Gå til innhold

Vinglete rundt involvering av barna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min kjæreste syns det er vanskelig å blande roller, og har på mange måter en unnvikende tilknytningsstil. Vi har det veldig fint sammen som par, men når det kommer til å involvere familie, er han veldig tilbakeholden. 

Jeg har truffet datteren hans en del ganger, både hos kjæresten og hos meg, og hun har også truffet mine barn. Men det går alltid tid mellom hver gang, slik at hun ikke rekker å bli ordentlig kjent med meg. Hun er sjenert i starten, men blir varm i trøyen etter hvert, og er da veldig kontaktsøkende, og vi går godt overens. Men til neste gang vi sees er det glemt, og vi må begynne på nytt. 

For en stund siden bestemte kjæresten at vi skulle holde barna utenfor relasjonen vår. Dette skaper en slags hindring i alle ledd. Blant annet skaper det en ustabilitet for hans datter ettersom jeg ofte er hos kjæresten, og hun ser spor etter meg der, og har sikkert mange spørsmål. Hun har dukket opp et par ganger når jeg har vært der (uten at jeg har visst det), og hun har ikke ønsket å komme inn fordi jeg er der. Det er jo hennes hjem, og jeg blir jo sikkert en slags inntrenger i hennes øyne når hun ikke er forberedt. Den riktige veien å gå for å gjøre henne trygg ville jo selvsagt vært at jeg kom på besøk til dem, og ikke omvendt. 

Mine barn er eldre, og er helt komfortable med kjæresten min, så det er kun hos han problemet ligger. Han vet ikke selv hva problemet er en gang, og jeg vil ikke mase på han. Tenker å gi han tid, som jeg pleier å gjøre, men tenker jo også at det blir vanskeligere jo lenger vi venter.
Vi har vært sammen i ca 2 år. 

Hva tenker dere om situasjonen? Hvordan gå frem for å få en best mulig tilvenning, med hensyn til både far og datter?

Anonymkode: d2ef1...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan virke som at hun har snakket med sin far, og at det er derfra beskjeden hans om at dere ikke skal involvere barna kommer. Hun ønsket ikke å treffe deg når du var hos ham. Det er et tydelig signal på at du bør ta noen steg tilbake.

Dere har vært sammen ca to år, så bortsett fra at datteren hans ønsker å holde avstand, så virker også kjæresten din ganske distansert. Jeg ville ha tenkt mitt om min kjæreste ikke ville innvie meg i familien sin, etter to år sammen. Da er han ikke veldig investert i forholdet...

Anonymkode: ed80d...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...