AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har en veldig god venninne som jeg ofte besøker i utlandet. Jeg møtte hennen nåværende kjæreste (også kvinne) over jul. På dette tidspunktet var de ikke sammen, men det var veldig tydelig at de var mer enn venner. Jeg liker ikke kjæresten! Vi kom litt bedre over ens mot slutten, men hun var veldig frekk mot meg flere ganger. Hun mumlet sarkastiske ting når jeg snakket med dem, hun himler stadig med øynene over ting jeg sier, og hun sier ting som «Don’t be little bitch.» Hun har også et usunt konkurranseinnstinkt som gjør at hun kan klikke vinkel hvis hun taper, kan være frekk når vi spiller spill sammen og kan rope ut banneord for småting. Jeg har ikke sett det selv, men hun har ødelagt en tennisracket etter hun tapte en kamp. Hun har ADHD, men jeg hadde trodd et voksent menneske hadde litt mer kontroll. Besøket mitt med venninnen min var ganske bra frem til denne andre personen kom, etter det var det egentlig forjævlig. Og nå sier de at de er blitt sammen. De bor heldigvis ikke sammen, men jeg kan ikke tenke meg å besøke venninnen min samtidig som kjæresten er der igjen. Tenk om de flytter sammen? Tenkt om de gifter seg?! Ikke misforstå, jeg vil at venninnen min skal være lykkelig. Jeg ønsker at hun finner noen som hun kan være med resten av livet, men jeg skjønner bare ikke hvorfor det må være akkurat denne personen. 😩 Det er ikke vanskelig å komme over ens med meg. Jeg kan heller ikke si at jeg ikke vil at de skal være sammen. Venninnen min VET veldig godt hvordan hun kan være. Hun vet om litt av oppførselen til kjæresten når jeg var der! Faktisk så var det en annen venn som kom etter meg som reiste hjem tidlig fordi kjæresten var der. 😒 Venninnen min reagerte med å bli sur og vil ikke ha noe med denne personen å høre lenger. Så jeg tror ikke det er lurt å si noe som helst. Er det noen som har erfaring med dette? Kan man være venner med noen som har en partner man misliker sterkt? Vi trenger ikke alle sammen være i lag. 🤷♀️ Jeg er så redd for at deres forhold skal ødelegge vennskapet vårt! Anonymkode: d844e...e69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Så bra det ikke er du som er sammen med ham da Anonymkode: e708f...850 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har ei venninne som har giftet seg med en fyr som er ekstremt vanskelig å like, selv etter du har blitt veldig godt kjent med han. Det har desverre ført til at jeg nesten ikke har noe med henne å gjøre lenger for han er veldig ubehagelig. Anonymkode: 10897...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Jeg ville vært ærlig, fortalt at det kjæresten driver med er det som i et forhold vil kalles psykisk vold og hun er materielt voldelig. I tillegg forsøker hun å isolere din venninne ved å presse venner bort med å være så ufine mot dem. Hadde jeg vært deg ville jeg fortalt din venninne at du og den andre som reiste tidlig hjem er bekymret, da de ser kjærestens voldelige sider og at hun forsøker å isolere din venninne og skyve andre bort fra henne. Jeg ville spurt hvorfor hun godtar at kjæresten behandler hennes venner så stygt. Og jeg ville spurt rett ut om din venninne opplever også fysisk vold (vi vet at kjæresten er psykisk og materielt voldelig). Jeg ville fortalt at jeg alltid vil være der for henne den dagen hun trenger å komme seg ut av dette forholdet, for den dagen kommer dessverre til å komme, for ingen kan få et godt liv med en voldelig person, annet enn i gode glimt innimellom som bare er en del av manipuleringen kjæresten driver med for å få partneren hektet. Jeg ville sørget for at din venninne lagrer telefonnummer til norsk ambassade i landet, og også nærmeste sjømannskirke. Anonymkode: 5a90f...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Deres mening spiller i simpelheten ikke en dritt. Så lenge han er snill mot henne, er meningen deres absolutt irrelevant 😍. Anonymkode: c54a7...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så bra det ikke er du som er sammen med ham da Anonymkode: e708f...850 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Deres mening spiller i simpelheten ikke en dritt. Så lenge han er snill mot henne, er meningen deres absolutt irrelevant 😍. Anonymkode: c54a7...b32 Hvor dårlig har dere egentlig lest HI når dere ikke har fått med dere at kjæresten er en kvinne? 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville vært ærlig, fortalt at det kjæresten driver med er det som i et forhold vil kalles psykisk vold og hun er materielt voldelig. I tillegg forsøker hun å isolere din venninne ved å presse venner bort med å være så ufine mot dem. Hadde jeg vært deg ville jeg fortalt din venninne at du og den andre som reiste tidlig hjem er bekymret, da de ser kjærestens voldelige sider og at hun forsøker å isolere din venninne og skyve andre bort fra henne. Jeg ville spurt hvorfor hun godtar at kjæresten behandler hennes venner så stygt. Og jeg ville spurt rett ut om din venninne opplever også fysisk vold (vi vet at kjæresten er psykisk og materielt voldelig). Jeg ville fortalt at jeg alltid vil være der for henne den dagen hun trenger å komme seg ut av dette forholdet, for den dagen kommer dessverre til å komme, for ingen kan få et godt liv med en voldelig person, annet enn i gode glimt innimellom som bare er en del av manipuleringen kjæresten driver med for å få partneren hektet. Jeg ville sørget for at din venninne lagrer telefonnummer til norsk ambassade i landet, og også nærmeste sjømannskirke. Anonymkode: 5a90f...bee Hun er ikke norsk. Hun bor i sitt hjemland. Jeg tror ikke at denne personen er fysisk voldelig, men jeg har sagt til henne før at jeg er redd for at hun kan være det på grunn av hvor sint hun kan bli når hun taper. De var bare venner når vi hadde den samtalen, og det var enklere å prate om slike ting da. Venninnen min sa at hun ikke er bekymret for fysisk vold. 🤷♀️ Jeg tror ikke hun er ufin med alle vennene hennes. Hvis jeg får høre om flere vennskap som går dunken, så får jeg heller spørre henne om hun ser en rød tråd. 🫣 Anonymkode: d844e...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun er ikke norsk. Hun bor i sitt hjemland. Jeg tror ikke at denne personen er fysisk voldelig, men jeg har sagt til henne før at jeg er redd for at hun kan være det på grunn av hvor sint hun kan bli når hun taper. De var bare venner når vi hadde den samtalen, og det var enklere å prate om slike ting da. Venninnen min sa at hun ikke er bekymret for fysisk vold. 🤷♀️ Jeg tror ikke hun er ufin med alle vennene hennes. Hvis jeg får høre om flere vennskap som går dunken, så får jeg heller spørre henne om hun ser en rød tråd. 🫣 Anonymkode: d844e...e69 Da bør din venninne sjekke om det finnes noe tilsvarende Krisesenteret i Norge i det landet hun bor og kommer fra. Dessverre er det lite de nærmeste får gjort i slike situasjoner, for når slike som din venninne er forelsket, så nekter de å se alle de røde flaggene. Og måten kjæresten bevisst er stygg med hennes venner, men ikke direkte mot henne selv (enda), så oppnår kjæresten å isolere din venninne før hun er hektet, har mistet nærheten til venner og familie, og innen hun ser det vil hun mest trolig være såpass nedpsyket og manipulert at hun tror hun tar feil når hun reagerer på den psykiske, materielle og da trolig også fysiske volden hun utsettes for. Tror det viktigste er å si at den dagen hun trenger hjelp, så er du der for din venninne. Anonymkode: 5a90f...bee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Venninna di liker denne personen til tross for at de oppfører seg som et rævhull, så det er ikke så mye mere å gjøre. Voksne må bare finne ut av egne greier. La henne seile egen sjø, fas henne litt ut (altså bare nok til at du ikke må henge med kjæresten.). Om venninna di er normal og litt kvikk i hodet, så merker hun jo at ingen av hennes venner liker kjæresten, og det burde være et rødt flagg. Så får du heller være der for henne om noe skulle skje. Men det er ikke noe du kan gjøre, annet enn å bare fjerne deg selv fra den drittpersonen. Hvis venninna di aldri merker noe, så jaja da har de vel det lykkelig sammen da. Anonymkode: c37cb...5a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da bør din venninne sjekke om det finnes noe tilsvarende Krisesenteret i Norge i det landet hun bor og kommer fra. Dessverre er det lite de nærmeste får gjort i slike situasjoner, for når slike som din venninne er forelsket, så nekter de å se alle de røde flaggene. Og måten kjæresten bevisst er stygg med hennes venner, men ikke direkte mot henne selv (enda), så oppnår kjæresten å isolere din venninne før hun er hektet, har mistet nærheten til venner og familie, og innen hun ser det vil hun mest trolig være såpass nedpsyket og manipulert at hun tror hun tar feil når hun reagerer på den psykiske, materielle og da trolig også fysiske volden hun utsettes for. Tror det viktigste er å si at den dagen hun trenger hjelp, så er du der for din venninne. Anonymkode: 5a90f...bee Ja, jeg kommer nok ikke til å avslutte vennskapet vårt. Tenker at kanskje det er lurt å passe på at vi bevarer det vennskapet i tilfelle hun trenger meg. Men jeg håper at det ikke skjer noe slikt. Jeg håper egentlig at de ikke passer sammen som kjærester og finner ut at de ikke bør være sammen lenger. 🤞🏻 Anonymkode: d844e...e69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg ville vært ærlig, fortalt at det kjæresten driver med er det som i et forhold vil kalles psykisk vold og hun er materielt voldelig. I tillegg forsøker hun å isolere din venninne ved å presse venner bort med å være så ufine mot dem. Hadde jeg vært deg ville jeg fortalt din venninne at du og den andre som reiste tidlig hjem er bekymret, da de ser kjærestens voldelige sider og at hun forsøker å isolere din venninne og skyve andre bort fra henne. Jeg ville spurt hvorfor hun godtar at kjæresten behandler hennes venner så stygt. Og jeg ville spurt rett ut om din venninne opplever også fysisk vold (vi vet at kjæresten er psykisk og materielt voldelig). Jeg ville fortalt at jeg alltid vil være der for henne den dagen hun trenger å komme seg ut av dette forholdet, for den dagen kommer dessverre til å komme, for ingen kan få et godt liv med en voldelig person, annet enn i gode glimt innimellom som bare er en del av manipuleringen kjæresten driver med for å få partneren hektet. Jeg ville sørget for at din venninne lagrer telefonnummer til norsk ambassade i landet, og også nærmeste sjømannskirke. Anonymkode: 5a90f...bee Hva er det folk mener når de snakker om "materiell vold"? Altså, jeg forstår hva de prøver å sikte til; at folk ødelegger ting er en form for vold. Men det er altså ingenting som heter materiell vold. Forhold deg til straffeloven, så kommer man langt. For øvrig helt hinsides å påstå at noen bedriver psykisk vold (og dette tøvete begrepet "materiell vold") fordi de har ødelagt en tennisracket etter en kamp. Anonymkode: 701e1...14d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden Venninnen min er litt blind mot hennes feil akkurat nå. Hun er veldig imponert over kjæresten. Begge to har oppnådd mye i livet på tross av en tøff oppvekst og mye motgang. Kjæresten har en ganske god jobb. Hun kom inn på et utdanningsprogram i hjemlandet som mindre enn 1% kommer inn på. Jeg har ikke lyst å si hva hun jobber som, dere ville ikke trodd meg! 😅 På flere måter passer de faktisk sammen. De kan være ganske like. De er begge atletisk anlagt, men venninnen min er litt mer inkluderende. For eksempel, når vi spiller bordtennis eller pickle ball, så spiller hun «fint» med meg fordi hun vil at jeg skal bli bedre. Hun kunne ha knust meg, men det hadde ikke vært noe gøy for noen da jeg ikke er så flink. Kjæresten ble utålmodig knuste meg i bordtennis mens hun slengte ut frekkheter for hvert poeng jeg tapte. I kjærestens favør, så må jeg si at jeg har bare sett henne oppføre seg fint mot venninnen min. Hun var også veldig bekymret og vasket hele huset hennes når hun ble syk i julen. Så… hun er ikke helt håpløs. Men hun kan også være et rasshøl, spesielt mot meg. Anonymkode: d844e...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det folk mener når de snakker om "materiell vold"? Altså, jeg forstår hva de prøver å sikte til; at folk ødelegger ting er en form for vold. Men det er altså ingenting som heter materiell vold. Forhold deg til straffeloven, så kommer man langt. For øvrig helt hinsides å påstå at noen bedriver psykisk vold (og dette tøvete begrepet "materiell vold") fordi de har ødelagt en tennisracket etter en kamp. Anonymkode: 701e1...14d Det hadde ikke tatt deg langt tid å finne ut at det faktisk er noe som heter materiell vold. Anonymkode: d844e...e69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden Virker som om dama er sjalu på deg? Du er venninne av hennes kjæreste, du kjennes kanskje som en trussel, og en rival. Hvis hun fortsetter med sin sære oppførsel, vil vel forholdet ende ganske kjapt når forelskelsen roer seg. Anonymkode: 934aa...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Jeg synes det oser av sjalusi fra den nye dama. Jeg mener... Venninna di er lesbisk, så du er på en måte det samme som at en heterofil har vennskap med noen av motsatt kjønn, og dens partner blir sjalu på vennen. Hvor mange ganger på KG har vi ikke sett innlegg og tråder om akkurat dette temaet? Mange er dårlige tapere uten at det har noen betydning videre betydning. Det kan handle om at denne dama aldri har lært å håndtere følelsene det gir av å tape. ADHD hjelper jo ikke, med sine typiske impulsvansker. Man kan ikke like alle, sånn er det bare. Anonymkode: 6d86b...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Er du bi, lebisk eller hetero ts? Om du er bi eller lesbe, så ser hun deg nok som en konkurent.. Anonymkode: e708f...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå