AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Har inntrykk av at nordmenn flest misliker hagearbeid og kun vil ha gressplen, evt. med tujahekk rundt. Påvirker det verdien av huset negativt dersom man har en tett beplantet hage full av busker, trær og stauder? Er det dumt å plante for mye dersom man vurderer å selge huset om noen år? Jeg har lyst på en hage tettpakket av alle andre planter enn gress og tuja, planlegger store staudebed og "mixed borders". Men samtidig vil jeg ikke bruke masse penger på noe som på sikt fører til økonomisk tap hvis vi skal selge huset... Er redd folk ser boligannonsen og tenker at dette blir for mye arbeid å holde ved like. Anonymkode: b9692...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Vi kjøpte his med stor, etablert hage, og elsker det! 🤩 Anonymkode: 4b47e...702 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Kan jeg aldri tenke meg. En sånn hage er jo mye bedre enn en steril gressplen Anonymkode: 7483c...5a7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Er det ikke bedre å skaffe deg planter fordi du faktisk har lyst på det istedenfor å ikke ha noe i hagen fordi du potensielt skal selge huset en gang...? Anonymkode: 682ab...199 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Hvis du vil ha en slik hage så gjør det. Jeg elsker frodige hager, holder på å etablere det nå. Anonymkode: ce662...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden En slik hage som du ønsker deg er fremtiden, Ts! Det er bare et tidsspørsmål før flere og flere vil ønske å gå bort fra de sterile gressplenene med robotklipper og heller anlegge hager som er både fine og ikke minst langt mer miljøvennlige! Det er mange nok i dag som er opptatt av dette, og den opplystheten øker bare for hvert år som går. Anlegg hagen du ønsker deg! Anonymkode: a69e3...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Nei, jeg tror tvert imot det vil være positivt!! Jeg tror mange bare har plen og en kjip tujahekk fordi de ikke har ork til å planlegge og anlegge en fin hage. Men alle synes jo det ser mye bedre ut med spennende variasjon og pene planter. Så vil de kanskje ikke vedlikeholde den over tid, eller de ser for seg ting de vil fjerne eller endre på, sånn er det når man overtar eiendom. Men at det skal være negativt på visning eller forhindre noen fra å by kan jeg aldri tenke meg. Anonymkode: c5684...70b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Naboen min solgte barndomshjemmet som familien hadde bodd i i generasjoner. Hagen var nydelig. Frukttrær, bærbusker, prydbusker, nydelig hekk m.m. Ny eier fjernet ALT og sådde plen. Da de nye eierne måtte selge etter ett år sukket eiendomsmegleren da han så hagen og sa at nå måtte prisen settes ned med 250.000. En veletablert og gjennomtenkt hage krever mindre jobb enn en nyetablert trend-hage. Anonymkode: 05ecb...4ff 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå