AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hei, Jeg er en 30 åring i full jobb som kunne tenke meg å ta sykepleierutdanningen. Men med praksis i 8 uker, hvordan klarer man seg økonomisk med 10 343 månedlig utbetalt i lån og stipend? Det dekker vel sånn ca boliglånet mitt. Jeg har lest flere steder at det er vanskelig å jobbe ved siden av studiet og spesielt i praksisperioder og lurer derfor på hvordan dere andre får det til å gå rundt? Aner ikke om det er relevant, men jeg ser for meg å studere ved USN. Er evig takknemlig for svar 🙏🏽 Anonymkode: ebcc4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Svaret på det er å jobbe mye. Anonymkode: 0069b...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Jeg vet folk sparer på forhånd, og jobber det de kan på forhånd og imellom, altså både før de skal studere, men også i mellom praksisperioder. Du kan gjerne be om avdragsutsettelser for boliglånet i en periode? Det kan du sjekke med banken. Har du en fleksibel arbeidsgiver kan du gjerne jobbe helger selv i praksisperioder. Det vil være utmattende, men vet folk gjør det. Det er tøft, men vet det er mulig for mange å få det til. Skjønner det er utfordrende da, og har som du skjønner ikke personlig erfaring. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, Jeg er en 30 åring i full jobb som kunne tenke meg å ta sykepleierutdanningen. Men med praksis i 8 uker, hvordan klarer man seg økonomisk med 10 343 månedlig utbetalt i lån og stipend? Det dekker vel sånn ca boliglånet mitt. Jeg har lest flere steder at det er vanskelig å jobbe ved siden av studiet og spesielt i praksisperioder og lurer derfor på hvordan dere andre får det til å gå rundt? Aner ikke om det er relevant, men jeg ser for meg å studere ved USN. Er evig takknemlig for svar 🙏🏽 Anonymkode: ebcc4...93a Hvis du studerer deltid så er det fult mulig å jobbe ved siden av. Du kan jobbe redusert i perioder før eksamen osv, du har krav på fri, men uten betalt da. Stipendet ditt får du hver måned, inkludert storstipend på 20.000 hvert semester. Disse sparer du til praksisperiodene, i tillegg jobber du litt vakter i løpet av praksisen. Praksis er på 4 dager per uke. Helt ok å ta en arbeidshelg annenhver helg da. Anonymkode: 652a8...a12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Studere deltid og arbeide som vikar/sykepleierstudent mens man studerer. Jobbet kvelder, helger og ferier (ganske lange pauser i studiene rundt sommer/påske/jul), lønningene varierte selvsagt veldig, men i snitt hadde jeg utbetalt et sted rundt 22 tusen (betydelig mer noen måneder, mindre andre måneder og dette inkluderer da at jeg rasket til meg alle røddager jeg kunne). Anonymkode: f95fc...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Jeg jobbet en del helger da jeg studerte og var i praksis 😊 Anonymkode: 53b9b...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Er du 30 år så får du dobbelt lån fra Lånekassen, dvs ca 20 000 i måneden. Så sånn sett lettere å klare seg. Er du i full jobb nå, og skal starte i august så rekker du jo å spare litt noen måneder før du begynner. Så gjelder det å jobbe litt ekstra ved siden av studiet om du klarer. En helg i måneden og litt ekstra i jul, påske og på sommeren redder økonomien til mange studenter ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, Jeg er en 30 åring i full jobb som kunne tenke meg å ta sykepleierutdanningen. Men med praksis i 8 uker, hvordan klarer man seg økonomisk med 10 343 månedlig utbetalt i lån og stipend? Det dekker vel sånn ca boliglånet mitt. Jeg har lest flere steder at det er vanskelig å jobbe ved siden av studiet og spesielt i praksisperioder og lurer derfor på hvordan dere andre får det til å gå rundt? Aner ikke om det er relevant, men jeg ser for meg å studere ved USN. Er evig takknemlig for svar 🙏🏽 Anonymkode: ebcc4...93a Flere stedet i landet er det mulig å ta sykepleien på deltid/kveldstid og over fire år. Undersøk dette der du bor. Eller andre steder om du kan/vil flytte på deg. Anonymkode: 1a679...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden sykepleien føles som den mest enkle å jobbe ved siden av til. Du kan i stort sett velge og vrake blant vakter som sykepleier- student, så du kan arbeide mye i perioder og mindre i andre perioder. Du kan ta ekstra studielån på 100 k i året i 2 år, og så sparer du til tider hvor du ikke kan arbeide så mye. Anonymkode: 92f87...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå