AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hei. Skulle sende et par sko i posten gjennom Tise. Gjorde alt jeg kunne for at pakken skulle passe maksmålene. Høyden og lengden på pakken var innenfor, men ikke bredden (kanskje 2cm for bred). Var naiv og satset på at det skulle gå bra. I posten appen står det nå at pakken var større enn maksmål, og har skjønt at det må bli betalt et ekstra gebyr for dette. Sendte med Norgespakke liten, og har skjønt at den vil bli endret til Norgespakke stor. Er det noen som vet hva dette gebyret er på? I så fall, er det jeg eller mottaker som betaler for dette gebyret? Føler jo at det er min feil at pakken ble sendt som for liten, så det er vel jeg som skal betale for gebyret eller? Hva har / hadde dere gjort? Tar dere opp dette med kjøper, eller bare betaler dere gebyret? Anonymkode: bba25...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Det blir 137kr. Ja, det er din feil. Du målte og så at den var for stor. Da burde du sagt til kjøper at frakten måtte endres FØR du sendte den Anonymkode: 4f5c5...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Dette skjedde meg en gang og, men det var min egen postkasse som faktisk var for liten. Dette var forresten gjennom Finn, men jeg kansellerte handelen. Og pratet med kjøper om at frakten var dyrer, men jeg betalte mellomlegget selv siden det var min feil. Siden du har lagt det ut med den prisen oppgitt, så må du selv betale mellomlegget tenker jeg. jeg hadde betalt begyret og gitt beskjed til kjøper. Anonymkode: 0aad8...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Okeii. Får kjøperen beskjed om dette i det hele tatt gjennom posten, at det må betales et gebyr? Eller kan jeg som selger bare betale uten å ta kontakt med kjøper for å unngå noe konflikt? Får jeg denne fakturaen på melding? Anonymkode: bba25...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Du får regning i Digipost om et par dager. Noe lignende skjedde meg en gang. Jeg hadde målt den til å være akkurat 12 cm tykk, men så har nok pakken skiftet litt underveis for den ble målt til 14 cm og bildet viste at den ikke var like "fast" som da jeg sendte den. Så den var litt kjip. Nå teiper jeg pakkene litt ekstremt mye, bare for å unngå at det samme skjer igjen 🙈 Anonymkode: d09df...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Posten har hull de slipper pakkene igjennom som tilsvarer maks mål. Glir den ikke igjennom uten hjelp så er den for stor. Så å satse på at de ikke oppdager det går dessverre ikke. Gebyret går til avsender, mottaker merker aldri noe. Anonymkode: 54a10...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #7 Del Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Posten har hull de slipper pakkene igjennom som tilsvarer maks mål. Glir den ikke igjennom uten hjelp så er den for stor. Så å satse på at de ikke oppdager det går dessverre ikke. Gebyret går til avsender, mottaker merker aldri noe. Anonymkode: 54a10...712 Mottaker merker kanskje noe, men det går ikke ut over vedkommende på noe vis. Jeg har to ganger mottatt pakke (Tise) der pakken var merket «underfrankert», og jeg antar da at selger har måttet betale et gebyr. Anonymkode: b9371...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå