seg om man mener tur som å gå i kort bånd på asfalt. Mine har vært med på lengre turer siden de var små, men i deres tempo. Og vi har hvilt når de har trengt det. Har hatt med sekk så lenge jeg har kunnet gi dem pause i dem om vi går lenger enn de klarer. Anonymkode: e4e94...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden For valper så er det ofte lurt å ikke måle lengden tur i minutter eller meter, men heller i mengde stimuli. Hvis du tusler alene i skogen og tar mange pauser så kan du være ute i flere timer. Går du langs hovedveien med passerende biler, syklister, joggere, anleggsarbeid og hilse på to hunder på veien, så kan 10-12 minutter være nok. Det viktigste for en valp er god sosialisering og miljøtrening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuvia Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Dette med tur er så utrolig tåpelig. Ha valp løs og ute så mye som mulig. Øv inn hverdagslydigheten du vil ha og lær valp radius. Unngå for mye «tur» tråkking. dette med minutter vs alder er bare vås. Jeg var ute med min Shih Tzu valp i timesvis fra han var 8-10 uker. Timesvis! Tok med bok/studie ting mat etc og koste oss. så strukturerte jeg mer og mer. en 18 uker valp er nesten 5 mnd og fint være med på litt lengre «turer»- tenk som om det er et barn. En fireåring kan fint gå en mil men det tSr lang tid i deres tempo med masse pauser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå