Gå til innhold

I dag skal jeg på jobb etter jeg har vært sykemeldt i lang tid, har så angst.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke vært sykemeldt pga psykiske lidelser, jeg har vært veldig syk med innleggelser og mye medisiner. I dag skal jeg prøve meg litt i jobb, og jeg har så angst. Høy puls, hjertebank, skjelver osv.

Prøvd å puste meg gjennom denne firkanten som skal hjelpe, men får det ikke til. Har kommet meg på jobb, merker at jeg klarer ikke å sosialisere meg med kollegaer osv.

Jeg aner ikke hvorfor det er slik for jeg har egentlig gledet meg litt, kollegaer har holdt kontakt hele veien, og første jeg får når jeg kommer inn døra er velkommen tilbake veldig fint å se deg. 
Har du opplevd slik etter å ha vært lenge borte? Noen råd om hvordan jeg skal få roet ned denne kroppen? 

Anonymkode: 166db...e69

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er er helt normalt å være urolig før man går tilbake til jobb igjen. Mange styrkeklemmer til deg, og håper det går fint! :hjerte: 

Endret av Alaenera
Skrivefeil.
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er veldig normalt. Det skjedde med meg etter bare halvannen måned som sykemeldt, hvorav jeg var 100 pros. sykmeldt bare en hel måned.

Det er litt som å dra på trening etter å ikke ha trent på lenge, både sosialt, rutinemessig og oppgave/jobbmessig. Du må bare ta en dag av gangen og ikke engste deg over dette. Det blir bedre og så går det over.

Anonymkode: 81400...1ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig normalt 😊 Nervesystemet er veldig aktivert, både fordi man gleder seg og gruer seg. Har hatt det sånn et par ganger selv etter lengre fravær fra jobb, men det kom seg greit etter noen dager 😊

Anonymkode: 73650...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å si til meg selv at nå blir det vanskelig, men snart blir det bedre. Så gjentar jeg det bare for meg selv hver gang jeg kjenner på det i løpet av dagen :) 

Anonymkode: 81d31...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar. Godt å lese ikke bare jeg som reagerer slik, vet veldig godt at det ikke er farlig. Det er derimot fryktelig slitsomt og hode er liksom ikke helt på plass for å gjøre en jobb. 
Det gikk greit, kom meg gjennom dagen. Er helt utmattet nå, kjenner at det er godt legen mener jeg ikke skal begynne i 100% med engang for dette var tøft for kroppen. 
Neste gang på jobb håper jeg angsten har roet seg enda mer. Var jo så fint å se kollegaer igjen, føle seg litt til nytte og ikke minst gjøre noe på dagene. I lenger tid nå har jo dagene mine vært like dag ut og dag inn, psyken min trenger å komme seg ut :) Ts

Anonymkode: 166db...e69

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kollegaene dine er nok glade for å se deg og du må bare ta tiden til hjelp og gjøre det du klarer, men ikke presse deg for mye. En dag av gangen. ❤️ For meg hjalp det noe enormt å bli møtt med klemmer og kollegaer som var glade for å se meg, så jeg håper alle er gode mot deg og setter pris på deg.

Anonymkode: 4d202...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...