Gå til innhold

Hjelp! Kreves for stort restskatt beløp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er veldig aggressiv, det kan du bare droppe. 

Du får enten flytte tilbake, eller følge regelverket. Ditt valg. Du valgte å komme tilbake, med de fordeler og ulemper det har. 

Anonymkode: 7cd01...bc9

I like måte. 

Anonymkode: 9900b...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Saken er at jeg har bodd i utlandet et par år og hadde planer om å bli der lengre enn den opprinnelige planen da jeg meldte utvandring. Landet jeg bodde og jobbet i var skattefritt. Solgte hus etc.

pga sykdom i familien måtte jeg tilbake. nå blir jeg krevd for skatt av inntekten mens jeg var borte. De pengene er jo brukt opp, og også lagt inn i huslånet blant annet, så jeg har ikke penger liggende. I tillegg har jeg fått to barn tettere enn planlagt, noe som også har gått ut over sparepengene. Hva i svarte gjør jeg..?

Du selger huset. Du har pengene, de er bare ikke på konto. 

Anonymkode: 3bf6f...a39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal ikke dobbelbeskattes. Norge har skatteavtaler med de fleste land. Du kan derfor kreve fradrag for betalt skatt til utlandet.

Men du må legge inn fradrag i skattemeldingen. Det kan du gjøre 3 år tilbake i tid.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/utland/dobbeltbeskatning/

Anonymkode: af8f2...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skal ikke dobbelbeskattes. Norge har skatteavtaler med de fleste land. Du kan derfor kreve fradrag for betalt skatt til utlandet.

Men du må legge inn fradrag i skattemeldingen. Det kan du gjøre 3 år tilbake i tid.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/utland/dobbeltbeskatning/

Han skriver jo at han ikke har betalt skatt der han har bodd, så det er ikke snakk om dobbelbeskatning. Han må jo ha bodd i ett skatteparadis, men forteller ikke hvor det er.

Anonymkode: 24085...5c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han skriver jo at han ikke har betalt skatt der han har bodd, så det er ikke snakk om dobbelbeskatning. Han må jo ha bodd i ett skatteparadis, men forteller ikke hvor det er.

Men hva har han fått skatt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men hva har han fått skatt av?

Man er skattepliktig til Norge i tre år etter utflytting, så TS har mest sannsynlig ikke satt seg inn i dette og da ikke levert skattemelding til Norge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I like måte. 

Jeg har ikke vært sint her, slik som deg. 

Men men, du må gjøre opp for deg, og er det èn ting som er sikkert så er det at SI kommer til å sørge for det. 

Anonymkode: 7cd01...bc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...