Teardrop Skrevet 27. februar #1 Del Skrevet 27. februar Hva er din favorittsmak på makroner? Har du en oppskrift å dele om du lager selv? Evt en grunnoppskrift? Hvilke smaksessenser kan man bruke i fyllet og kan disse også brukes i skallene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 28. februar #2 Del Skrevet 28. februar (Salt) karamell, og kaffe/mocca/latte er mine favoritter, selv om jeg ikke spiser makroner så ofte, og heller ikke lager selv. Vært andre tråder her inne om det for ikke så lenge siden da. Da ble denne siden fra 1001 makroner anbefalt, så jeg tipser bare videre. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. februar #3 Del Skrevet 28. februar Daisy-love skrev (På 28.2.2025 den 5.17): (Salt) karamell, og kaffe/mocca/latte er mine favoritter, selv om jeg ikke spiser makroner så ofte, og heller ikke lager selv. Vært andre tråder her inne om det for ikke så lenge siden da. Da ble denne siden fra 1001 makroner anbefalt, så jeg tipser bare videre. 😊 Ekspander Jeg kan ikke dele makroner med deg, vi ville sloss om de samme 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Del Skrevet 28. februar Jeg lager dem ikke selv, men kjøper av småprodusenter (På REKO ring). Mine favorittsmaker er stort sett litt syrlige fruktsmaker, som sitron, og pasjonsfrukt og bringebær. (Da helst med fruktbiter sammen med fyllet.) Men er også glad i sjokolade (mørk) og litt mer spesielle smaker som snickers og sånt. Jeg synes ofte både bringebærsmak, sjokoladesmak og andre "vanlige" smaker blir ganske tamme og smaker lite. Anonymkode: f6e92...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 28. februar #5 Del Skrevet 28. februar Brunhilde skrev (På 28.2.2025 den 7.28): Jeg kan ikke dele makroner med deg, vi ville sloss om de samme 😂 Ekspander Ups der forsvant du litt, og den siste makronen gikk til meg gitt 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. februar #6 Del Skrevet 28. februar Daisy-love skrev (På 28.2.2025 den 5.17): (Salt) karamell, og kaffe/mocca/latte er mine favoritter, selv om jeg ikke spiser makroner så ofte, og heller ikke lager selv. Vært andre tråder her inne om det for ikke så lenge siden da. Da ble denne siden fra 1001 makroner anbefalt, så jeg tipser bare videre. 😊 Ekspander Brunhilde skrev (På 28.2.2025 den 7.28): Jeg kan ikke dele makroner med deg, vi ville sloss om de samme 😂 Ekspander Jeg bretter opp ermene og gjør meg klar for en kamp med dere 😅 Yuzu og lime er og godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 28. februar #7 Del Skrevet 28. februar MarianneE skrev (På 28.2.2025 den 8.59): Jeg bretter opp ermene og gjør meg klar for en kamp med dere 😅 Yuzu og lime er og godt. Ekspander Brunhilde skrev (På 28.2.2025 den 7.28): Jeg kan ikke dele makroner med deg, vi ville sloss om de samme 😂 Ekspander Daisy-love skrev (På 28.2.2025 den 8.52): Ups der forsvant du litt, og den siste makronen gikk til meg gitt 🤣 Ekspander Jeg gir meg over, jeg tror løsningen må bli å bake veldig mange makroner så det er nok til alle 🤣 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Del Skrevet 28. februar Salt piska karamell eller tiramisu er fyllene jeg stort sett blir bedt om å lage. De er heldigvis favoritter for meg også. Anonymkode: df35b...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Del Skrevet 28. februar Pistasj, kaffe og sitron er mine tre favoritter Anonymkode: 237a1...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Del Skrevet 28. februar Jeg lager salt karamell og pistáša-makroner. Sitron er også godt, men aldri prøvd å lage Anonymkode: 1606e...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. februar #11 Del Skrevet 28. februar Enig i kombinasjonen salt karamell og kaffe. Den er min absolutte favoritt også. Min favorittoppskrift på makroner er den du kan laste ned gratis her. En veldig detaljert og utfyllende beskrivelse med alt fra hva som kan gå feil og forslag til smaker og fyll. Jeg bruker denne oppskriften til salt karamellfyll: 140 g sukker 60 g fløte (ca 1 dl) 1½ ts kaffepulver en klype salt 60 g smør 60 g hvit sjokolade Smelt sukkeret til fyllet og la det karamelliseres (ikke la det bli for mørkt). Fløte, salt og kaffe varmes og blandes så med sukkeret (forsiktig når du heller i fløten, det bobler og spruter). Rør så inn smør og hvit sjokolade til det smelter. Avkjøl litt før du legger to og to makroner sammen med fyll mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 28. februar #12 Del Skrevet 28. februar Teardrop skrev (På 27.2.2025 den 22.59): Hva er din favorittsmak på makroner? Har du en oppskrift å dele om du lager selv? Evt en grunnoppskrift? Hvilke smaksessenser kan man bruke i fyllet og kan disse også brukes i skallene? Ekspander sitron, kaffe og sjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #13 Del Skrevet 28. februar Sjokolade (helst litt mørkere, ikke melkesjokolade). Og kaffe. Anonymkode: 1cb81...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 6. mars Forfatter #14 Del Skrevet 6. mars Yummy! 🤩 Noen som kan dele oppskrifter? Gjerne på kaffe, lime,vanilje, sitron? (Egebtlig alt dere nevner) Er det en slags grunnoppskrift på fyllet ? Typ sånn det er med en smørkrem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå