AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Hei. Skulle sende et par sko i posten gjennom Tise. Gjorde alt jeg kunne for at pakken skulle passe maksmålene. Høyden og lengden på pakken var innenfor, men ikke bredden (kanskje 2cm for bred). Var naiv og satset på at det skulle gå bra. I posten appen står det nå at pakken var større enn maksmål, og har skjønt at det må bli betalt et ekstra gebyr for dette. Sendte med Norgespakke liten, og har skjønt at den vil bli endret til Norgespakke stor. Er det noen som vet hva dette gebyret er på? I så fall, er det jeg eller mottaker som betaler for dette gebyret? Føler jo at det er min feil at pakken ble sendt som for liten, så det er vel jeg som skal betale for gebyret eller? Hva har / hadde dere gjort? Tar dere opp dette med kjøper, eller bare betaler dere gebyret? Anonymkode: bba25...c86
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Det blir 137kr. Ja, det er din feil. Du målte og så at den var for stor. Da burde du sagt til kjøper at frakten måtte endres FØR du sendte den Anonymkode: 4f5c5...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Dette skjedde meg en gang og, men det var min egen postkasse som faktisk var for liten. Dette var forresten gjennom Finn, men jeg kansellerte handelen. Og pratet med kjøper om at frakten var dyrer, men jeg betalte mellomlegget selv siden det var min feil. Siden du har lagt det ut med den prisen oppgitt, så må du selv betale mellomlegget tenker jeg. jeg hadde betalt begyret og gitt beskjed til kjøper. Anonymkode: 0aad8...9ca
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Okeii. Får kjøperen beskjed om dette i det hele tatt gjennom posten, at det må betales et gebyr? Eller kan jeg som selger bare betale uten å ta kontakt med kjøper for å unngå noe konflikt? Får jeg denne fakturaen på melding? Anonymkode: bba25...c86
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar Du får regning i Digipost om et par dager. Noe lignende skjedde meg en gang. Jeg hadde målt den til å være akkurat 12 cm tykk, men så har nok pakken skiftet litt underveis for den ble målt til 14 cm og bildet viste at den ikke var like "fast" som da jeg sendte den. Så den var litt kjip. Nå teiper jeg pakkene litt ekstremt mye, bare for å unngå at det samme skjer igjen 🙈 Anonymkode: d09df...e76
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar Posten har hull de slipper pakkene igjennom som tilsvarer maks mål. Glir den ikke igjennom uten hjelp så er den for stor. Så å satse på at de ikke oppdager det går dessverre ikke. Gebyret går til avsender, mottaker merker aldri noe. Anonymkode: 54a10...712 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Posten har hull de slipper pakkene igjennom som tilsvarer maks mål. Glir den ikke igjennom uten hjelp så er den for stor. Så å satse på at de ikke oppdager det går dessverre ikke. Gebyret går til avsender, mottaker merker aldri noe. Anonymkode: 54a10...712 Mottaker merker kanskje noe, men det går ikke ut over vedkommende på noe vis. Jeg har to ganger mottatt pakke (Tise) der pakken var merket «underfrankert», og jeg antar da at selger har måttet betale et gebyr. Anonymkode: b9371...85b
AnonymBruker Skrevet 2. mars #8 Skrevet 2. mars Posten er vel den eneste som er kjempe strenge på dette. Som noen nevner, så må den komme gjennom et hull med bestemt størrelse, da må den være innenfor i alle retninger. Jeg har kjøpt gjennom Tise med Helthjem, og har mottatt en pakke som var godt over maksmålene med tanke på frakten. Har selv solgt og vært påpasselig med målene, så var overrasket da pakken kom. Tenkte først på størrelsen etter at den var kjøpt, så kontaktet selger, men som sa at det ikke var noe problem med Helthjem og at de tok med det som ble satt ut Anonymkode: e3947...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå