AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Har siden juletider slitt med det å ikke rekke toalettet. Har hatt flere uhell i perioden men ikke hver dag. Jeg kan ikke være langt fra toalett når jeg er ute av huset og må planlegge dagen. Går det mere enn 2 timer så risikerer jeg uhell. Dette er meget slitsomt og ikke minst ubehagelig i hverdagen. Finnes det noen legemidler man evt kan be lege om å skrive ut ? Noen med samme problem? Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Ta deg en tur til gynekolog for å sjekke om du har svak bekkenbunn, ta det derfra. Anonymkode: ddea5...c3f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Gå til legen. Anonymkode: 3e80d...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Hvorfor skriver du og ber om hjelp på et nettsamfunn fremfor å komme deg til legen, med en urinprøve? Når problemet dukker opp som troll av paddehatter, så er det høyst sannsynlig noe som kan fjernes like greit. Fordi jeg tenker du her har uvi. Ring fastlegen når de åpner telefonen i morgen og få en hastetime. Ta med urinprøve av morgen urin. Det er helt vanvittig å holde på slik og ikke gå til lege. Anonymkode: b9f3d...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Klarer du å knipe så du kan stanse strålen når du tisser? Det er disse musklene du må trene for å få bedre blærekontroll. Anonymkode: e000d...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skriver du og ber om hjelp på et nettsamfunn fremfor å komme deg til legen, med en urinprøve? Når problemet dukker opp som troll av paddehatter, så er det høyst sannsynlig noe som kan fjernes like greit. Fordi jeg tenker du her har uvi. Ring fastlegen når de åpner telefonen i morgen og få en hastetime. Ta med urinprøve av morgen urin. Det er helt vanvittig å holde på slik og ikke gå til lege. Anonymkode: b9f3d...bb8 Jeg har kviet meg til å gå til lege men skjønner nå at jeg bør gjøre det. Har over tid syntes dette er meget pinlig og har håpet at det ville gå over av seg selv. Hva er uvi? Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klarer du å knipe så du kan stanse strålen når du tisser? Det er disse musklene du må trene for å få bedre blærekontroll. Anonymkode: e000d...f5d Pleier ikke å knipe men skjønner jeg bør trene opp de musklene. Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gå til legen. Anonymkode: 3e80d...741 Hvilke type undersøkelser vil en lege evt gjøre? Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har kviet meg til å gå til lege men skjønner nå at jeg bør gjøre det. Har over tid syntes dette er meget pinlig og har håpet at det ville gå over av seg selv. Hva er uvi? Anonymkode: 259ed...162 Leger er vant til slike problemer. Om dette kom plutselig synes jeg også du bør sjekkes for uiv. Følger ofte ubehagelig med det utover dette, men jeg har ved en anledning hatt uiv uten andre symptomer enn at jeg måtte hyppig på toalettet. Forsto derfor ikke at det var det før jeg omsider også fikk feber. Det tok lang tid. Var ikke lurt å vente så lenge, for det ga meg et opphold på sykehuset på em uke. Anonymkode: d24c6...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Maria Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Uvi er urinveisinfeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Leger er vant til slike problemer. Om dette kom plutselig synes jeg også du bør sjekkes for uiv. Følger ofte ubehagelig med det utover dette, men jeg har ved en anledning hatt uiv uten andre symptomer enn at jeg måtte hyppig på toalettet. Forsto derfor ikke at det var det før jeg omsider også fikk feber. Det tok lang tid. Var ikke lurt å vente så lenge, for det ga meg et opphold på sykehuset på em uke. Anonymkode: d24c6...ec2 Ja, det begynte pludselig i julen og rakk ikke toalettet i tide og begynte å lure på hva som var feil. Jeg bør kanskje sjekke meg for urinveisinfeksjon men har ikke følt ubehag eller hatt feber så utover det å ikke rekke toalettet er alt fint. Kan jeg spørre hva de gjorde på sykehuset? Jeg bør nok dra til lege de neste dagene. Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden Anna Maria skrev (4 minutter siden): Uvi er urinveisinfeksjon. Takk for svar. Jeg skjønte det etterhvert her 🙂 Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden Gå til lege. Du får neppe hastetime, så ikke forvent det. Hastetimer er ofte litt kortere, så hadde gått for en vanlig time uansett. Det finnes medisiner mot overaktiv blære, men først må en lege konkludere med at det er det du har. Tenk over om du har hatt liknende før, om det kommer litt urin eller store mengder, og om du kan hoste/hoppe uten lekkasje. Anonymkode: a6ae2...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gå til lege. Du får neppe hastetime, så ikke forvent det. Hastetimer er ofte litt kortere, så hadde gått for en vanlig time uansett. Det finnes medisiner mot overaktiv blære, men først må en lege konkludere med at det er det du har. Tenk over om du har hatt liknende før, om det kommer litt urin eller store mengder, og om du kan hoste/hoppe uten lekkasje. Anonymkode: a6ae2...32b Spørs om jeg får time raskt ja.Jeg får booke en vanlig time hos fastlegen. Jeg har ikke hatt lignende før men dette har vart siden julen og kommer i større mengder, ikke bare litt. Så det er meget pinlig å ha det sånn. Har heldigvis vært alene de gangene det har skjedd så ingen rundt meg har fått det med seg og heldigvis for det.. Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Jeg gikk til lege og urolog og fikk aldri hjelp/ble aldri sendt til GU. Helt utrolig, det var bekkenbunnen som var problemet hele tiden. Anonymkode: ddea5...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gikk til lege og urolog og fikk aldri hjelp/ble aldri sendt til GU. Helt utrolig, det var bekkenbunnen som var problemet hele tiden. Anonymkode: ddea5...c3f Hvordan fikk du løst det ref bekkenbunnen? Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan fikk du løst det ref bekkenbunnen? Anonymkode: 259ed...162 Hvis det er bekkenbunnen som er problemet, dvs svak muskulatur, så kan jeg anbefale deg å ta kontakt med en fysio som er ekspert på kvinnehelse. Der vil du få konkrete øvelser basert på ditt problem. I noen tilfeller bruker de apparater med strøm for å få kontakt med musklene igjen, f.eks. etter fødsel. Men det er veldig fint å jobbe sammen med en fysio, og veldig effektivt 😊 Anonymkode: 55ab4...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er bekkenbunnen som er problemet, dvs svak muskulatur, så kan jeg anbefale deg å ta kontakt med en fysio som er ekspert på kvinnehelse. Der vil du få konkrete øvelser basert på ditt problem. I noen tilfeller bruker de apparater med strøm for å få kontakt med musklene igjen, f.eks. etter fødsel. Men det er veldig fint å jobbe sammen med en fysio, og veldig effektivt 😊 Anonymkode: 55ab4...3f4 Jeg må vel først til legen for grunnleggende tester først. Urinprøve og for urinveisinfeksjon og deretter kan man kanskje bli henvist videre vil jeg tro. Umulig å si hva det kan være akkurat pr nå, men takk for informativt svar 🙂 Har notert meg det.. Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan fikk du løst det ref bekkenbunnen? Anonymkode: 259ed...162 Øvelser for å styrke. Du kan som AB over meg sier, gå til fysio med fordypning i kvinnehelse, men jeg syns det var greit å ta UL av eggstokker osv også for å utelukke cyster osv. Anonymkode: ddea5...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Øvelser for å styrke. Du kan som AB over meg sier, gå til fysio med fordypning i kvinnehelse, men jeg syns det var greit å ta UL av eggstokker osv også for å utelukke cyster osv. Anonymkode: ddea5...c3f Ok, hvis det er bekkenbunnen kan jeg gjøre det for opptrening/behandling, men hvem er det som foretar ultralyd? Anonymkode: 259ed...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå