AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg sliter med ekstrem kvalme, har gjort det hele svangerskapet til nå, er i uke 20. Får sykmelding for 12 dager om gangen, og synes det er veldig lite. Det er stress å få ledig time hos legen og vanskelig for meg å komme meg bort pga kvalmen. Ender opp med at jeg sender inn elektronisk konsultasjon, som tar lang tid å få svar på, må derfor ringe legekontoret i tillegg. Jobben trenger jo sykmeldingen, jeg nå også vite at det har gått i orden, at den blir tilbakedaterte. Og sånn gjør jeg da hver annen uke. Lurer på om det er normalt, eller om andre får "bedre" oppfølging på noen måte? Anonymkode: 02049...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Skal sies at jeg var kvalm hele forrige svangerskap og har informert legen, hadde den gang en annen lege og mener jeg fikk lengre sykmeldinger. Anonymkode: 02049...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Jeg får for 4 uker, som er maks Anonymkode: b4c23...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Var ikke grunnet kvalme, men ekstrem utmattelse og bekkenproblemer. Fikk for 4 uker av gangen Anonymkode: 16a49...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Det kan endre seg, derfor får du ikke lenger SM. Jeg var kvalm i hele første del av svangerskapet, og plutselig våknet jeg en dag og var ikke kvalm lenger. Da er det litt "sykt" å ha en sykmelding som kanskje varer i 3 uker til.... For de fleste går ikke tilbake i jobb, selv om de føler seg bedre, så lenge de har sykmeldingen for hånd. Anonymkode: ac3aa...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Jeg fikk for 14 dager om gangen. Hadde høyt blodtrykk som førte til svangerskapsforgiftning, så var ikke snakk om at jeg skulle tilbake til jobb. Det var legen klar på. Men 14 dager allikevel. Kanskje fordi jeg uansvarlig måtte følges opp jevnlig. Anonymkode: b2363...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden For det mest 4 uker av gangen. Ekstrem bekkenløsning og uforklarlig betennelse i hele kroppen. Heldigvis opplevde jeg ikke det med mitt 2.barn. Anonymkode: 434c2...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Fikk stort sett 14-20 dager, men fikk vel en måned helt på slutten. Du trenger vel ikke å møte opp til time hver gang? Her var jeg til legen ved første sykmelding, men senere var det nok å bare sende melding på Helsenorge. Anonymkode: 36a30...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Fikk for 2 uker om gangen da jeg var kvalm, men legen satte meg opp på telefontime så jeg slapp å dra innom hver gang. Da jeg ble sykemeldt pga bekkenet fikk jeg 4 uker om gangen. Anonymkode: 64818...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Hadde ikke full sykmelding, bare gradert. Fikk for fire uker av gangen, trengte bare å fornye ved å sende e-konsultasjon i Helsenorge. Jeg har god tone med legen min, og vi var enige om at hvis formen ble bedre, kunne jeg jo bare jobbe mer når jeg hadde overskudd til det. Anonymkode: 8aff2...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden I begynnelsen av svangerskapet fikk jeg for to uker om gangen, og fikk fornyet via telefonkonsultasjon. På slutten da der ble klart at jeg ikke ville klare full jobb igjen fikk jeg gradert for en måned om gangen, hvis jeg bare kunne ringe å bli satt opp på en telefonkonsultasjon for å få økt sykemeldingsgraden (tilbakedatert til kontakttidspunkt). Da jeg tilslutt gikk ut i 100% gjaldt tilsvarende. En mnd og telefon for å forlenge. Anonymkode: f834f...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Fikk for to uker første gang jeg var der, og fire uker gangen etter. Hadde ikke behov for mer, da kvalmen gav seg for meg. Men gang nr. 2 jeg var hos legen sa jo hun av seg selv at ''det er jo ikke sikkert det går over med det første'' og gav meg fire uker. Anonymkode: ec1bb...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden fordi man ikke skal være sykemeldt mer enn man trenger, derfor. Kvalme går for mange over etterhvert, så derfor ønsker legen å være sikker på å ikke skrive for lang SM. Kan du ikke be om at hn setter opp en time til neste gang når du er der, slik at det ikke blir så stress. Enten tlf time eller vanlig? forklar hvorfor. Og om du ikke trenger likevel kan du avbestille. Anonymkode: 41949...c65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): fordi man ikke skal være sykemeldt mer enn man trenger, derfor. Kvalme går for mange over etterhvert, så derfor ønsker legen å være sikker på å ikke skrive for lang SM. Kan du ikke be om at hn setter opp en time til neste gang når du er der, slik at det ikke blir så stress. Enten tlf time eller vanlig? forklar hvorfor. Og om du ikke trenger likevel kan du avbestille. Anonymkode: 41949...c65 Men skal man booke en time hver andre uke bare for å få forlenget sykmelding? Tar ikke det plassen til de som trenger konsultasjon ved oppmøte? Anonymkode: 02049...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan endre seg, derfor får du ikke lenger SM. Jeg var kvalm i hele første del av svangerskapet, og plutselig våknet jeg en dag og var ikke kvalm lenger. Da er det litt "sykt" å ha en sykmelding som kanskje varer i 3 uker til.... For de fleste går ikke tilbake i jobb, selv om de føler seg bedre, så lenge de har sykmeldingen for hånd. Anonymkode: ac3aa...f30 Hvis man er gravid og er plaget med kvalme i så stor grad at man er sykmeldt 100% i flere måneder, så vil jeg se det som fornuftig at vedkommende får litt tid til å hente seg inn når kvalmen har gitt seg. Jeg var plaget med svangerskapskvalme hele svangerskapet og hadde ikke orket å gå på jobb med en gang dersom jeg plutselig var kvitt kvalmen i uke 22. Det er en fysisk, psykisk og for mange, emosjonell påkjenning som det gjerne tar tid å hente seg inn etter. Anonymkode: 49bca...281 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I begynnelsen av svangerskapet fikk jeg for to uker om gangen, og fikk fornyet via telefonkonsultasjon. På slutten da der ble klart at jeg ikke ville klare full jobb igjen fikk jeg gradert for en måned om gangen, hvis jeg bare kunne ringe å bli satt opp på en telefonkonsultasjon for å få økt sykemeldingsgraden (tilbakedatert til kontakttidspunkt). Da jeg tilslutt gikk ut i 100% gjaldt tilsvarende. En mnd og telefon for å forlenge. Anonymkode: f834f...254 Under korona? Anonymkode: 49bca...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Under korona? Anonymkode: 49bca...281 Nei, i fjor. Anonymkode: f834f...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Fikk for 4 uker av gangen, legen satte selv opp ny time mens jeg var der til ny vurdering rett før sykmeldingen var over. Anonymkode: 43b82...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Fikk for 4 uker av gangen, fra uke 24 og ut svangerskapet, hadde svangerskapshypertensjon. Var på kontroll hos lege eller sykehus minst 1 gang i uken. Anonymkode: 99135...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Jeg sliter med migrene og har fått alt fra 1 uke til 2 uker og 4 uker om gangen. Den siste nå er på 4 uker, men er ikke alt for langt unna termin og jeg har null tegn til forbedring. Sliter også med bekkensmerter som er en del av sykemeldingen. Synes det var slitsomt med de 1 ukene om gangen for da måtte jeg kontakte hele tiden på nytt. Har også en lege som mener ingenting er svangerskapsrelatert, så må betale i tillegg. Litt kjedelig. Når jeg var kvalm så hadde jeg kun tilrettelegging så aner ikke hvor mange uker jeg hadde fått om gangen men tipper maks 1-2. Anonymkode: 40bb4...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå