Fighter83 Skrevet 28. februar #41 Del Skrevet 28. februar Jeg elsker selvbetjente kasser. Bruker alltid dette om jeg kan. Hater kø, stresset med at det er noen bak meg og at de i kassa må bruke tiden sin på å bipe varene jeg ønsker å kjøpe meg. Jeg er positiv til kontroller, er jo som å ta snikere på kollektive. Burde nok ha kontroll oftere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #42 Del Skrevet 28. februar Liker veldig godt selvbetjente kasser. Har brukt det nesten daglig i et par år, og har hatt kontroll kanskje 10 ganger til sammen. Da må jeg vente i maks 1 minutt ekstra. Det tåler jeg godt. Anonymkode: 896f0...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #43 Del Skrevet 28. februar Jeg kan gå i selvbetjent hvis jeg har få varer, men hvis jeg har handlet mye vil jeg helst gå i betjent. Det er så my styr med å scanne og pakke mye, og så er det dårlig plass til posene osv. Her føler jeg at de ansatte blir litt irriterte hvis jeg går i betjent kasse når alle selvbetjente er ledig. Ofte er de ansatte et stykke unna kassen også slik at de må gå litt fram og tilbake. Men jeg tenker det er jo jobben deres... I går var det en eldre mann foran meg i køen i den betjente og han var så hyggelig og snakket med hun i kassen. Spurte hvordan hun hadde det, og småpratet litt. Var veldig tydelig at han likte snakke med henne. For noen er kanskje det møte i kassen det de snakker med andre i løpet av en dag også... Uansett, jeg har begynt å handle mest på nabobutikken hvor det er betjente kasser. Jeg tar i alle fall storhandelen der nå, orker ikke risikere måtte stå å scanne alt selv. Anonymkode: fbb1d...9ef 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #44 Del Skrevet 28. februar Glemte å skrive at hvis man har handlet mye, og blir tatt ut i kontroll så kan du jo risikere at de må ta ut og scanne over 10 varer. Og så putter de ikke varene ned i posen igjen, de bare legger alt sånn halvveis oppå... Anonymkode: fbb1d...9ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #45 Del Skrevet 28. februar Elsker selvbetjente kasser. Går forbi både coop og kiwi på vei hjem. Handler alltid på Extra pga selvbetjente kasser. Stor fordel å slippe å forholde seg til ansatte og andre kunder. Sjelden kontroll, og dersom det er kontroll går det kjap og greit. Anonymkode: d8656...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #46 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg personlig liker ikke selvbetjente kasser. Blant annet fordi jeg som regel er trøtt og sliten etter jobb når jeg handler, og kan lett taste feil vare osv. Men det er jo fint at de eksisterer for dem som liker det. Poenget med kassene er å få ned køene i betjente kasser og frigjøre personale. I vår nærmeste butikk har de ødelagt dette systemet. Går du i selvbetjent kasse med en eller to varer, så blir du ALLTID tatt ut i "tilfeldig kontroll". I tillegg kontrollerer de mange andre, slik at kontrollampen piper hele tiden. Ansatte som er satt til å stable varer osv, flyr rundt som pisket skinn for å sjekke ut kontrollene, folk blir forbanna fordi de må stå og vente på kontroll osv. Nå står disse selvbetjente kassene nesten alltid tomme. Folk gidder ikke å bli plukket ut til kontroll nesten hver gang (en gang ble jeg plukket ut tre (!) ganger på samme dag, for eksempel). Da blir ansatte nesten sure over at det er køer i de to betjente kassene, og oppfordrer folk til å gå i selvbetjent. Så gjør de det, og da piper kontrollampa. Jeg trodde at selvbetjente kasser var for å avlaste personale og gjøre det enklere for kundene, ikke for å stresse personalet og få kundene til å bli forbanna etter å ha gjort jobben for butikkansatte. Flere som opplever det samme, eller er det bare vår kjøpmann som har vært så idiot at han ikke har kalibrert kontrollene riktig? Anonymkode: 01ef2...7eb Du forstår ikke hva som gjør at du blir kontrollert? Der har vært mye stjeling i disse selvbetjeningskassene. Folk kjøper gjerne da en eller to ting som de betaler for, også glemmer de å betale for en eller ti andre ting og går. Prøv meste gang å scanne fire eller flere varer, så blir du mindre hyppig tatt ut. Kassen noterer seg og hvilket tempo du scanner varene dine i. Anonymkode: c4cfc...e30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #47 Del Skrevet 28. februar velger selvbetjent når butikken har det, synes det går raskt selv om jeg noen ganger handler mange varer. Blir kontrollert i ny og ne, gjør ingenting, jeg er nøye med å registrere alle varene. De sjekker aldri nøye, så jeg skjønner ikke helt vitsen. Anonymkode: 5e973...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. februar #48 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Her og! Er en asiatisk dame som sitter i kassa her, og hun sier alltid at «do må gå på den kassa del» og peker på selvbetjening, og den er kalibrert helt vilt, så piper på kontroll såpass ofte at de har en egen person som må stå der for å ta kontrollene… (6 kasser og de piper forhver tredje kunde ca) Anonymkode: 90b27...c58 Semsbyen ? 😉 Ja slike kasser er irriterende til og med hu kjærringa som sitter i kassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #49 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det gjør de ikke. De såkalte kontrollene er jo en stor vits. Anonymkode: 4da32...ad3 Kanskje forskjellig fra butikk til butikk. Den eneste butikken jeg har blitt tatt ut i kontroll i er Extra, da jeg er der mest. Der går de gjennom og scanner alle varene én og én for å sjekke at det stemmer 100%. Heldigvis er det så utrolig sjeldent kontroll at det er null problem. Velger alltid selvbetjent. Alltid. Anonymkode: 6b036...4dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #50 Del Skrevet 28. februar Min nærbutikk bygger om og fjerner de selvbetjente kassene igjen. Alt for få som bruker dem og alt for mye tyveri. Anonymkode: bdc1c...9e7 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #51 Del Skrevet 1. mars Blir man plukket ut til kontroll ofte, så er det en grunn for det. Jeg er flere ganger i uken i selvbetjente kasser, har ikke blitt sjekket på 1 år nå. Anonymkode: 9f8c3...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #52 Del Skrevet 1. mars Det er i hvertfall bra at du TS er klar nok i hodet til å forstå at du ikke skal bruke selvbetjente kasser. La andre som har konsentrasjon bruke disse. Da slipper du å irritere deg også. Anonymkode: 9f8c3...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #53 Del Skrevet 1. mars Liker selvbetjente kasser, bortsett fra på Bunnpris for der piper det alle veier og er alltid kontroll. På Coop bruker jeg bare selvbetjent kasse. Så enkelt og greit Og så liker jeg butikker som er døgnåpen der man bare scanner seg inn med bankkortet Anonymkode: 3d3bb...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #54 Del Skrevet 1. mars Bruker selvbetjent mye, og har blitt plukka ut til kontroll to ganger det siste året. Synes ikke det er så mye 😅 Bruker de vanlige kassene når jeg storhandler, og hvis jeg skal kjøpe alkohol og snus. Da må de jo kontrollere uansett, så da kan jeg like så greit gå dit. Anonymkode: 712c7...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 1. mars #55 Del Skrevet 1. mars (endret) . Endret 5. mars av Sicktrip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #56 Del Skrevet 1. mars Kommer an på butikken. Jeg er mest fornøyd med de selvbetjente kassene på Bunnpris Gourmet. Der står det alltid en person i området, så om man må ha aldersbekreftelse eller blir plukket ut i kontroll går det veldig fort. Minst fornøyd på Coop Mega og meny, der rekker jeg å lese ferdig avisa før noen kommer. Anonymkode: ce6f8...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #57 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): De ser jo om det ligger noe i posen som ikke er scannet inn.. Anonymkode: 7cff4...d53 Jeg pakker aldri ned varene før betaling. Kjøper ikke plastpose, har med handlenett, men gidder ikke at ansatte må grave nedi der. Lettere for dem å se at antall og alt stemmer når varene fremdeles ligger på "bordet". Anonymkode: 0df63...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 1. mars #58 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): redd for å snakke med noen i kassen. Uff da, den må være lei. Pose? Nei, takk. Kvittering? Ja, takk. Det oppsummerer vel 99% av samtalene med butikkmedarbeidere i betjente kasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #59 Del Skrevet 1. mars Ja! Nærmeste Rema har nå bare én vanlig og kasse. Jeg hater de selvbetjente kassene der og nekter å bruke dem. Lang kø i den ene kassa hvis det i det hele tatt sitter noen der, men det driter jeg i. Anonymkode: 65067...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. mars #60 Del Skrevet 1. mars Det er kun en butikk i mitt nærområde som har selvbetjente kasser, og det er den dyreste av matbutikkene. Men innimellom skal jeg ha noe som bare de selger, og da går jeg dit, og når jeg skal betale bruker jeg ALLTID selvbetjeningskassene. Fungerer helt fint, og det er sjelden kontroller. Har skjedd noen ganger, og det er selvfølgelig greit, de må få ta stikkprøver så klart. Leser i artikler i media (som denne f.eks) at noen butikker som har prøvd ut dette med selvbetjente kasser, dessverre opplever enorm økning i svinn. Folk stjeler som ravner, tydeligvis, når de kan det. Så butikker slutter med selvbetjening pga tap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå