Gå til innhold

Forstår ikke disse single mennene at de graver sin egen grav?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Jeg er i 30-årene. Mann. En grei del av jobben min er tett opp mot nett.

Kan du ikke bruke vanlig språk?

Da er det veldig rart at du ikke kjenner til det uttrykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er 35 år og jeg lurte også på hva i alle dager du mente med det der. 

Anonymkode: 4c5c4...d94

Er du bare på norske sosiale medier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (Akkurat nå):

La meg spørre deg. Sitter du bare hjemme og sutrer på sosiale medier? Går du noen gang ut og møter folk?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (6 minutter siden):

Da er det veldig rart at du ikke kjenner til det uttrykket

Foreslår at du bruker et språk folk faktisk skjønner. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (2 timer siden):

Nesten alle på internett vet hva det betyr utenom dette ekko kammeret tydeligvis

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Det er et av de største zeitgeist uttrykkene i den engelsk språklige verden de siste 10 årene. Dere henger håpløst etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

askjiir skrev (3 minutter siden):

Nesten alle på internett vet hva det betyr utenom dette ekko kammeret her tydeligvis

askjiir skrev (2 minutter siden):

Det er et av de største zeitgeist uttrykkene i den engelsk språklige verden de siste 10 årene. Dere henger håpløst etter

Handler mest om at jeg fullstendig zoner ut når folk begynner med incel-retorikk.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (3 minutter siden):

Bedre å henge etter angående slike utrykk enn å henge så fullstendig fast i livet at man blir som deg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (15 minutter siden):

Hva er alt dette pratet om sosiale medier? Jeg er der, men har bare voksne mennesker på lista og følger bare sider jeg er interessert i. Så har aldri sett noe incelprat av noe slag der i det hele tatt. Og jeg har et flertall menn på listen, oppegående menn.

Anonymkode: ad5a9...5f0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri hørt noen av disse ordene heller, er det noen musliminspirerte språkgloser?

Anonymkode: 26de5...20e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er alt dette pratet om sosiale medier? Jeg er der, men har bare voksne mennesker på lista og følger bare sider jeg er interessert i. Så har aldri sett noe incelprat av noe slag der i det hele tatt. Og jeg har et flertall menn på listen, oppegående menn.

Okei så du er i en veldig liten boble på sosiale medier og følger ikke med i de større kulturelle strømningene i verden, det er greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Bedre å henge etter angående slike utrykk enn å henge så fullstendig fast i livet at man blir som deg. 

Egentlig så er det jo deilig å henge etter når det komme til slike ting. Vi har jobb, som vi kan fordype oss i. Vi har familie, flotte unger. Vi har venner, rikt nettverk. Det er så ufattelig mange flotte ting som man kan bruke tid på enn sånne uttrykk som florerer på sosiale medier. Hva skal man med sånne uttrykk?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De som bruker ordene "chads", "beta", "hypergamy" og alt det andre mannosfæriske pisset? De sitter der og er sint på alle kvinner fordi ingen kvinner velger dem. Men de forstår ikke at 100 prosent av kvinnene snur i døra med en gang de hører ordet "chad". Er de virkelig så dumme?

Anonymkode: 3e632...df6

Aldri brukt de ordene. For meg er det kun dem som er såkalte incels.

Men i dag får man slengt etter seg det begrepet bare man diskuterer dagens partnermarked som mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
askjiir skrev (14 minutter siden):

Okei så du er i en veldig liten boble på sosiale medier og følger ikke med i de større kulturelle strømningene i verden, det er greit det.

Jeg følger med på mange ting, men på vennelista har man jo folk man liker. Ikke folk som sutrer dagen lang fordi de ikke får seg dame. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nowayback skrev (1 minutt siden):

Aldri brukt de ordene. For meg er det kun dem som er såkalte incels.

Men i dag får man slengt etter seg det begrepet bare man diskuterer dagens partnermarked som mann.

Problemet er jo at når mange diskuterer dagens marked så er det veldig mange som skylder på alle andre. Det ble nevnt i en annen tråd, at det er jo litt spesielt når folk gjør det samme om igjen og om igjen samtidig som de forventer et nytt resultat. Kanskje det er på tide å gå litt utenfor boksen og prøve noe nytt? Så må man se seg selv litt i speilet - og si "dette er hva jeg trenger i en partner for å ha det godt, men er jeg et sted i livet der jeg tiltrekker meg en sånn partner?" Hvordan er de sosiale evnene? Hvordan er den psykiske helsen? Hvordan er livet generelt sett? Du som mann vinner masse, tro meg, maaaasse, på å ha gode sosiale evner. Om dette er noe du sliter med, så hadde jeg gjort en innsats. Ut blant folk. Snakk med folk. Øve, øve, øve. Det er kjempekleint i starten, men det er bare å øve, øve, øve. Reflekter, tenk over ting og øv mer. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg følger med på mange ting, men på vennelista har man jo folk man liker. Ikke folk som sutrer dagen lang fordi de ikke får seg dame. 

Det er ikke det jeg mener, jeg snakker om Twiiter, YouTube, Reddit etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva skal man med sånne uttrykk?

Forstå mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Egentlig så er det jo deilig å henge etter når det komme til slike ting. Vi har jobb, som vi kan fordype oss i. Vi har familie, flotte unger. Vi har venner, rikt nettverk. Det er så ufattelig mange flotte ting som man kan bruke tid på enn sånne uttrykk som florerer på sosiale medier. Hva skal man med sånne uttrykk?

Helt enig! 

Dessuten kjenner jeg knapt noen som har opplevd hele livet som lett hele veien. Det er helt normalt å ha opplevd ting i barndommen, ungdomstiden og i voksenlivet som har vært vondt og vanskelig, selv om man har fått familie, flotte unger, nettverk, jobb og alt. Man må takle mye i livet, og å sette seg ned og la dritt på internett og diverse utrykk for å ha det dritt være hovedfokus i livet er bare dumt og destruktivt. Det ødelegger eget liv. Ikke andres liv, selv om det kan være smålig irriterende å lese slikt gugge igjen og igjen. For oss som skjønner at man må stå på for det livet man ønsker seg er det ganske ufattelig at noen velger å ødelegge eget liv på den måten.

Ble ikke valgt på ungdomsskolen er ikke engang på lista over hva som virkelig har vært tøft i livet for de fleste. Det er jo helt vanlig, også for jenter. Det er de færreste av oss som var superkule på ungdomsskolen. Jeg var det ikke. Min ene venninne var det. Akkurat det har ikke skilt livet vårt videre nevneverdig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Forstå mer.

I ditt tilfelle (og for en del) fører jo slikt tydeligvis til at man forstår mindre. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (2 minutter siden):

Det er ikke det jeg mener, jeg snakker om Twiiter, YouTube, Reddit etc.

Og jeg følger ingen incels på twitter heller, jeg følger venner og ting jeg er interessert i. Jeg ser masse på youtube, men igjen - ting jeg er interessert i. Musikkvideoer, historiske dokumentarer, filmer osv. Jeg søker da selvsagt ikke opp videoer om incels, hvorfor skulle jeg det. Det er kun på kvinneguiden (ironisk nok) at dette dukker opp i synsfeltet til stadighet. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...