Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på leit etter en ny partner. Har blitt bekymring for lukt i forhold. Redd for ikke lukte så godt når jeg står opp om morgenen eller ellers. 

Har selvfølgelig normal hygiene. Men ingen lukter vel nyvasket 24/7?

Anonymkode: e1df2...35b

AnonymBruker
Skrevet

Den du blir sammen med har nok morgenånde også, så det går begge veier. 
Det er uansett viktig å ha god hygiene, dusje ofte osv. 

Man blir jo trygg på hverandre og da aksepterer man hverandre lukter.

Min samboer fortalte meg at første gang vi sov sammen så slapp jeg en stor fis når jeg sov. Dette fortalte han meg etter at vi hadde vært sammen i 2 år. Jeg ble litt flau og spurte hvorfor han ikke sa noe med engang.  Han sa at det plagde han ikke, og at det er en naturlig del av kroppen. 
Nå er vi ganske komfortable med hverandre, men å lukte vondt og ha dårlig hygienen er dårlig uansett om man er i forhold eller ikke. 
Mitt tips er å ikke fokusere på de tingene du ikke kan ha kontroll på, men heller fokusere på det du kan gjøre. Vil du ikke lukte vondt, vel da dusj ofte og hold en god hygiene. Noen har dårligere morgen ånde enn andre. Jeg får skikkelig dårlig ånde av å spise løk, så hvis jeg har spist noe på kvelden med løk. Så sier jeg til min samboer at imorgen er det lurt å vente med å kysse meg til jeg har pusset tenner🙈

Anonymkode: 2b14d...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig bekymring, ja. Jeg har svært sensitiv nese, det er tydelig forskjell på de som jeg anser at har normal hygiene og ikke.

Alle har morgenånde, selvsagt noen verre enn andre - og all kyssing før tannpuss er litt guffent i mine øyne. Det er ingen uvanlig lukt, det hører med det å være menneske. Alle har også "sovelukt" etter ei god søvnøkt, eller enda mer sovelukt om det har vært dårlig søvn. Det trenger ikke være en dårlig lukt, bare en lukt av søvn. 

Jeg har inntrykk av at det hovedsakelig er kvinner som bryr seg om slike menneskelige og naturlige lukter, og ikke menn.

Håper jeg var til hjelp og ikke gjorde noe vondt verre nå 😅

Anonymkode: 84187...157

AnonymBruker
Skrevet

Lukt er noe vi faller for, det vil si at du og parter etter all sannsynlighet vil falle for hverandres lukt (velge basert på dette) fordi det er en stor del av tiltrekningen.

Anonymkode: 3ea35...e1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Den du blir sammen med har nok morgenånde også, så det går begge veier. 
Det er uansett viktig å ha god hygiene, dusje ofte osv. 

Man blir jo trygg på hverandre og da aksepterer man hverandre lukter.

Min samboer fortalte meg at første gang vi sov sammen så slapp jeg en stor fis når jeg sov. Dette fortalte han meg etter at vi hadde vært sammen i 2 år. Jeg ble litt flau og spurte hvorfor han ikke sa noe med engang.  Han sa at det plagde han ikke, og at det er en naturlig del av kroppen. 
Nå er vi ganske komfortable med hverandre, men å lukte vondt og ha dårlig hygienen er dårlig uansett om man er i forhold eller ikke. 
Mitt tips er å ikke fokusere på de tingene du ikke kan ha kontroll på, men heller fokusere på det du kan gjøre. Vil du ikke lukte vondt, vel da dusj ofte og hold en god hygiene. Noen har dårligere morgen ånde enn andre. Jeg får skikkelig dårlig ånde av å spise løk, så hvis jeg har spist noe på kvelden med løk. Så sier jeg til min samboer at imorgen er det lurt å vente med å kysse meg til jeg har pusset tenner🙈

Anonymkode: 2b14d...2eb

Har selvfølgelig god hygiene som so gel også. Men kan helt sikkert ha dårlig morgenånde av og til. 

Som sagt, mulig en unødvendig bekymring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Unødvendig bekymring, ja. Jeg har svært sensitiv nese, det er tydelig forskjell på de som jeg anser at har normal hygiene og ikke.

Alle har morgenånde, selvsagt noen verre enn andre - og all kyssing før tannpuss er litt guffent i mine øyne. Det er ingen uvanlig lukt, det hører med det å være menneske. Alle har også "sovelukt" etter ei god søvnøkt, eller enda mer sovelukt om det har vært dårlig søvn. Det trenger ikke være en dårlig lukt, bare en lukt av søvn. 

Jeg har inntrykk av at det hovedsakelig er kvinner som bryr seg om slike menneskelige og naturlige lukter, og ikke menn.

Håper jeg var til hjelp og ikke gjorde noe vondt verre nå 😅

Anonymkode: 84187...157

Nei, det var godt å høre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes for det meste mannen min lukter skikkelig deilig (hans naturlige kroppslukt). Selv når han er litt svett. Og så får han høre det om det lukter av han (ånde eller nedentil). er ikke så bekymret for sånt. Når man har vært sammen lenge tåler man hverandres kropp 

Anonymkode: 2ff7a...c89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er på leit etter en ny partner. Har blitt bekymring for lukt i forhold. Redd for ikke lukte så godt når jeg står opp om morgenen eller ellers. 

Har selvfølgelig normal hygiene. Men ingen lukter vel nyvasket 24/7?

Man lukter nyvasket når man er nyvasket. 

Når man våkner om morgenen er man på sitt mest udelikate syntes jeg. En av grunnene til at sex på morgenen er uaktuelt. 

Anonymkode: 7ce1c...82f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man lukter nyvasket når man er nyvasket. 

Når man våkner om morgenen er man på sitt mest udelikate syntes jeg. En av grunnene til at sex på morgenen er uaktuelt. 

Anonymkode: 7ce1c...82f

Føler meg lite fresh på morgenen før jeg har dusjet. Redd det er turn off for en potensiell partner. 

Skjønner dette gjelder alle, men sitter likevel som en frykt hos meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...