AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Hvordan klarer man å tilgi ett annet menneske som man hverken liker eller egentlig ønsker å ha noe mer med å gjøre? Jeg sliter skikkelig med det men problemet er at jeg må omgåes personen til tider, og i tillegg er dette ett medlem av min manns familie. Men jeg klarer bare ikke, nye sjanser har blitt gitt og like fort har personen gått over grensa igjen. I tillegg er dette ett menneske jeg bare rett og slett ikke liker pga hans personlighet, og hvordan han behandler andre. Samtidig er det vondt for min mann at jeg ikke klarer å slippe det. Generelt tror jeg kanskje at jeg har vanskelig for å tilgi andre mennesker, jeg kutter de heller bare helt ut til slutt men det blir vanskelig med denne personen. Noen som har noen tips? Anonymkode: 6d43d...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Kommer litt an på hva han har gjort mot deg og dine nære. Jeg tenker at tilgi skal du gjøre for din egen del, se denne mannen som en som er lite utviklet, som ikke evner å være et godt medmenneske og derfor mister uendelig mye fordi andre ikke vil være særlig sammen med ham. Samtidig - så lenge han fortsetter å tråkke veldig over grensa, da er det en som ikke endrer seg, og da tenker jeg at viktigere enn å tilgi er å beskytte seg selv. Det virker som om dette er en mann som familien er så vant med at de aksepterer å bli dårlig behandlet uten at de setter grenser? Det er forståelig at din mann synes dette er vondt, men han må også selv velge å stå opp for deg og dere, mot dette familiemedlemmet, når det behandler deg og andre så dårlig. Det mener jeg man bør kunne forvente av en god partner! ❤️ Anonymkode: d28f4...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden synes mannen din at oppførselen til denne personen er ok? Anonymkode: 8fb01...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor må du tilgi da? Anonymkode: 71474...b30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har det på samme måte som deg ts. Forskjellen er at jeg har kuttet kontakt med søsken. Det går helt fint for min del. De som har levd tett på en narsissist skjønner; de som ikke har det vil ikke/kan ikke skjønne. Jeg tilgir heller aldri, det får en evt. gud ta seg av. Jeg vil bare ha fred og ro og ingen innblanding i mitt liv. Anonymkode: d93c3...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kommer litt an på hva han har gjort mot deg og dine nære. Jeg tenker at tilgi skal du gjøre for din egen del, se denne mannen som en som er lite utviklet, som ikke evner å være et godt medmenneske og derfor mister uendelig mye fordi andre ikke vil være særlig sammen med ham. Samtidig - så lenge han fortsetter å tråkke veldig over grensa, da er det en som ikke endrer seg, og da tenker jeg at viktigere enn å tilgi er å beskytte seg selv. Det virker som om dette er en mann som familien er så vant med at de aksepterer å bli dårlig behandlet uten at de setter grenser? Det er forståelig at din mann synes dette er vondt, men han må også selv velge å stå opp for deg og dere, mot dette familiemedlemmet, når det behandler deg og andre så dårlig. Det mener jeg man bør kunne forvente av en god partner! ❤️ Anonymkode: d28f4...8cf Helt sant at ingen setter grenser for personen. Det unnskyldes mest bare med «han har det ikke så lett» osv, men det som ikke er så lett er jo for såvidt situasjoner han setter seg i selv. Virker som han bare skal få lovt å ture frem også skal det bare feies under teppet. Min mann er forøvrig helt enig i at det personen har gjort ikke er greit. Anonymkode: 6d43d...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): synes mannen din at oppførselen til denne personen er ok? Anonymkode: 8fb01...2c6 Nei ikke i det hele tatt men han mener man liksom må gå videre. Anonymkode: 6d43d...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må du tilgi da? Anonymkode: 71474...b30 Føler ikke jeg må tilgi men jeg syns det er trasig for mannen, vi blir f.eks hjemme om han skal på familiemiddag om denne personen er der fordi jeg orker bare ikke lengre. Jeg syns også hele situasjonen er litt slitsom, men klarer liksom ikke helt å slippe det. I det siste har jeg også reflektert litt og innsett at jeg er en person som egentlig har vanskelig for å tilgi andre mennesker. Ikke for veldig små ting da, men hvis noen behandler meg dårlig eller gjør noe mot meg så gir jeg ikke nye sjanser. Anonymkode: 6d43d...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler ikke jeg må tilgi men jeg syns det er trasig for mannen, vi blir f.eks hjemme om han skal på familiemiddag om denne personen er der fordi jeg orker bare ikke lengre. Jeg syns også hele situasjonen er litt slitsom, men klarer liksom ikke helt å slippe det. I det siste har jeg også reflektert litt og innsett at jeg er en person som egentlig har vanskelig for å tilgi andre mennesker. Ikke for veldig små ting da, men hvis noen behandler meg dårlig eller gjør noe mot meg så gir jeg ikke nye sjanser. Anonymkode: 6d43d...f41 Er det greit for dere begge at han drar alene noen ganger, eller "nekter" han om du ikke er med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt sant at ingen setter grenser for personen. Det unnskyldes mest bare med «han har det ikke så lett» osv, men det som ikke er så lett er jo for såvidt situasjoner han setter seg i selv. Virker som han bare skal få lovt å ture frem også skal det bare feies under teppet. Min mann er forøvrig helt enig i at det personen har gjort ikke er greit. Anonymkode: 6d43d...f41 Du kunne vært meg, men jeg har ingen behov for å tilgi. Jeg omgås personen, snakker minst mulig med vedkommende og ingen forventer vel egentlig at jeg skal gjøre noe mer. Tror alle bare er glad for at jeg ikke har insistert på at kontakten må kuttes (ennå), da det faktisk hadde vært svært lett å begrunne. Anonymkode: 7dbea...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler ikke jeg må tilgi men jeg syns det er trasig for mannen, vi blir f.eks hjemme om han skal på familiemiddag om denne personen er der fordi jeg orker bare ikke lengre. Jeg syns også hele situasjonen er litt slitsom, men klarer liksom ikke helt å slippe det. I det siste har jeg også reflektert litt og innsett at jeg er en person som egentlig har vanskelig for å tilgi andre mennesker. Ikke for veldig små ting da, men hvis noen behandler meg dårlig eller gjør noe mot meg så gir jeg ikke nye sjanser. Anonymkode: 6d43d...f41 Det holder med at du oppfører deg når dere er sammen. Vær høflig, hold samtaler til en minimum, smil og rekk han potetene under middagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Er det ingen mellomting for deg, mellom tilgivelse og fullstendig unngåelse? Vet resten familien hva han har gjort som er så ille at du ikke kan delta i samme selskaper som han? Anonymkode: 2d3e1...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå