MyMichelle Skrevet 27. februar #1 Skrevet 27. februar I dag prøvde jeg hydrogelmaske for første gang. Den ble transparent etter litt over to timer. Da jeg tok den av satt den «fast» i huden, så jeg fikk rødlig hud da jeg fjernet den. Men etter rødheten var borte, hadde riktignok huden en jevnere tone enn til vanlig. Har noen av dere hatt slikt problem? Hvordan kan jeg fjerne masken på en skånsom måte? Jeg hadde dobbeltrenset og tatt på toner før jeg tok på masken. Den masken jeg brukte var COSRX Snail Mucin. Jeg kjøpte 3 pk. på salg, og tenker prøve igjen neste uke. Selv om den var oppbevart i romtemperatur var den deilig avkjølende. Er det forresten vanlig at de delene som er stanset ut for øyne og munn, følger med hydrogelmasker? De gjorde det med denne, og det er praktisk.
Roci Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Jeg har ikke vært borti at hydrogelmasker har sittet fast i huden slik du beskriver, vet ikke om det kan ha vært en reaksjon med toneren du brukte? Jeg vil tro at dersom du myker opp masken litt ved å spraye over litt vann, så kan den fjernes uten problemer 1
Kullsyrevann Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Jeg ser den inneholder niacinamide, og det er det enkelte som reagerer litt på. Hvis ikke kan det være sneglesekratet, det er det også noen som reagerer på (typisk for de som ikke tåler støvmidd). Hvis du preppet huden med noe før bruk kan det hende effekten av det ble forsterket da du forseglet det inn i huden med maska. Jeg har bare vært borti medicube sin collagen nattmaske og biodance sine hydrogel masker, og har også vært borti at de kleber seg til huden. Men det er litt av poenget, sånn at de ikke skal gli av. Og når de sitter på i flere timer tørker de ut litt. Jeg sover ofte med medicube sin nattmaske, men blir ikke varig rød av den. Og har ikke sterke produkter under. 1
MyMichelle Skrevet 28. februar Forfatter #4 Skrevet 28. februar Kullsyrevann skrev (2 timer siden): Jeg ser den inneholder niacinamide, og det er det enkelte som reagerer litt på. Hvis ikke kan det være sneglesekratet, det er det også noen som reagerer på (typisk for de som ikke tåler støvmidd). Hvis du preppet huden med noe før bruk kan det hende effekten av det ble forsterket da du forseglet det inn i huden med maska. Jeg har bare vært borti medicube sin collagen nattmaske og biodance sine hydrogel masker, og har også vært borti at de kleber seg til huden. Men det er litt av poenget, sånn at de ikke skal gli av. Og når de sitter på i flere timer tørker de ut litt. Jeg sover ofte med medicube sin nattmaske, men blir ikke varig rød av den. Og har ikke sterke produkter under. Jeg har brukt toner med ginseng og niacinamide i omkring ett år, og snegleprodukter fra COSRX i over to år. Men kan bruke en annen toner neste gang. Jeg har også lyst å prøve Medicube sin nattmaske.
MyMichelle Skrevet 28. februar Forfatter #5 Skrevet 28. februar Roci skrev (9 timer siden): Jeg har ikke vært borti at hydrogelmasker har sittet fast i huden slik du beskriver, vet ikke om det kan ha vært en reaksjon med toneren du brukte? Jeg vil tro at dersom du myker opp masken litt ved å spraye over litt vann, så kan den fjernes uten problemer Da prøver jeg det neste gang 🙂 Kan også bytte ut toneren som inneholder ginseng og niacinamid, med en mildere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå