Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere dele erfaringer?🥰

Ble tøyd igår kveld på føden. Har ikke merket stort etter det. Litt murringer og my av slimproppen kom ista, ikke til å ta feil av 😅 Ikke noe blod da.. hadde 1-2 cm åpning og var myk. Men ca 2 cm lang livmorhals. Noen som har hatt ca samme målinger? Tok det lang tid? 

Anonymkode: b0bff...7a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er du på vei, da?

Jeg fødte dagen etter tøying, men da var jeg allerede flere dager over termin. 

Anonymkode: 177b1...4fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor langt er du på vei, da?

Jeg fødte dagen etter tøying, men da var jeg allerede flere dager over termin. 

38+6. skal settes igang neste uke, derfor forsøkte hun dette. 
Fikk rosa slim på papiret idag og litt ømhet/murringer. Men ikke noe mer enn det🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

38+6. skal settes igang neste uke, derfor forsøkte hun dette. 
Fikk rosa slim på papiret idag og litt ømhet/murringer. Men ikke noe mer enn det🙄

Skjønner. Ikke sikkert du er helt moden ennå, da.

Jeg fikk sånne lette "menssmerter" om kvelden etter å ha blitt tøyd på formiddagen, og så gikk det liksom gradvis over i regelmessige rier tidlig på morgenen. Men jeg var som sagt flere dager over termin. Tror ikke tøying gjør så mye hvis man ikke allerede er ganske moden.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen forskning som tilsier at tøying av livmorhals setter i gang fødsel. Til info

Anonymkode: 12a84...c06

Skrevet

Jeg hadde såpass med arrvev på livmorhalsen så den ville ikke åpne seg på egenhånd før jeg ble strippet 3 ganger. Tror jeg var oppe i 3-5 cm før kroppen begynte å klare det på egenhånd. Vannet hadde gått før dette skjedde så barnet måtte ut på en eller annen måte, bedre om man kunne få det ut vaginalt om man hjalp til litt fysisk i starten. 

Barnet var ute under 24 timer etter første strippingen 👍

Skrevet

Med nr 1 ble jeg tøyd omtrent til samme tid som deg.  Jeg kjente ingenting hverken da hun gjorde det eller i etterkant. Fødselen startet av seg selv en uke etter så null effekt. Med nr 2 ble jeg tøyd på termindagen. Jeg kom egentlig inn for å settes i gang, men det var fullt på føden så jeg skulle komme tilbake dagen etter og i mellomtiden håpet jordmor at å tøye ville få ting i gang av seg selv. Jeg hadde massevis av maserier i en time eller to etterpå, men så ble det stille og jeg ble satt i gang som avtalt dagen etter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...