AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Jeg ønsker å ta en videreutdanning for å kvalifisere for flere jobber, og har funnet et studie gjennom NKI nettstudier som virker bra. Har også funnet nokså tilsvarende studie på Universitet, men må jo da vente med oppstart til høsten, også tar det ett år før jeg er ferdig, da jeg må følge oppsatt plan. Nettstudiet kan jeg starte med i dag, og ta i mitt tempo… Har nettstudier lavere status enn videreutdanning gjennom høgskole/universitet? Koster jo en del mer med nettstudier, så tenker det vil dumt å kaste bort pengene hvis arbeidsgivere anser det som dårligere utdannelse Anonymkode: 1ce95...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har nettstudier lavere status enn videreutdanning gjennom høgskole/universitet? Høyskoler og universiteter har også nettstudier. Universitet har høyest status fordi der høyest krav til forskningsbasert oppdatert undervisning og høyt kvalifiserte forelesere. Høyskoler ligger rett bak. NKI er utdanning på er lavere nivå. Tenkte du å videreutdanne deg etter en høyskole/universitetsgrad? Anonymkode: 29d3c...218 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høyskoler og universiteter har også nettstudier. Universitet har høyest status fordi der høyest krav til forskningsbasert oppdatert undervisning og høyt kvalifiserte forelesere. Høyskoler ligger rett bak. NKI er utdanning på er lavere nivå. Tenkte du å videreutdanne deg etter en høyskole/universitetsgrad? Anonymkode: 29d3c...218 Jeg har en bachelorgrad fra 2006, og har jobbet innenfor helse i mange år. Ønsker endring, og tenker det er rett tid nå, siden barna er litt mer selvstendige og jeg har bikket 40. Når jeg søker på jobber er jeg «bare sykepleier» og stiller bakerst i køa, derfor ønsker jeg å ta en utdannelse som gjør at jeg stiller sterkere når jeg søker på mer administrative jobber (saksbehandling, helserett etc) Anonymkode: 1ce95...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en bachelorgrad fra 2006, og har jobbet innenfor helse i mange år. Ønsker endring, og tenker det er rett tid nå, siden barna er litt mer selvstendige og jeg har bikket 40. Når jeg søker på jobber er jeg «bare sykepleier» og stiller bakerst i køa, derfor ønsker jeg å ta en utdannelse som gjør at jeg stiller sterkere når jeg søker på mer administrative jobber (saksbehandling, helserett etc) Anonymkode: 1ce95...271 Ville tatt på universitet/høyskole, ikke NKI. Anonymkode: da64a...80a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville tatt på universitet/høyskole, ikke NKI. Anonymkode: da64a...80a Tall for innspill ☺️ Anonymkode: 1ce95...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Noen arbeidsgivere (oss inkludert) ser på utdanning fra offentlig universitet/høyskole som noe mer seriøst enn private skoler. Rett og slett fordi de private har et økonomisk insentiv for å ta opp og utdanne studenter. Jeg har inntrykk av at det er lettere å bestå ved de private utdanningsinstitusjonene, for det tjener jo skolene på. Snakket nylig med noen som hadde tatt et økonomifag ved Kristiania, hvor eksamen var multiple choice. Studenten hadde ikke lært noe særlig av faget, mest øvd på hvordan man best består MC-eksamener... Anonymkode: 952d7...8bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen arbeidsgivere (oss inkludert) ser på utdanning fra offentlig universitet/høyskole som noe mer seriøst enn private skoler. Rett og slett fordi de private har et økonomisk insentiv for å ta opp og utdanne studenter. Jeg har inntrykk av at det er lettere å bestå ved de private utdanningsinstitusjonene, for det tjener jo skolene på. Snakket nylig med noen som hadde tatt et økonomifag ved Kristiania, hvor eksamen var multiple choice. Studenten hadde ikke lært noe særlig av faget, mest øvd på hvordan man best består MC-eksamener... Anonymkode: 952d7...8bd Takk for svar!! Da blir det universitet på meg til høsten tenker jeg 👍 Anonymkode: 1ce95...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Noen arbeidsgivere (oss inkludert) ser på utdanning fra offentlig universitet/høyskole som noe mer seriøst enn private skoler. Rett og slett fordi de private har et økonomisk insentiv for å ta opp og utdanne studenter. Jeg har inntrykk av at det er lettere å bestå ved de private utdanningsinstitusjonene, for det tjener jo skolene på. Snakket nylig med noen som hadde tatt et økonomifag ved Kristiania, hvor eksamen var multiple choice. Studenten hadde ikke lært noe særlig av faget, mest øvd på hvordan man best består MC-eksamener... Anonymkode: 952d7...8bd Helt ærlig, og dette sier jeg som ansatt ved et offentlig universitet: Også offentlige universiteter har sterke insentiver for å ta opp og få gjennom studenter = produksjon av studiepoeng, som er en helt vesentlig del av det vi får betalt for. Multiple choice-eksamen kan være fint det, og helt nødvendig hvis man har emner med veldig mange studenter. Det kommer helt an på hvordan eksamenen her lagt opp hvordan den vil fungere. Anonymkode: da64a...80a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ønsker å ta en videreutdanning for å kvalifisere for flere jobber, og har funnet et studie gjennom NKI nettstudier som virker bra. Har også funnet nokså tilsvarende studie på Universitet, men må jo da vente med oppstart til høsten, også tar det ett år før jeg er ferdig, da jeg må følge oppsatt plan. Nettstudiet kan jeg starte med i dag, og ta i mitt tempo… Har nettstudier lavere status enn videreutdanning gjennom høgskole/universitet? Koster jo en del mer med nettstudier, så tenker det vil dumt å kaste bort pengene hvis arbeidsgivere anser det som dårligere utdannelse Anonymkode: 1ce95...271 Har gått på NKI selv. Det er jo høyere yrkesfaglig utdanning. En bachelor er nok mer verdifullt uansett. Dog har man gjerne annet enn de med bachelor, altså mer yrkesrettet. studiene er veldig case basert men med fokus på akademisk skriving. https://www.nho.no/regionkontor/nho-viken-oslo/artikkelarkiv/bedriftene-trenger-flere-med-fagbrev-og-fagskole/ Anonymkode: 54e10...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå