AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Del Skrevet 28. februar Jobber deltid og tar litt ekstra i en ny avdeling i samme virksomhet. Jobbet til sammen 60 timer ene uken sist måned. 30 timer i hver avdeling med hver sin avdelingsleder. Disse vaktene står oppført i hver sine timelister selv om det er samme virksomhet. Dermed er det ikke ført overtid noen av stedene. Dersom jeg har jobbet mer enn 37,5 timer i en av avdelingene har jeg alltid fått overtids betaling automatisk. Har alltid fått høre at det ikke har noe å si om du jobber flere steder. Så lenge det er samme kommune og arbeidsgiver så utløses overtid over 37,5 timer/uke. Her i dette tilfelle da også samme virksomhet med samme virksomhetsleder. Noen som vet om de kan nekte meg overtid siden det er to ulike avdelinger i kommunen/virksomheten eller har jeg blitt snytt for 20 overtidstimer her? Anonymkode: 73888...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Del Skrevet 28. februar Hei, dette er et klart brudd på overtidsbestemmelsene i AML og KS. I en kommune skal all arbeidstid ses under ett. Det vil si at jobber du to steder kan arbeidet du utfører i en avdeling føre til overtid i en annen. bruker dere ikke noe system for arbeidstid som automatisk fanger opp dette. Anonymkode: d082c...a74 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, dette er et klart brudd på overtidsbestemmelsene i AML og KS. I en kommune skal all arbeidstid ses under ett. Det vil si at jobber du to steder kan arbeidet du utfører i en avdeling føre til overtid i en annen. bruker dere ikke noe system for arbeidstid som automatisk fanger opp dette. Anonymkode: d082c...a74 Det ser ikke sånn ut. Vaktene ble ført i hver sin timeliste etter avdeling, altså 30 timer i hver timeliste. Dermed ingen overtid registrert. Har tatt det med lønningsfører i kommunen nå og venter på svar.. Anonymkode: 73888...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Del Skrevet 28. februar Det at listene ikke samkjøres fører jo til alvorlige AML brudd også. Ville tatt det med tillitsvalgte. Anonymkode: 1653a...294 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ser ikke sånn ut. Vaktene ble ført i hver sin timeliste etter avdeling, altså 30 timer i hver timeliste. Dermed ingen overtid registrert. Har tatt det med lønningsfører i kommunen nå og venter på svar.. Anonymkode: 73888...358 Du må gjerne oppdatere når du får svar. Jeg antar at du ikke ville fått lov til å jobbe like mye som du har gjort hvis de regnet med at du skulle få overtidsbetalt. Anonymkode: a935f...fe7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det ser ikke sånn ut. Vaktene ble ført i hver sin timeliste etter avdeling, altså 30 timer i hver timeliste. Dermed ingen overtid registrert. Har tatt det med lønningsfører i kommunen nå og venter på svar.. Anonymkode: 73888...358 Dette er klart juks og veldig alvorlig! meld det inn til HR. Anonymkode: d082c...a74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du må gjerne oppdatere når du får svar. Jeg antar at du ikke ville fått lov til å jobbe like mye som du har gjort hvis de regnet med at du skulle få overtidsbetalt. Anonymkode: a935f...fe7 Systemet (Notus Portal/ visma ressursryring) varsler ved overtid… Men mulig det bare skjer ved samme avdeling.. Dette er foresten Stavanger kommune. Anonymkode: 73888...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Del Skrevet 28. februar Den enkle løsningen på dette fra arbeidsgivers side er at det blir slutt på å jobbe begge steder. Dersom du ikke klarer å holde på antall timer selv og sørger for å ikke komme i denne situasjonen vil de nok løse det slik. Når skaden først er skjedd skal du ha overtidsbetaling, men det skjer nok aldri igjen. Anonymkode: 92b86...259 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jobber deltid og tar litt ekstra i en ny avdeling i samme virksomhet. Jobbet til sammen 60 timer ene uken sist måned. 30 timer i hver avdeling med hver sin avdelingsleder. Disse vaktene står oppført i hver sine timelister selv om det er samme virksomhet. Dermed er det ikke ført overtid noen av stedene. Dersom jeg har jobbet mer enn 37,5 timer i en av avdelingene har jeg alltid fått overtids betaling automatisk. Har alltid fått høre at det ikke har noe å si om du jobber flere steder. Så lenge det er samme kommune og arbeidsgiver så utløses overtid over 37,5 timer/uke. Her i dette tilfelle da også samme virksomhet med samme virksomhetsleder. Noen som vet om de kan nekte meg overtid siden det er to ulike avdelinger i kommunen/virksomheten eller har jeg blitt snytt for 20 overtidstimer her? Anonymkode: 73888...358 Ring fagforeningen din. Få dem til å skrive en liten e-post. Så løser det hele seg. Ikke styr med HR etc aom flere her sier først. HR vet at dette foregår, de er utenkelig at en kommune skulle ansette noen så absolutt inkompetente. Alt en enhetsleder i en kommune gjør skjer med hr sin velsignelse. Selv om de i ettertid lyver og påstår seg «ikke informert». Så gå rett på juridisk bistand. Anonymkode: 1b8a8...7a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Del Skrevet 28. februar Så lenge det er to forskjellige virksomhetsnr, så får du ikke overtid, og når det føres forskjellige timelister virker det sånn. Ellers har du ikke gjort plikten din, ved å varsle om at du har to stillinger innen samme virksomhet. Noe som er alvorlig fra din side. Arbeidsgiver burde få sjekket bedre noe som er alvorlig fra deres side. Anonymkode: b4aa5...0a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #11 Del Skrevet 28. februar Du har selv også ett ansvar å varsle om at du har jobbet dine timer, og at du ikke kan takke ja til flere vakter uten at det pålegges overtid. Anonymkode: 0e720...38f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #12 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Så lenge det er to forskjellige virksomhetsnr, så får du ikke overtid, og når det føres forskjellige timelister virker det sånn. Ellers har du ikke gjort plikten din, ved å varsle om at du har to stillinger innen samme virksomhet. Noe som er alvorlig fra din side. Arbeidsgiver burde få sjekket bedre noe som er alvorlig fra deres side. Anonymkode: b4aa5...0a3 Dette SKAL OG BØR alle HR systemer håndtere. Dette er en kommune så samme HR system benyttes for ALLE virksomheter. Kommunen er EN arbeidsgiver og all arbeidstid skal ses under ett. Anonymkode: d082c...a74 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #13 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du har selv også ett ansvar å varsle om at du har jobbet dine timer, og at du ikke kan takke ja til flere vakter uten at det pålegges overtid. Anonymkode: 0e720...38f Ligger det et i et system så er det pålagt og overtid skal utbetales i det man enten overstiger antall timer i løpet av dagen eller uken. Anonymkode: d082c...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #14 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ring fagforeningen din. Få dem til å skrive en liten e-post. Så løser det hele seg. Ikke styr med HR etc aom flere her sier først. HR vet at dette foregår, de er utenkelig at en kommune skulle ansette noen så absolutt inkompetente. Alt en enhetsleder i en kommune gjør skjer med hr sin velsignelse. Selv om de i ettertid lyver og påstår seg «ikke informert». Så gå rett på juridisk bistand. Anonymkode: 1b8a8...7a2 Nei, kan love deg at lederne gjør mye rart uten at HR vet om det. 😂 Det er ikke noen automatisk varsling til HR eller lønn når noen bikker overtid - tro det eller ei, teknologien er ikke så langt fremme i disse systemene. TS, du har nok rett på overtid, men du skulle aldri blitt gitt disse vaktene til at du bikket overtid uten at leder var bevisst på det. Men det er leders ansvar altså. Vi har samme utfordring i min kommune (nabokommune 😉), det er dessverre krevende å koordinere to ulike avdelinger, og leder er ofte avhengig av at den ansatte varsler om at de har rett på overtid hvis de takker ja til vakten. Konsekvensen da er at man spør noen andre (hvis mulig), fordi overtid skal begrenses, både av økonomiske årsaker men også av HMS-grunner. Vi jobber med å innføre et system som gir leder varsel om at person X bikker overtid hvis hen tar imot vakten men det har vist seg svært vanskelig å få til. 🥴 Anonymkode: 92748...fed 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #15 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette SKAL OG BØR alle HR systemer håndtere. Dette er en kommune så samme HR system benyttes for ALLE virksomheter. Kommunen er EN arbeidsgiver og all arbeidstid skal ses under ett. Anonymkode: d082c...a74 Antar du kan gi meg lovverket på det ? Siden du er så påståelig Anonymkode: b4aa5...0a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #16 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, kan love deg at lederne gjør mye rart uten at HR vet om det. 😂 Det er ikke noen automatisk varsling til HR eller lønn når noen bikker overtid - tro det eller ei, teknologien er ikke så langt fremme i disse systemene. TS, du har nok rett på overtid, men du skulle aldri blitt gitt disse vaktene til at du bikket overtid uten at leder var bevisst på det. Men det er leders ansvar altså. Vi har samme utfordring i min kommune (nabokommune 😉), det er dessverre krevende å koordinere to ulike avdelinger, og leder er ofte avhengig av at den ansatte varsler om at de har rett på overtid hvis de takker ja til vakten. Konsekvensen da er at man spør noen andre (hvis mulig), fordi overtid skal begrenses, både av økonomiske årsaker men også av HMS-grunner. Vi jobber med å innføre et system som gir leder varsel om at person X bikker overtid hvis hen tar imot vakten men det har vist seg svært vanskelig å få til. 🥴 Anonymkode: 92748...fed Obs - her snakker jeg om turnussystemet. Kan hende lønnssystemet håndterer dette automatisk, men da er ikke HR involvert og leder ser ikke overtiden før lønnsjournal signeres, noe som er 1-1.5 mnd etter overtiden faktisk ble utført. Anonymkode: 92748...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #17 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ellers har du ikke gjort plikten din, ved å varsle om at du har to stillinger innen samme virksomhet. Noe som er alvorlig fra din side. Eh…virksomheten er ikke såå stor. Alle lederne og virksomhetsleder er fullstendig klar over at jeg jobber ved to avdelinger nå. Jeg har jobbet der i over 20 år. Anonymkode: 73888...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #18 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har selv også ett ansvar å varsle om at du har jobbet dine timer, og at du ikke kan takke ja til flere vakter uten at det pålegges overtid. Anonymkode: 0e720...38f Jeg jobber 20-30 timer i uka fast. Det vet begge lederne. De burde da skjønt at det da ikke skal mange ekstra vakter til før det utløser overtid. Ansatte i virksomheten jobber overtid stadig vekk pga manko på fagpersonell. Anonymkode: 73888...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #19 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette SKAL OG BØR alle HR systemer håndtere. Dette er en kommune så samme HR system benyttes for ALLE virksomheter. Kommunen er EN arbeidsgiver og all arbeidstid skal ses under ett. Anonymkode: d082c...a74 Min samboer har til sammenligning jobbet ved to ulike omsorgsboliger i samme kommune. Han fikk alltid overtid dersom han jobbet mer enn 37,5 t per uke sammenlagt i de to boligene i to helt ulike distrikter. Anonymkode: 73888...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #20 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS, du har nok rett på overtid, men du skulle aldri blitt gitt disse vaktene til at du bikket overtid uten at leder var bevisst på det. Men det er leders ansvar altså. Det er en helsebedrift og det er vel en kjent sak at overtidstimer er ‘obligatorisk’ i helsebransjen pga mangel på sykepleiere og andre fagfolk ved sykdom o.l Anonymkode: 73888...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå