Gå til innhold

Ekstremt uvane - pirking i hodebunn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått en helt ekstrem uvane som innebærer å pirke i hodebunnen. Dette har resultert i mange skorpeaktige områder i hodebunnen min. Det har blitt såpass ille i perioder at det har blitt sår, også pirker jeg på skorpene - og mister hår i området som følge av pirkingen. 

Det er utrolig vanskelig å stoppe, og jeg vet at det er som følge av stress. Jeg pirker og pirker. Jeg lurer på om noen har hatt lignende utfordringer, og hva som eventuelt kan funke på sårene/skorpene og hårvekst. 

Det må ta slutt.. Og jeg tar imot alle gode råd jeg kan få.

Anonymkode: c7f7c...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått en helt ekstrem uvane som innebærer å pirke i hodebunnen. Dette har resultert i mange skorpeaktige områder i hodebunnen min. Det har blitt såpass ille i perioder at det har blitt sår, også pirker jeg på skorpene - og mister hår i området som følge av pirkingen. 

Det er utrolig vanskelig å stoppe, og jeg vet at det er som følge av stress. Jeg pirker og pirker. Jeg lurer på om noen har hatt lignende utfordringer, og hva som eventuelt kan funke på sårene/skorpene og hårvekst. 

Det må ta slutt.. Og jeg tar imot alle gode råd jeg kan få.

Anonymkode: c7f7c...f46

Dette høres ut som en variant av trikotillomani 

https://nhi.no/sykdommer/hud/har-og-hodebunn/trikotillomani

Anonymkode: ad235...38c

Skrevet

Dermatillomania. Jeg hadde det i noen år. Det finnes råd å få hvis du søker på dermatillomania. For meg hjalp det også å få hjelp med angsten jeg kjente på. Det var et symptom for meg på mye annet som var feil i livet. 

Anonymkode: cd417...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...