Gå til innhold

Samarbeidsmøte med nav

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er innkalt til samarbeidsmøte med nav, sammen med leder og fastlege. Kjenner jeg gruer meg litt og er veldig usikker på hva jeg går til. 

er det noen som har erfaring med dette? 
Har vært gradert sykemeldt ca 6 måneder. 

Anonymkode: 9e683...b16

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mener du dialogmøte?

Anonymkode: 36622...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener du dialogmøte?

Ja det er det nok, står samarbeidsmøte i meldingen jeg har fått, men dialogmøte på Nav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er innkalt til samarbeidsmøte med nav, sammen med leder og fastlege. Kjenner jeg gruer meg litt og er veldig usikker på hva jeg går til. 

er det noen som har erfaring med dette? 
Har vært gradert sykemeldt ca 6 måneder. 

Jeg har erfaring med det. Fastlege og NAV leder var så og si naboer og godt bekjente / i omgangskrets. Og selvfølgelig ofte i møter med hverandre. I det dialogmøte her, på Tjøme med hun danske fra nav, og legen fra det lille huset her, for å ikke nevne navn på noen… 🫣 jeg trodde min fastlege skulle funger litt som min "advokat" mot nav. Der tok jeg feil med han. Men det var veldig bra sånn sett. Jeg ble da satt på en haug med tullet ting fra nav, og møtte da i dette, en ekstern veileder som syns dette var rart, og fikk meg til å bytte lege. Jeg gikk til min nye lege, sammen med min veileder som kunne forklare litt, og, vipps, så var ting veldig fort avklart, som han legen ikke hadde forstått og klart å forklare til NAV på 4 år….

dette er da kortversjonen 🤔😁av at det kommer HELT an på din lege, og HELT an på din veileder. Noen er smarte og ser sammenhengen, andre er ikke det… dessverre…

Anonymkode: 0616f...045

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er det nok, står samarbeidsmøte i meldingen jeg har fått, men dialogmøte på Nav. 

Det er mye mindre skummelt enn man tror, jeg var skikkelig nervøs når jeg skulle ha det, men det gikk kjempebra. Jeg hadde en legetime rett før, hvor legen og jeg snakket om status. Møtet mitt gikk ut på hva er status, om jeg hadde noe kapasitet til å jobbe, om noe kunne tilrettelegges for at jeg skulle kunne jobbe osv, prognose osv osv. Jeg har heldigvis en snill lege så hun snakka ganske mye på mine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på flere sånne møter når jeg var sykemeldt og på AAP.

Legen var på min side hele veien og var opptatt av min helse, og både Nav veileder og leder hørte på legen min. Er veldig heldig å har en lege som var veldig tydelig på hva jeg kunne klare og ikke.

På møtet så skal det snakkes om hva arbeidsgiver kan tilrettelegge - hvis tilrettelegging er mulig, og hva Nav kan bidra med. 

Jeg opplevde disse møtene som positive, for da er alle involverte samlet å jeg slapp å informere alle parter. Det var også på et dialogmøte mellom meg, lege, Nav veileder og tiltaksarrangør det ble bestemt at jeg skulle søke uføretrygd. 

Anonymkode: 3e970...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hos meg sto lege og nav på mitt parti. Leder gjorde seg veldig vanskelig, hun ble ansatt mens jeg var sykmeldt så hun hadde aldri møtt meg før og sa rett ut at hun ønsket at jeg sluttet for hun hadde bekjente som trengte jobben min.

Anonymkode: aed43...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gjennom det da jeg var langtidssykemeldt. Det var bare positivt for min del, jeg følte at alle var på mitt lag, og vi kunne snakke konstruktivt om situasjonen og beste vei videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere sånne møter gjennom år med sykemelding og aap og synes det bare var positivt - arbeidsgiver var vanskelig og nav ble en ekstra støtte, som arresterte arbeidsgiver når de ikke hadde så peiling på regler og rettigheter som de likte å tro og som hadde fokus på å finne den beste løsningen for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...