Gå til innhold

Flere med butikker i nærheten som har ødelagt hele systemet med selvbetjente kasser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg personlig liker ikke selvbetjente kasser. Blant annet fordi jeg som regel er trøtt og sliten etter jobb når jeg handler, og kan lett taste feil vare osv. Men det er jo fint at de eksisterer for dem som liker det. Poenget med kassene er å få ned køene i betjente kasser og frigjøre personale. I vår nærmeste butikk har de ødelagt dette systemet. Går du i selvbetjent kasse med en eller to varer, så blir du ALLTID tatt ut i "tilfeldig kontroll". I tillegg kontrollerer de mange andre, slik at kontrollampen piper hele tiden. Ansatte som er satt til å stable varer osv, flyr rundt som pisket skinn for å sjekke ut kontrollene, folk blir forbanna fordi de må stå og vente på kontroll osv. Nå står disse selvbetjente kassene nesten alltid tomme. Folk gidder ikke å bli plukket ut til kontroll nesten hver gang (en gang ble jeg plukket ut tre (!) ganger på samme dag, for eksempel). Da blir ansatte nesten sure over at det er køer i de to betjente kassene, og oppfordrer folk til å gå i selvbetjent. Så gjør de det, og da piper kontrollampa. Jeg trodde at selvbetjente kasser var for å avlaste personale og gjøre det enklere for kundene, ikke for å stresse personalet og få kundene til å bli forbanna etter å ha gjort jobben for butikkansatte.

Flere som opplever det samme, eller er det bare vår kjøpmann som har vært så idiot at han ikke har kalibrert kontrollene riktig?

Anonymkode: 01ef2...7eb

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker selv selvbetjente kasser daglig. Sist jeg ble kontrollert var nok i oktober

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hater dem! Og jeg jobber i en sånn butikk. Går aldri i disse selv heller. Går alltid kjappere i betjent kasse. 

Anonymkode: ff1ac...798

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på bunnpris her så piper det nesten på annhver person. Spesielt hvis en kjøper for under 100 kr og over 500kr

Ellers så har vi ingen slike kasser ikke på kiwi, ikke rema og ikke på entra

Selv bruker jeg kun betjent kasse

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Ser på bunnpris her så piper det nesten på annhver person. Spesielt hvis en kjøper for under 100 kr og over 500kr

Ellers så har vi ingen slike kasser ikke på kiwi, ikke rema og ikke på entra

Selv bruker jeg kun betjent kasse

Her er det også Bunnpris, og ja, det piper på annenhver person. Folk er lei, og gidder ikke å bruke kassene, så hele poenget med å få selvbetjente kasser er borte. Kanskje Bunnpris-kjeden har feil kalibrering på disse?

TS

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går alltid i selvbetjente, og bruker også scan & betal i mobilen hos Rema.

Veldig sjelden det er kontroll, og ikke ser jeg poenget med kontrollen heller. De kontrollerer jo bare enkelte varer man allerede har scannet inn. Ser jo ikke da om noe er stjålet.

Anonymkode: a6fa5...7ef

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg går alltid i selvbetjente, og bruker også scan & betal i mobilen hos Rema.

Veldig sjelden det er kontroll, og ikke ser jeg poenget med kontrollen heller. De kontrollerer jo bare enkelte varer man allerede har scannet inn. Ser jo ikke da om noe er stjålet.

Anonymkode: a6fa5...7ef

De ser jo om det ligger noe i posen som ikke er scannet inn..

Anonymkode: 7cff4...d53

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går alltid i selvbetjent, blitt tatt ut til kontroll 3 ganger totalt. Men er ikke bunnpris her da.

Anonymkode: 2d152...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på Coop. I tilfeldige kontroller skal vi ofte scanne et visst antall tilfeldige varer. Da piper det om det er noe som ikke er scannet fra før. 

Anonymkode: ff1ac...798

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker selvbetjente kasser. Har jeg dager der jeg ikke klarer å konsentrere meg, bruker jeg betjent kasse.  Sjal jeg handle på rema her jeg bor, ender jeg ofte opp med å måtte vente 5 min pluss/minus på en ansatt. Ringer i bjella, og ansatte som står rundt og stabler ser meg, men gjør ingenting. Virker som de har en fast person i kassen de ulike dagene. Orker ikke handle på rema pga all ventingen, og det går så himla treigtpå travle dager.

Handler mest på coop, med selvbetjent kasse. Det hender de har oftere kontroller enn andre ganger, pga hyppigheten av stjeling. Synes det er ok med kontroller jeg, de klarer visst å ferske en del tyver med det. De scanner tilfeldige varer på kontrollene jeg har vært gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg elsker selvbetjente kasser, jeg hater å stå bak folk med fulle handlevogner og masse tid til å prate, men likevel ikke være klar med pengene når alle varene er slått inn.

(les pensjonister som skal handle kl 1545 på hverdager)

Anonymkode: e3cb5...72e

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg liker selvbetjente kasser. Har jeg dager der jeg ikke klarer å konsentrere meg, bruker jeg betjent kasse.  Sjal jeg handle på rema her jeg bor, ender jeg ofte opp med å måtte vente 5 min pluss/minus på en ansatt. Ringer i bjella, og ansatte som står rundt og stabler ser meg, men gjør ingenting. Virker som de har en fast person i kassen de ulike dagene. Orker ikke handle på rema pga all ventingen, og det går så himla treigtpå travle dager.

Handler mest på coop, med selvbetjent kasse. Det hender de har oftere kontroller enn andre ganger, pga hyppigheten av stjeling. Synes det er ok med kontroller jeg, de klarer visst å ferske en del tyver med det. De scanner tilfeldige varer på kontrollene jeg har vært gjennom.

Ikke noe problem med kontroller, men når de kontrollerer annenhver person og HVER person med 1 eller 2 varer, så blir det mer tungvint både for kunden og de ansatte. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jeg elsker selvbetjente kasser, jeg hater å stå bak folk med fulle handlevogner og masse tid til å prate, men likevel ikke være klar med pengene når alle varene er slått inn.

(les pensjonister som skal handle kl 1545 på hverdager)

Anonymkode: e3cb5...72e

Ok, det tar vel ca 20 sek ekstra å ta fram kortet eller kontanter. Alle monner drar i "tidsklemma". Tror nok butikkene har et annet syn på disse kundene (pensjonistene).

Anonymkode: 05b49...f2c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt tips for å unngå kontroll: ikke kjøp smågodt på Meny eller Spar. Havner alltid i kontroll med smågodt, muligens fordi jeg kjøper under 100 gram?

Anonymkode: b4f54...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp 1 liten pepsi og du blir alltid stoppet :) De farlige pepsi-kundene. Har sluttet å bruke de.

Anonymkode: b2283...194

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt tips for å unngå kontroll: ikke kjøp smågodt på Meny eller Spar. Havner alltid i kontroll med smågodt, muligens fordi jeg kjøper under 100 gram?

Anonymkode: b4f54...09d

Aha det forklarer litt.  Jeg blir sjeldent kontrollert, men her om dagen kjøpte jeg noen biter smågodt, og da ble jeg stoppet.  Dette var på Meny

Anonymkode: 89e90...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei som nektet meg og bruke betjent kasse var lei av å måtte vente og bli kontrollert enden på visa var at jeg la varene på båndet og gikk dette var en butikk jeg hadde vært fast kunde i 16 år nå har jeg ikke vært der på 2 år 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Motsatt hos meg. Jeg unngår butikkene som enda ikke har oppgradert til selvbetjening. Kommer nok aldri til å gå tilbake til en betjent kasse igjen.

Kontroll er det så og si aldri.

Anonymkode: 6b036...4dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har angst og hater å gå i butikken, men pga disse selvbetjenings kassene kan jeg gå uten å være redd for å snakke med noen i kassen. 

Anonymkode: 27321...0f0

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...