AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Skrevet 27. februar Jeg har et gammelt 70-talls tak, som ser ut til å være rett og slett papp (?) utenpå sponplater. De sprekker opp og platene syns og det ser ganske stygt ut. Kan jeg legge nytt tak oppå dette? I så fall hvordan? Kan jeg risikere at det eksisterende taket faller ned om jeg fjerner listene? Anonymkode: dc2cc...a2b
AnonymBruker Skrevet 27. februar #2 Skrevet 27. februar Om det er "trukket tak" er det vel strekt stramt og spikret langs veggene. Er bare å rive ned. Evt plater under (over) bør jo være forsvarlig festet. Hvorvidt du kan legge nytt tak direkte på det gamle avhenger jo om det gamle er i vater og jevnt. Kan godt tenkes det bør fores ned for å få et bra resultat. Anonymkode: 3d889...ad9
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om det er "trukket tak" er det vel strekt stramt og spikret langs veggene. Er bare å rive ned. Evt plater under (over) bør jo være forsvarlig festet. Hvorvidt du kan legge nytt tak direkte på det gamle avhenger jo om det gamle er i vater og jevnt. Kan godt tenkes det bør fores ned for å få et bra resultat. Anonymkode: 3d889...ad9 Jeg kan i alle fall ikke ha lavere takhøyde, det er allerede lavt. Hva er «trukket tak»? Platene går på kryss og tvers, noen store, noen små. Det er sponplater i ulik størrelse over hele taket. Anonymkode: dc2cc...a2b
Fru Uperfekt Skrevet 27. februar #4 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har et gammelt 70-talls tak, som ser ut til å være rett og slett papp (?) utenpå sponplater. De sprekker opp og platene syns og det ser ganske stygt ut. Kan jeg legge nytt tak oppå dette? I så fall hvordan? Kan jeg risikere at det eksisterende taket faller ned om jeg fjerner listene? Anonymkode: dc2cc...a2b Fjern pappen og legg ny takpapp/lerret, en bør være 2-3 stk på jobben slik at du får det stramt nok.
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar youtube har mange tips! Hvordan legge takpaneler? - https://www.youtube.com/watch?v=Hpt5sbU9IX0&t=148s men du vil ikke legge gipstak da? Anonymkode: ace4f...df6
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): men du vil ikke legge gipstak da? Høres ikke ut som noe man kan klare alene… Anonymkode: dc2cc...a2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå