Gå til innhold

Hvor mye har dere som bor alene i Oslo i huslån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Er blitt nysgjerrig på hva som egentlig er vanlig å ha i huslån når man bor i Oslo og eier alene. Jeg diskuterer dette en del med en venn som synes lån er bortkastede penger og at målet er å være gjeldfri (og heller bo smått og usentralt). Og så lurer vi på hva som er et normalt huslån for folk som bor i byen.  Skjønner det varierer, altså. Men det er veldig sjelden venner og kjente snakker om hva de har i lån, de kan ha 5 mill i lån for alt jeg vet. Så tenkte jeg kunne spørre her.

Selv har jeg ca 2 mill i lån, etter å ha vært i boligmarkedet ca 20 år.  Lever greit med det og vurderer å øke lånet litt hvis jeg trenger å gjøre større oppgraderinger etter hvert. 

Anonymkode: 52e89...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har leilighet i Oslo, ikke hus. Bor alene. Har igjen 900 000  på boliglånet. Går fint.

Anonymkode: e983b...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg ikke kjøpt hytte hadde jeg hatt igjen ca. 400 000, men har nå 1,8 mill. på et rammelån på 2,7. Dvs. at hytta er innbakt i boliglånet, verdt ca. 2 mill. Har en leilighet verdt ca. 4,8. Vært i boligmarkedet i 20 år. 

Anonymkode: 08cc9...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eier leilighet alene i Oslo. Verdi kanskje 3,4 mill, lån på 1,9. 
Har eid bolig i 7 år, den jeg har nå i 5. 

Anonymkode: 3414e...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leilighet på 110kvm, boliglån som akkurat dippa under 2 mill denne mnd. kjøpte i 2020.

Anonymkode: 7a446...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...