Gå til innhold

Forstår ikke disse single mennene at de graver sin egen grav?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det morsomme er at disse incels som mener de har sett lyset og vet hvordan ting "virkelig er", det er de som er single.

Jeg har blitt ledd av på forum av incels som mener at jeg lever i en boble og ikke forstår virkeligheten - men jeg er den som er i et lykkelig forhold på 20. året.

Så vet ikke hvem av oss som har best forhold til virkeligheten, jeg.

Anonymkode: 2cfbe...99f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker at denne påstanden blir det samme som å si at kvinneguiden gjenspeiler kvinner generelt.

Anonymkode: 0e398...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (58 minutter siden):

Sorry bestemor, men dette er alminnelig lingo blant unge menn I dag. Du får heller oppdatere deg selv litt.

«Lingo» 😂 spurte søsteren min på 20 om hun skjønner hva du mener. Nei…

Anonymkode: be202...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Lingo» 😂 spurte søsteren min på 20 om hun skjønner hva du mener. Nei…

Anonymkode: be202...5f4

Bor dere dere på bygden? Som sagt, unge menn.  Populære damer er kanskje de siste i verden som kjenner til hva som foregår på den andre siden.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (2 timer siden):

Forøvrig har du versjon 2.0 av dette fenomenet, hvor en del  mannlige "forskere" og liknende ikke bare skal synse om menn, men i tillegg skal fortelle kvinnene at de sliter og hva de gjør feil, som en slags bakvei inn mot å unngå singelproblematikken enkelte menn står i. 

Hvis du tenker på den Norske debatten noen år tilbake så ble den startet av et leserinnlegg på Aftenposten hvor en middelaldrende kvinne spurte hvor alle de bra mennene ble av og hvorfor Norske menn på 50 er (lett omskrevet) bare søppel. Hun var ganske frustrert over at det var umulig å finne en god mann.

Samlivsterapauten Frode Thuen skrev ganske diplomatisk at hvis man bare finner søppel så er det kanskje verdt å fundere litt over hva andre kan se i deg. Da var helvete løs for feminist-tuppene godtok ikke å bli mansplainet av en mann som har dette som sitt yrke.

Anonymkode: 64976...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det morsomme er at disse incels som mener de har sett lyset og vet hvordan ting "virkelig er", det er de som er single.

Jeg har blitt ledd av på forum av incels som mener at jeg lever i en boble og ikke forstår virkeligheten - men jeg er den som er i et lykkelig forhold på 20. året.

Så vet ikke hvem av oss som har best forhold til virkeligheten, jeg.

Hvis dette er en slags konkurranse så slår jeg deg med ca 5 år. Betyr det at mine ord og argumenter skal tillegges mer vekt enn dine? At jeg har et bedre grep om virkeligheten enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

askjiir skrev (2 timer siden):

Å si de tingene jeg gjør på kvinneguiden av alle steder er det motsatte av dydsposering. Her handler det ikke om å si de populære og "korrekte" tingene for å bli likt. 

Dette er et diskusjonsforum hvor folk generelt sett har ulike meninger om ulike temaer. Det du sier er "politisk korrekt" innad i din klikk, og ikke noe som koster deg spesielt mye å mene her. Hvis du vil ha noe annet enn dydsposering, så kan det være å stikke inn i manosfæren og fremsnakke feminsme. Du skriver det du skriver for å høste anerkjennelse hos dine meningsfeller.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på den Norske debatten noen år tilbake så ble den startet av et leserinnlegg på Aftenposten hvor en middelaldrende kvinne spurte hvor alle de bra mennene ble av og hvorfor Norske menn på 50 er (lett omskrevet) bare søppel. Hun var ganske frustrert over at det var umulig å finne en god mann.

Samlivsterapauten Frode Thuen skrev ganske diplomatisk at hvis man bare finner søppel så er det kanskje verdt å fundere litt over hva andre kan se i deg. Da var helvete løs for feminist-tuppene godtok ikke å bli mansplainet av en mann som har dette som sitt yrke.

Jeg siktet egentlig mest til Mads Larsen og hans medforfatter, som i en artikkel fant på et fenomen kalt "insings" - altså ufrivillig single. Men ikke bare single, som navnet antyder, de siktet til single KVINNER som de mente valgte bort seg selv. Og videre impliserte at ufrivillig singelhet er et kvinneproblem. (at incel er et mannebegrep handler om at det først og fremst er menn som føler de får for lite sex, ikke fordi utgangspunktet for begrepet er kjønnet i seg selv)

Det er jo NOEN av disse synserne som faktisk kommer med noen råd til menn, men de fleste er mest opptatt av metaprat om fertilitetsrater. At "dette er et problem for samfunnet". Men å foreslå løsninger som faktisk fungerer, vil de ikke, fordi de vet at løsningene involverer at menn må endre seg - og hvis de sier noe sånt, da mister de fanbasen sin.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette er en slags konkurranse så slår jeg deg med ca 5 år. Betyr det at mine ord og argumenter skal tillegges mer vekt enn dine? At jeg har et bedre grep om virkeligheten enn deg?

My Point - You Blank Template - Imgflip

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 time siden):

Dette er et diskusjonsforum hvor folk generelt sett har ulike meninger om ulike temaer. 

Det er et diskusjonsforum der majoriteten er kvinner, selvfølgelig vil ikke kommentarene mine være populære. Bare se hvor få likes mine kommentarer får sammenlignet med andre, ikke at jeg forventer å få mange likes her, poenget er at derfor blir det: det motsatte av dydsposering.

Endret av askjiir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier selvfølgelig ingen av disse ordene til en kvinne jeg har lyst å ligge med, selv om jeg gjerne bruker ordene på nettet om jeg ønsker det.

Hypergami er forresten definisjonen på et velkjent fenomen: https://no.wikipedia.org/wiki/Hypergami

Anonymkode: 3c812...078

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (5 timer siden):

Bor dere dere på bygden? Som sagt, unge menn.  Populære damer er kanskje de siste i verden som kjenner til hva som foregår på den andre siden.

Jeg bor på bygden. Det kan jeg hilse deg og si at det er jeg veldig glad for. Populær eller ei...

Anonymkode: 88ec4...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (2 timer siden):

Det er et diskusjonsforum der majoriteten er kvinner, selvfølgelig vil ikke kommentarene mine være populære. Bare se hvor få likes mine kommentarer får sammenlignet med andre, ikke at jeg forventer å få mange likes her, poenget er at derfor blir det: det motsatte av dydsposering.

Årsaken - i alle fall èn av årsakene - til at du får så få likes/lite medhold, er jo at det eneste du gjør, er å fastholde dine incel-liknende standpunkter og er fullstendig uimottakelig for innspill som ikke stemmer med din virkelighetsoppfatning. 

Anonymkode: 72957...ed8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Årsaken - i alle fall èn av årsakene - til at du får så få likes/lite medhold, er jo at det eneste du gjør, er å fastholde dine incel-liknende standpunkter og er fullstendig uimottakelig for innspill som ikke stemmer med din virkelighetsoppfatning. 

Men la nå de få fred da ! Disse mennene dere forakter så mye, det er noe sykelig over den evinnelige sytingen her inne i forumet gang på gang over et tema som dere egentlig ikke trenger bry dere med. La disse mennene i fred, de lever alene og godt er det når de ikke passer sammen med andre, og vil de passe sammen med andre ? Ja så må de endre seg. Verre er det ikke !

Så er det jo noe med samfunnet som skaper dette da ! Neida det skal man ikke diskutere ! En ting er disse Incelene som dere maser om, så har man store deler av generasjon Z som stor sett ikke klarer å tilpasse seg noe som helst. Ikke partnere, ikke arbeidsgivere eller noen andre. Meg, meg og atter meg. Helt greit det også, men det får en enorm konsekvens for samfunnet når disse forblir single og barnløse hele hopen. Da overtar andre dette landet her innen et par generasjoner, og det dere snakker om som et lite fetisj nisje element er borte for evig.... Norge som det var er borte for evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

My Point - You Blank Template - Imgflip

Poenget ditt synes å være at siden du har vært i en relasjon i 20 år så skal vi lytte til deg og ikke single menn.

Siden jeg er en mann som har vært i en relasjon lengre enn deg så synes det som om man i følge din egen logikk burde vektlegge mine ord mer enn dine.

Forøvrig så pleier voksne mennesker å bruke ord når de samtaler, heller enn teite memes de har hentet fra en eller annen feed.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomKrus skrev (2 timer siden):

Men la nå de få fred da ! Disse mennene dere forakter så mye, det er noe sykelig over den evinnelige sytingen her inne i forumet gang på gang over et tema som dere egentlig ikke trenger bry dere med. La disse mennene i fred, de lever alene og godt er det når de ikke passer sammen med andre, og vil de passe sammen med andre ? Ja så må de endre seg. Verre er det ikke !

Hvis man vil "være i fred", så vil det som regel virke mot sin hensikt å være aktiv på et diskusjonsforum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
askjiir skrev (9 timer siden):

Det er ikke det dydsposering betyr. 

Dydsposering er et meningsløst ord. Å mistenke andres moralske kompass for å være ren forfengelighet, er bare det. Mistenkeliggjøring. Mest sannsynlig kan du regne med at de mener akkurat det de sier, ikke at de poserer. 

Anonymkode: 2f7ff...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (4 timer siden):

Så er det jo noe med samfunnet som skaper dette da ! Neida det skal man ikke diskutere ! En ting er disse Incelene som dere maser om, så har man store deler av generasjon Z som stor sett ikke klarer å tilpasse seg noe som helst. Ikke partnere, ikke arbeidsgivere eller noen andre. Meg, meg og atter meg. Helt greit det også, men det får en enorm konsekvens for samfunnet når disse forblir single og barnløse hele hopen. Da overtar andre dette landet her innen et par generasjoner, og det dere snakker om som et lite fetisj nisje element er borte for evig.... Norge som det var er borte for evig.

Norge som det var er uansett borte for alltid. Det gjelder forsåvidt alle steder hvor det har vært og er Internett og modernisering. Vil man ha samfunn hvor ting er som de var for flere tiår siden må man trekke mot primitive samfunn og avsidesliggende steder hvor det moderne samfunnet ikke har fått fotfeste ennå iallefall. Man kan ikke stoppe utvikling. Ikke om man stritter imot alt man har av krefter. 

Så må vi diskutere hva vi har mistet på veien, og hvordan vi skal håndtere nye utfordringer, og det gjør vi. Kanskje ikke tilstrekkelig angående absolutt alt, men diskuteres gjør det. Hvilket forsåvidt er ganske vanskelig når diskusjoner om det helt reelle problemet at ensomhet brer om seg på grunn av oppløsning av samfunn hvor man mer naturlig hadde en plass i et miljø, en storfamilie, en bygd, med mer, erstattes av at vi lever mer individuelle liv, blir en diskusjon angående om menn får eller ikke får så mye tilfeldig og uforpliktende sex som de ønsker seg. Hvilket fra bunnen av mitt hjerte blir en ufattelig tåpelig vinkling når det er et grunnleggende problem her som medfører at ensomhet brer om seg for begge kjønn. DET er det vesentlige, og DET er det også mulig å jobbe med tiltak mot, som det å sikre misfornøyde menn tilstrekkelig med uforpliktende sex ikke kan skje uten å tråkke på andres rettigheter til å ikke ha sex med noen de ikke ønsker sex med. 

Vi kan ikke sørge for at menn får så mye uforpliktende sex som de skulle ønske, uansett hvilket nivå det ønsket ligger på. Det er ikke og kan ikke være et samfunnsansvar. Å sørge for at barn og unge får tilstrekkelig oppfølging og trygghet til å utvikle seg til bærekraftige individer for seg selv og samfunnet derimot, DET kan vi. Å bygge opp (istedenfor å rive ned) psykisk oppfølging og hjelp derimot, DET kan vi. Å sørge for at det utvikles sosiale arenaer som gir mennesker vei ut av ensomhet, DET kan vi. 

Å gi menn mer uforpliktende sex kan vi bare ikke på samfunnsplan. Det blir også totalt feilslått om vi diskuterer og overhodet prøver å fikse en bivirkning av hovedutfordringer istedenfor å prøve å fikse hva som ligger til grunn for at bivirkningen eksisterer. Ikke kan vi pålegge noen å ha sex de ikke ønsker, og det er også å ignorere hovedutfordringen for en bivirkning av den. Mennesker som fungerer godt i samfunnet, sosialt og praktisk, pleier også å komme til muligheter for å ha sex. Det er derfor hva vi må diskutere og jobbe mot på samfunnsnivå. Hvem som har sex med hvem eller ikke har samfunnet ingenting med. (Med mindre det bryter lovene.)

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dydsposering er et meningsløst ord. Å mistenke andres moralske kompass for å være ren forfengelighet, er bare det. Mistenkeliggjøring. Mest sannsynlig kan du regne med at de mener akkurat det de sier, ikke at de poserer. 

Anonymkode: 2f7ff...fd9

Dydsposering beskriver nok et reelt fenomen. Jeg er enig i at avhengig av hvem man poserer for så kan poseringen bestå av vidt forskjellige ord og handlinger.

Hvorvidt det er klokt å beskylde noen for dydsposering i en debatt kan sikkert diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 13.13):

Hvem er Chad?

Anonymkode: 2ed5c...1a7

Det er tydeligvis en superheldig fyr som får masse ligg. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...