AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiller ingen rolle. Setter man hunden foran mennesker kan resultatet ofte slitsomt. Anonymkode: 1e53b...1db *bli slitsomt Anonymkode: 1e53b...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eller ikke. Mange hundeeiere ser ikke selv hvordan det tullete hundeholdet sliter på både dem og familien. Det er et dyr, ikke et menneske. Ikke noe noen må ha. Anonymkode: 1e53b...1db Eller ikke. Mange fryser når de står i ro, de får neglebit, gangren eller fryser av seg lemmer. De blir går inn og ut av bevissthet. Mange tenker ikke ikke på dette, og skjønner ikke hvor alvorlige slike frostskader kan være. Det var nok derfor de valgte å haste videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12 timer siden #43 Del Skrevet 12 timer siden Skogtusssa skrev (1 minutt siden): Eller ikke. Mange fryser når de står i ro, de får neglebit, gangren eller fryser av seg lemmer. De blir går inn og ut av bevissthet. Mange tenker ikke ikke på dette, og skjønner ikke hvor alvorlige slike frostskader kan være. Det var nok derfor de valgte å haste videre. De skulle ikke stå i ro men gå saktere 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 11 timer siden #44 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spiller ingen rolle. Setter man hunden foran mennesker kan resultatet ofte slitsomt. Anonymkode: 1e53b...1db Samboeren til ts hadde hunden da de ble sammen, ts valgte derfor å ta både samboeren og hunden inn i livet sitt. Problemet her er overhodet ikke samboeren empati med et dyr som ikke kan snakke sin egen sak og som hadde behov for å få være igjen på hytta, men den egoistiske gjengen som ikke evnet å vente noen få minutter. Hva hvis problemstillingen hadde vært at samboeren oppdaget at hun hadde glemt lue, ble kald og måtte dra tilbake for å hente den? Resultatet ville vært det samme egoistiske resultatet som det ble når hunden var årsaken til returen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #45 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Mine barn syntes det var vanskelig å gå veldig sakte, så de økte på, og jeg hengte meg på dem. "Jeg har et problem med ferrarien min, den går altfor fort og jeg får bøter i fleng" "Ta de jævla foten av gassen". Dere kunne ventet, eller har dere alle en bokstavdiagnose og sliter med oppmerksomhet? Anonymkode: 1b0a8...a48 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 11 timer siden #46 Del Skrevet 11 timer siden Maleficenta skrev (1 minutt siden): De skulle ikke stå i ro men gå saktere Det stemmer det. Da skyldes det nok sterk misnøye over hundeholdet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #47 Del Skrevet 11 timer siden Hvor mange slike tråder med tilgjorte scenarioer med "hvem har rett?" skal det opprettes i dag? Anonymkode: 58643...d1f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #48 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): I romjulen var vi på hyttetur med mine to barn, som er voksne. Vi har også en hund som er ganske gammel. Den første dagen med fint vær dro vi ut for å gå på skitur. Mine bakke er veldig spreke og liker å gå fort på ski. Ganske snart, bare noen hundre meter fra hytta, ble det klart at hunden ikke kom til å orke, han sank nedi med potene og ble tydelig sliten. Min samboer bestemte seg for å gå hjem igjen med hunden, og ba oss gå sakte videre så hun kunne ta oss igjen. Mine barn syntes det var vanskelig å gå veldig sakte, så de økte på, og jeg hengte meg på dem. Så da gikk vi ganske langt, nesten hele den avtalte turen, uten å se noe til samboeren min. Så stoppet vi og hvilte en stiv og spiste og drakk litt. Akkurat da så vi samboeren min komme i full fres ned i lia. Hun var rød av svare, sint og med tårer i øynene. Hun syntes det var dårlig gjort, og i hvert fall at jeg burde ha latt ungdommen gå i vei og at jeg kunne ha ventet på henne, så kunne vi to ha gått sammen. Jeg synes det var vanskelig fordi jeg ville være med barna mine, og det var hun som ville gå tilbake med hunden. Samboer påstår at det viser at jeg ikke bryr meg om henne og ikke prioriterer å være med henne. Hvem har rett? Anonymkode: 1a899...6c1 Og dette er fortsatt et tema? To måneder senere? Anonymkode: b303b...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #49 Del Skrevet 11 timer siden Dere er en gruppe og hun kommer alene inn i gruppen. Det er faktisk DERES oppgave som gruppe å få henne til å føle seg velkommen og ikke omvendt. Helt ærlig, du har oppdratt bortskjemte egosentriske drittunger som er prikk lik sin pappa! Sier bare en ting og det er stakkars samboer! Anonymkode: 7d0d8...0e1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #50 Del Skrevet 11 timer siden I og med at barna dine er så spreke at det er uaktuelt for dem å gå i "rusletempo" som ville gjort det mulig for din samboer å ta dere igjen så burde situasjonen i utgangspunktet blitt løst anderledes. Et av barna, eller begge, kunne gått tilbake med hunden, for så å tatt dere igjen på null komma nix. Da ville barnet kunne bevist hvor sprekt og maskin det er og samtidig fremstått sympatisk. Nå fikk de poengtert at de ikke er interessert i å kose seg med din samboer og at de er så selvsentrert at det er viktigere å få opp pulsen enn å ta hensyn til den i gruppa og valgte å "ofre" seg. 🤔 Helt på tryne oppførsel av både deg og dine voksne barn. Anonymkode: dbaa2...332 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11 timer siden #51 Del Skrevet 11 timer siden Skogtusssa skrev (15 minutter siden): Det stemmer det. Da skyldes det nok sterk misnøye over hundeholdet Som han selv valgte å skaffe seg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11 timer siden #52 Del Skrevet 11 timer siden Skogtusssa skrev (19 minutter siden): Eller ikke. Mange fryser når de står i ro, de får neglebit, gangren eller fryser av seg lemmer. De blir går inn og ut av bevissthet. Mange tenker ikke ikke på dette, og skjønner ikke hvor alvorlige slike frostskader kan være. Det var nok derfor de valgte å haste videre. Det skjer ikke etter noen få min 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #53 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I romjulen var vi på hyttetur med mine to barn, som er voksne. Vi har også en hund som er ganske gammel. Den første dagen med fint vær dro vi ut for å gå på skitur. Mine bakke er veldig spreke og liker å gå fort på ski. Ganske snart, bare noen hundre meter fra hytta, ble det klart at hunden ikke kom til å orke, han sank nedi med potene og ble tydelig sliten. Min samboer bestemte seg for å gå hjem igjen med hunden, og ba oss gå sakte videre så hun kunne ta oss igjen. Mine barn syntes det var vanskelig å gå veldig sakte, så de økte på, og jeg hengte meg på dem. Så da gikk vi ganske langt, nesten hele den avtalte turen, uten å se noe til samboeren min. Så stoppet vi og hvilte en stiv og spiste og drakk litt. Akkurat da så vi samboeren min komme i full fres ned i lia. Hun var rød av svare, sint og med tårer i øynene. Hun syntes det var dårlig gjort, og i hvert fall at jeg burde ha latt ungdommen gå i vei og at jeg kunne ha ventet på henne, så kunne vi to ha gått sammen. Jeg synes det var vanskelig fordi jeg ville være med barna mine, og det var hun som ville gå tilbake med hunden. Samboer påstår at det viser at jeg ikke bryr meg om henne og ikke prioriterer å være med henne. Hvem har rett? Anonymkode: 1a899...6c1 Ja det var dårlig gjort. Dine "voksne" barn og du trenger oppdragelse. Dere tenke altså først ikke på velferden til hunden, og etter det dreit dere i den delen av turfølget som klarte å vurdere velferd. Du og dine barn er bare opptatte av dere selv og framviser store mangler på folkeskikk.. Er du en typisk klovnepappa som aldri har satt en grense? Anonymkode: 7da86...e70 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10 timer siden #54 Del Skrevet 10 timer siden enig med alle som skrev at dette var dårlig oppførsel fra din side spesielt TS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #55 Del Skrevet 10 timer siden Dere er drittsekker, samboer har rett. Og alvorlig talt; ''barna greide ikke gå sakte''?? Du skriver selv at de er voksne. Hadde de vært 3 og 5 år hadde jeg forstått at det er vanskelig å vente, men VOKSNE klarer helt fint å vente. Folkeskikk heter det. Dere hadde en avtale, og du og ''barna'' brøt den. Det er skikkelig dustete oppførsel. Anonymkode: ac99b...e43 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #56 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller ikke. Mange hundeeiere ser ikke selv hvordan det tullete hundeholdet sliter på både dem og familien. Det er et dyr, ikke et menneske. Ikke noe noen må ha. Anonymkode: 1e53b...1db Du virker jo skikkelig sympatisk Anonymkode: 01ed8...7e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #57 Del Skrevet 10 timer siden Hun har soleklart rett. Hvis dette skjedde i romjula og fremdeles er et tema, har dere imidlertid større problemer enn en skitur. Anonymkode: 2288e...c4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 8 timer siden #58 Del Skrevet 8 timer siden Maleficenta skrev (3 timer siden): Skulle tro dette var samme mann som i middagstråden, hadde det ikke vært for at han i den andre tråden hadde små barn Eg har ikke sett middagstråden, men om den minne om denne trpden tror jeg TS burde beklage der og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #59 Del Skrevet 8 timer siden Jeg kjøper ikke helt denne tråden. Men hvis den stemmer... Til samboeren til TS: Du er sammen med en ryggesløs, egoistisk navlebeskuer som har oppdratt sine barn til å bli like ufyselige og uempatiske som han selv er. Livet er for kort til å kaste bort på slike mennesker. De - ikke minst Ts - viste deg klart og tydelig at du i deres øyne ikke er noe verdt. Din samboer er en løgner som du ikke kan stole på. Det du kan stole på, det er at han ikke ser på deg med respekt og omtanke, ikke et fullverdig medlem av den ego-klubben han og barna har sammen. Ta med deg hunden og kvitt deg med klampen rundt foten som din samboer og hans voksne barn er for deg. Du fortjener langt bedre, samboer til Ts! Anonymkode: 38753...9d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden i romjula?? Vi er nå i mars (OK, imorgen har vi mars). Er dette fremdeles et stridstema dere imellom? Anonymkode: 11131...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå