AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Skrevet 27. februar Jeg har et barn i 2. klasse. Har nå kommet frem at flere av barna i klassen utestenger og mobber enkelte av barna. Mitt barn benekter å være involvert. Har heller ikke fått tilbakemelding fra andre. Jeg er dog bekymret for miljøet i klassen og veien videre. Skolen er på ballen og de skal legge frem tiltak. Jeg har dog inntrykk av at dette sjeldent bedrer situasjonen. Så lurer på om det er noen der ute som har opplevd at miljøet bedrer seg etter at det settes inn tiltak? Hvilke tiltak ble evt brukt? Anonymkode: 26290...9b3
AnonymBruker Skrevet 27. februar #2 Skrevet 27. februar Ja! hos oss ble det satt inn et skikkelig støt på vennegrupper, lekegrupper i friminuttene (der lærer bestemte gruppene), samt vi foreldrene hadde et økt fokus alle sammen. Vi inviterte hjem på kryss og tvers av venner og kjønn. Vi fant på hyggelige ting sammen med klassen (grillet pølser i skogen på kvelden, tok med kveldsmat og spiste sammen på skolen, akte etc). Lærerene sa de merket umiddelbar effekt etter at vennegruppene kom i gang. Og nå er det en fin gjeng, hvor det ikke er noe problem med mobbing eller noe dårlig miljø (nå går de i 5.trinn). Anonymkode: 3f940...20d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå