AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Del Skrevet 27. februar Jeg ønsker etter lang tid på vanlig retinol kjøpt i vanlig butikk å starte på sterkere resept belagt retinal. Kom over denne siden https://www.nettlegevakt.no/rynker. De skriver ut resept, men når jeg leser om hva resepten er for så står det «Vi skriver ut resept på de reseptbelagte retinoid-kremene Retirides 0,05% og 0,1% og Cordes VAS.» er ikke det veldig svakt? Anonymkode: 59a00...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 28. februar #2 Del Skrevet 28. februar (endret) Retinal (retinaldehyd) er ikke reseptbelagt. Det eneste retinoidet som er reseptbelagt, er tretinoin, dvs. ren A-vitaminsyre, og produseres under merkenavnene Retirides og Cordes VAS. Så vidt jeg kan finne ut, er produktene nesten helt like. 0,05% kan høres lite ut, men du må være klar over at tretinoin er 20 ganger sterkere enn retinol, så da gir det kanskje mening? Retinal/retinaldehyd er ca. 10 ganger sterkere enn retinol. Endret 28. februar av Roci 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Del Skrevet 28. februar Roci skrev (2 timer siden): Retinal (retinaldehyd) er ikke reseptbelagt. Det eneste retinoidet som er reseptbelagt, er tretinoin, dvs. ren A-vitaminsyre, og produseres under merkenavnene Retirides og Cordes VAS. Så vidt jeg kan finne ut, er produktene nesten helt like. 0,05% kan høres lite ut, men du må være klar over at tretinoin er 20 ganger sterkere enn retinol, så da gir det kanskje mening? Retinal/retinaldehyd er ca. 10 ganger sterkere enn retinol. Ja, nå blandet jeg. Det var tretti pin jeg mente, men jeg greier ikke helt å finne ut om disse kremene er tretinoin… det står så lite produktinformasjon… https://www.apotek1.no/produkter/retirides-krem-0-1-253324p?srsltid=AfmBOoogMxtbhEYFkTg5zfW9rInbDorYlnszvyT6xFuJE0gOLqrdUTnU Anonymkode: 59a00...6c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 28. februar #4 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, nå blandet jeg. Det var tretti pin jeg mente, men jeg greier ikke helt å finne ut om disse kremene er tretinoin… det står så lite produktinformasjon… https://www.apotek1.no/produkter/retirides-krem-0-1-253324p?srsltid=AfmBOoogMxtbhEYFkTg5zfW9rInbDorYlnszvyT6xFuJE0gOLqrdUTnU Anonymkode: 59a00...6c2 De er tretinoin: https://www.felleskatalogen.no/medisin/internsok?type=fktekst-liste&felt=sctid&sokord=332330006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 28. februar #5 Del Skrevet 28. februar Retirides inneholder tretinoin. Grunnen til at du finner lite informasjon er at det er et spansk legemiddel som ikke har norsk markedsføringstillatelse og derfor heller ingen godkjent produktomtale på norsk. Norske leger kan likevel forskrive det, men påtar seg da et særlig ansvar for å sikre forsvarlig bruk. Mer informasjon om produktet kan du finne på denne spanske siden. https://www.farmaceuticos.com/botplus/buscador-botplus-lite/medicamentos/retirides-1-mg-g-crema-1-tubo-30-g/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Del Skrevet 28. februar Du bør velge cordes vas, retrides tror jeg ikke er så lett å få tak i på apoteket. Jeg bruker cordes vas, alltid greit å hente den ut og den er billigst og. Anonymkode: 8b049...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du bør velge cordes vas, retrides tror jeg ikke er så lett å få tak i på apoteket. Jeg bruker cordes vas, alltid greit å hente den ut og den er billigst og. Anonymkode: 8b049...f48 Skulle gjerne det, men fastlegen min vil ikke skrive ut noe som kun er kosmetisk, så da er jeg stuck med slike nettilbydere… noen som vet om andre nettsider som tilbyr resept på Cordes vas? Anonymkode: 59a00...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle gjerne det, men fastlegen min vil ikke skrive ut noe som kun er kosmetisk, så da er jeg stuck med slike nettilbydere… noen som vet om andre nettsider som tilbyr resept på Cordes vas? Anonymkode: 59a00...6c2 Men det står jo at de kan gi resept på cordes vas? Anonymkode: 5e02c...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det står jo at de kan gi resept på cordes vas? Anonymkode: 5e02c...11a Ah, ja det gjør det. Jeg trodde det var ett navn, herlighet nå var jeg dum. Takk for tips. Da prøver jeg det😊 Anonymkode: 59a00...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå