Makavelli Skrevet 7. mars #81 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 11.51): De ser jo om det ligger noe i posen som ikke er scannet inn.. Anonymkode: 7cff4...d53 Hvordan ser de det, når du har handlet to fulle poser...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 7. mars #82 Del Skrevet 7. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 7.40): Blir man plukket ut til kontroll ofte, så er det en grunn for det. Hva er denne grunnen mener du...?! Endret 7. mars av Makavelli 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 7. mars #83 Del Skrevet 7. mars Million skrev (På 1.3.2025 den 10.03): Så butikker slutter med selvbetjening pga tap. Det var jo synd.... /s 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #84 Del Skrevet 9. mars Jeg foretrekker selvbetjening. Den gangen det bare var vanlige kasser så klarte de aldri å slå inn tilbudsprisen, skannet ting dobbelt sånn at jeg måtte forsinke køen bak meg da jeg gav beskjed om at dette måtte de ordne opp i. I selvbetjent så kan jeg mye lettere se selv at allting går riktig for seg. Anonymkode: a0447...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #85 Del Skrevet 9. mars Kun 1 av 5 butikker har selvbetjente butikker i vårt nærområde, og det er Coop som har post i butilkk, Hensikten med selvbetjente å få firigjordt betjening til andre arbeidsoppgaver, lagd merke til at dei ansatta ved Coop stresser, spring mer en på andre butikker, og det handler om utnytting av arbeidskrafta. Svinnet er avgjordt mye høgre på selvbetjente butikker en betjente. Anonymkode: ce46b...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #86 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 18.36): Kontroll hver gang jeg kjøper smågodt, så jeg gidder ikke selvbetjent. Anonymkode: 73b72...ec7 Smågodt er ikke bra for deg. Anonymkode: 252a0...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #87 Del Skrevet 10. mars Jeg unngår selvbetjente kasser så godt jeg kan. Det var en sak på Meny Farmandstredet i Tønsberg, hvor en jente hadde valgt feil type bananer på skjermen (typ valgt ikke-økologiske bananer men tatt økologiske bananer). Dette var en ren feiltakelse fra hennes side, men betjeningen klikket helt, tilkalte politi og butikksjefen var svært ufin. Hvis det er dette nivået man legger seg på, at kunden skal ta all risiko og at man ikke aksepterer at menneskelige feil skal skje, så vil jeg heller at de ansatte, som får betalt for det, tar ansvaret for at det blir riktig. Derfor bruker jeg stort sett bare betjente kasser. Kan bruke selvbetjent en gang i ny og ne hvis jeg bare har noen få strekkodevarer og det ikke er noen i betjent kasse eller køen er milelang, men har jeg noe som helst som må veies eller tastes inn manuelt går jeg alltid på betjent. Undres om disse butikkene politianmelder egne ansatte for underslag og avskjediger dem på dagen, dersom de gjør én enkelt tastefeil og slår inn feil vare i kassa? Anonymkode: 2eb2b...3b6 2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #88 Del Skrevet 10. mars Jeg er veldig fornøyd med selvbetjente kasser, da har jeg full kontroll. Anonymkode: b77be...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #89 Del Skrevet 10. mars Kan bare gjøre selvbetjeningssystemet mer som Danmark, der veies når det scannes og veies igjen når det legges til side direkte i en pose. Jeg måtte ha hjelp 3 ganger i sommer for jeg var ikke systematisk nok og løftet flere varer samtidig og ikke la det rett ned etter scanning. Anonymkode: c2997...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #90 Del Skrevet 10. mars Jeg har kanskje blitt stoppet i tilfeldig kontroll to ganger på Bunnpris. Blir mye oftere stoppet i kontroll på Extra. På Obs her jeg bor får man tilfeldig kontroll om man kjøper smågodt da de har oppdaget at folk tar smågodt, veier og scanner for så å ta mer oppi posen. Derfor kommer de og kontrollmåler smågodt. Anonymkode: 57656...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #91 Del Skrevet 10. mars Jeg foretrekker betjente kasser hvor jeg bare kan stå og slappe av etter en hektisk dag på jobb. Men det jeg virkelig skulle ønske var at ODA etablerte seg her slik at vi bare kunne bestille mat hjem 😍 Er ikke fan av selvbetjente kasser, trolig fordi jeg har vært uheldig med mange kontroller hvor man må vente lenge på betjeningen, samt at jeg ikke ser vitsen i å stå og scanne og styre for at butikken skal tjene mest mulig. For meg er det mer pes enn å bare legge varene på en bånd, betale, og pakke de ned i posen. Anonymkode: b2a2f...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #92 Del Skrevet 10. mars Jeg bruker ofte selvbetjente kasser, og det piper sjelden. Noen ganger kan det pipe flere ganger på kort tid, men stort sett går det lenge mellom. Det jeg irriterer meg over, er hvis det er en betjent kasse som er åpen, og dens om sitter i denne kassen, skal også hjelpe til ved piping på selvbetjente kasser.... Har ofte opplevd å stå å vente, men da går jeg rett og slett til neste ledige selvbetjente kasse og starter på nytt... Gidder ikke denne ventingen. En annen ting jeg ikke liker med selvbetjente kasser, er at en faktisk kan gjøre feil. Det gjør jo også de ansatte som sitter i betjent kasse. Forskjellen er at hvis en gjør 1 feil i selvbetjent kasse, og blir oppdaget, så blir en anmeldt. Det er ingen som tror på det at du kan gjøre feil. Har aldri opplevd det selv, men har oppdaget før jeg har trykket ferdig at noe er feil. Kunne lett ha glippet. Anonymkode: 0b1ad...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #93 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 11.51): De ser jo om det ligger noe i posen som ikke er scannet inn.. Anonymkode: 7cff4...d53 Hvordan kan de se det, egentlig. En kan jo ha andre poser med seg fra andre butikker. Men dette er angsten min, at jeg har skannet noe, også har det ikke blitt skannet likevel, for så å bli anklaget for tyveri. Anonymkode: 0b1ad...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #94 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 13.05): Mitt tips for å unngå kontroll: ikke kjøp smågodt på Meny eller Spar. Havner alltid i kontroll med smågodt, muligens fordi jeg kjøper under 100 gram? Anonymkode: b4f54...09d Og jeg gjør aldri det... Anonymkode: 0b1ad...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #95 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 14.54): Kjøp 1 liten pepsi og du blir alltid stoppet De farlige pepsi-kundene. Har sluttet å bruke de. Anonymkode: b2283...194 Synes det er "vittig" nå folk skriver at de alltid blir stoppet når de kjøper pepsi... Jeg kjøper pepsi hver eneste morgen før jobb, og blir "aldri" stoppet.... Det har kanskje skjedd en eller to ganger på 2 år. Anonymkode: 0b1ad...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #96 Del Skrevet 10. mars Butikker uten selvbetjente kasser har jeg for lengst sluttet å gå til. Anonymkode: 6b036...4dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #97 Del Skrevet 10. mars Jeg går ofte i selvbetjente kasser, men litt usikker på om jeg liker dem pga at jeg tenker jeg tar jobben fra et menneske som kanskje trenger den. Det er ikke alle som får seg en utdannelse, av forskjellige grunner, men må ha en jobb. Anonymkode: a50c6...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #98 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 11.54): Jeg jobber på Coop. I tilfeldige kontroller skal vi ofte scanne et visst antall tilfeldige varer. Da piper det om det er noe som ikke er scannet fra før. Anonymkode: ff1ac...798 Hvordan funker det for frukt og grønt og andre løsvekt-varer? Anonymkode: 64c5d...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 10. mars #99 Del Skrevet 10. mars Jeg er litt delt. Synes det er greit å kunne gå i selvbetjeningen når jeg er litt "flau" over at jeg bare kjøper drit, eller handler store mengder tikronersvarer. Samtidig hater jeg å stå og vente på alderskontroll, og jeg liker ikke følelsen av at jeg er til bry når jeg velger den betjente kassa. Men å bli tatt ut i tilfeldig kontroll har jeg faktisk bare opplevd én eneste gang. Da sjekket de ingenting, de bare dro kortet og gikk igjen. Så meningsløst. Lurer litt på om man unngår tilfeldig kontroll hvis man allerede blir kontrollert på alder? Synes jo det er rart at jeg aldri opplever det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #100 Del Skrevet 10. mars UT OG BORT MED SELVBETJENTE KASSER!! Man betaler for en vare eller flere og da fortjener man i det minste å bli betjent for pengene man betaler !!!!? Det et et latterlig system som slettes ikke fungerer. Holder å dra på flyplassen å stå i kontroll og kø. De som jobber der burde sette foten ned di åsså!! Like irriterende for alle parter. Ser folk med barn stå å vente på hjelp og de er kjempe slitne fra før av !? I tilegg har man masse varer å bære på så når man da skal bruke kvitteringa på å komme seg forbi ‘’bommen’’ så må man sette ned alle posene for å finne kvitteringa å komme seg videre …skulle som sakt tro det var en flybillett du skulle registrere. 😫😩😫 Anonymkode: 3ef30...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå