Gå til innhold

Flere med butikker i nærheten som har ødelagt hele systemet med selvbetjente kasser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Var ei som nektet meg og bruke betjent kasse var lei av å måtte vente og bli kontrollert enden på visa var at jeg la varene på båndet og gikk dette var en butikk jeg hadde vært fast kunde i 16 år nå har jeg ikke vært der på 2 år 

Nektet deg? Fordi?

Anonymkode: e9bbd...0ad

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har angst og hater å gå i butikken, men pga disse selvbetjenings kassene kan jeg gå uten å være redd for å snakke med noen i kassen. 

Anonymkode: 27321...0f0

Samme med søster mi. ❤️ Sjølv foretrekk eg betente kassar 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg går alltid i selvbetjente, og bruker også scan & betal i mobilen hos Rema.

Veldig sjelden det er kontroll, og ikke ser jeg poenget med kontrollen heller. De kontrollerer jo bare enkelte varer man allerede har scannet inn. Ser jo ikke da om noe er stjålet.

Anonymkode: a6fa5...7ef

Jeg kjente ikke til skann & betal hos Rema, men nå er den installert og klar til bruk. Takk! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nektet deg? Fordi?

Aner ikke hun kinesiske dama på Coop Extra nektet meg det bare jeg ble rimelig forbannet min far lå på dødsleiet og hadde viktigere ting å gjøre enn å krangle får håpe varene kom på riktige plasser 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er blitt kontrollert mer enn halvparten av gangene jeg har brukt slike selvbetjeningskasser, ulike butikkjeder. Ikke uvanlig å da måtte stå både ett og to minutter (eller mer) og vente til betjening kommer. Og når de kommer så sjekker de jo egentlig ingenting, de drar bare kortet sitt for å vise at de har sjekket, gjerne med en liten oppgitt kommentar selv om systemet.

På mega her jeg bor virker det som om de mer og mer vil sluse kundene til selvbetjeningskassene, og om de blir dårligere på å betjene i kassen (ikke de ansattes skyld, de er hyggelige, men de har tydelig instruksjoner fra ledelse), så vil de miste meg som kunde.

Anonymkode: de7d0...77a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt tips for å unngå kontroll: ikke kjøp smågodt på Meny eller Spar. Havner alltid i kontroll med smågodt, muligens fordi jeg kjøper under 100 gram?

Anonymkode: b4f54...09d

Alle vet at rema 1000 har det beste smågodtet.

Anonymkode: 1b195...075

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker selvbetjeningskassen ganske ofte på coop prixen i bygda. Men bare hvis jeg har få varer og ikke noe jeg må ha godkjennelse for eller søke opp, som jeg nesten aldri har siden jeg ikke røyker, ikke snuser, ikke drikker koffein, ikke spiser bakverk, ikke spiser godteri, ikke spiser frukt og ikke spiser grønnsaker. Det er vanligvis bare én ansatt på jobb og den ansatte er ofte rundt i butikken. Så selvbetjeningen gjør nok at den lille butikken går rundt og vi hadde kanskje ikke hatt en butikk i bygda uten selvbetjeningen. Jeg har opplevd tilfeldig kontroll én gang på flere år. Da scannet de bare 3 tilfeldige varer fra toppen av posen, så det var en ganske så ubrukelig kontroll. Men de kjenner jo meg, så de stoler nok på meg. De hadde kanskje valgt noen varer fra bunnen av posen hvis de var i tvil.

En gang jeg fikk tilfeldig kontroll på coop obs med sånn skann og betal og med stappfull handlevogn der alt var pakket fint i poser og kategorisert, så fikk de opp en liste med varer de skulle scanne og vi måtte fiske opp fra bunnen av poser som var fint pakket og alt ble kaos. Det var irriterende.

Anonymkode: e6f5e...57b

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ikke det som TS beskriver nei... bruker selvbetjent kasse mye selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker selvbetjent kasse i et veldig aktivt kjøpesenter så da går handelen kjappere enn å stå i kø. Så har jeg jobbet mange år tidlegere i butikk, så har ikke problemer med må manuvrere skjermen. Kontroll blir jeg tatt ut av og til, men ikke så ofte som i hovedinnlegget. På Obs må de ansatte skanne alle varene på nytt for å fullføre kontrollen, mens på Meny drar de kortet sitt for å få kontrollen bort, der teller de ikke antall varer som er skannet eller noe. 

Anonymkode: 4c6d2...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De ser jo om det ligger noe i posen som ikke er scannet inn..

Anonymkode: 7cff4...d53

Ikke når de ikke sjekker ordentlig. 

Anonymkode: 4ae88...8d9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bare selvbetjent og det går måneder mellom hver kontroll. 

Anonymkode: 4ae88...8d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid selvbetjente kasser. Blir sjeldent tatt ut til kontroll, selv om jeg ofte kjøper tilbudsvarer, datovarer, osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg foretrekker selvbetjent, og blir sjelden kontrollert. Mindre enn en av 10 ganger i hvert fall. Men har også lagt merke til dette med at man lettere blir tatt ut når man bare har en eller to varer. Kanskje de gjør det sånn for at folk skal handle mer?

Jeg har ikke så lett for å sette meg inn i tyvers tankegang, men skulle jeg stjålet noe ville jeg tenkt det var lettest å slippe unna hvis man kjøpte mye og "glemte" et par varer. Vanskelig å komme opp med en god forklaring hvis du har kjøpt to varer og glemt å skanne den ene. 

Anonymkode: 85aad...64c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har elsk/hat forhold til selvbetjente kasser.

jeg jobber selv i en butikk med disse, samtidig som har 1 betjent.

elsker når kundene vil komme i kassa hos meg, men samtidig veldig praktisk med di som ønsker å bruke selvbetjent da jeg kan gjøre andre ting i nærheten av kassa😀

ang kontroller så er det lagt inn etter antall kunder. Vi har hatt feks. tilfeldig kontroll pr 20.kunde pr kasse og pr 50 kunde, men det er nok forskjell fra butikk til butikk da dette kan justeres på.

Anonymkode: d1c98...6b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal jeg handle få varer går jeg som regel til lokal Coop Extra, som har selvbetjening. Synes det er veldig praktisk og de gå raskt unna. Blir maks stoppet hver 20. gang eller sånn, jeg handler stort sett for en hundrelapp eller to-tre. Det mest problematisk er at det i rushet innimellom bare er 1 i en enslig kasse og vedkommende må også kontrollere seks selvbetjente kasser. Men i og for seg sier det seg selv at det ikke piper så veldig ofte da...

.. men forleden ble jeg vitne til et opptrinn med en meget hissig, nærmest agressiv, kunde - han var flyforbannna på at han ble tatt ut i tilfeldig kontroll og påstod at det skjedde tredje eller fjerde gang på rad for hans del. Kassamannen måtte bruke lang tid og gjentta flere ganger at det var tilfeldig kontroll og at det ikke var noe butikken selv kunne styre, men at direktivet kom fra sentralt hold. Det var visst helt umulig for kunden å forstå at han måtte klage formelt til sentralt hold om han mente seg urettferdig behandlet. Synes det er dårlig gjort å løs å butikkansatte på denne måten.

Anonymkode: 23903...224

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontroll hver gang jeg kjøper smågodt, så jeg gidder ikke selvbetjent.

Anonymkode: 73b72...ec7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Illuminatum skrev (10 timer siden):

Bruker selv selvbetjente kasser daglig. Sist jeg ble kontrollert var nok i oktober

Jeg bruker det ikke så ofte da, men synes det er kjempegreit, og blir nesten aldri kontrollert. 
Jeg skulle ønske flere gjorde som Obs, at man fikk en håndholdt scanner ved inngangen og kan scanne og pakke varene mens man handler. Så tidsbesparende! 

Anonymkode: e82c0...bf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg jobber på Coop. I tilfeldige kontroller skal vi ofte scanne et visst antall tilfeldige varer. Da piper det om det er noe som ikke er scannet fra før. 

Anonymkode: ff1ac...798

Jeg ble plukket ut til tilfeldig kontroll selv om jeg da kun hadde kjøpt en sjokolade. Selv bruker jeg sjelden selvbetjentkassene,og aldri hvis jeg har handlet frukt og grønt. Er jo livredd for å trykke på feil type appelsin eller epler.

Anonymkode: 3fc58...8fa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De ser jo om det ligger noe i posen som ikke er scannet inn..

Anonymkode: 7cff4...d53

Nei det gjør de ikke. De såkalte kontrollene er jo en stor vits.

Anonymkode: 4da32...ad3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (7 timer siden):

Var ei som nektet meg og bruke betjent kasse var lei av å måtte vente og bli kontrollert enden på visa var at jeg la varene på båndet og gikk dette var en butikk jeg hadde vært fast kunde i 16 år nå har jeg ikke vært der på 2 år 

Her og! Er en asiatisk dame som sitter i kassa her, og hun sier alltid at «do må gå på den kassa del» og peker på selvbetjening, og den er kalibrert helt vilt, så piper på kontroll såpass ofte at de har en egen person som må stå der for å ta kontrollene… (6 kasser og de piper forhver tredje kunde ca)

Anonymkode: 90b27...c58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...