T2000 Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hei! Har litt dårlig syn og migrene fra før av, men dette er ikke normalt for meg. Har plutselig den siste uka fått uklart syn. Det er blurry og merker at øynene «soner» lettere ut/slapper av slik at alt blir blurry.. noe som er skikkelig plagsomt og vanskelig (særlig når jeg kjører bil). Er på en måte en rar følelse i øynene som om jeg sliter med å fokusere, men det er annerledes fra det å ha generelt dårlig syn. Samtidig som dette har jeg blitt slapp og dårlig allmenntilstand. Jeg er mye kvalm i løpet av dagen, er tidvis svimmel (sikkert pga det uklare synet). Jeg får også lett høy puls på vanlig styrketrening og blir kvalm, uvel og svimmel av dette. Det er som å gå rundt med en følelse av at man kommer til å bli syk snart, uten å faktisk bli det. Ellers blir jeg sykt fort tissetrengt og går på do ofte. Vet ikke om det har sammenheng, men det er sykt plagsomt å måtte gå og tisse en gang i halvtimen/timen.. har noen opplevd dette? Vet hva dette kan være? Har råd? Er dette noe å gå til lege for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Gravid? Stoffskifte? Overgangsalder? Anonymkode: 35bf2...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden T2000 skrev (32 minutter siden): Hei! Har litt dårlig syn og migrene fra før av, men dette er ikke normalt for meg. Har plutselig den siste uka fått uklart syn. Det er blurry og merker at øynene «soner» lettere ut/slapper av slik at alt blir blurry.. noe som er skikkelig plagsomt og vanskelig (særlig når jeg kjører bil). Er på en måte en rar følelse i øynene som om jeg sliter med å fokusere, men det er annerledes fra det å ha generelt dårlig syn. Samtidig som dette har jeg blitt slapp og dårlig allmenntilstand. Jeg er mye kvalm i løpet av dagen, er tidvis svimmel (sikkert pga det uklare synet). Jeg får også lett høy puls på vanlig styrketrening og blir kvalm, uvel og svimmel av dette. Det er som å gå rundt med en følelse av at man kommer til å bli syk snart, uten å faktisk bli det. Ellers blir jeg sykt fort tissetrengt og går på do ofte. Vet ikke om det har sammenheng, men det er sykt plagsomt å måtte gå og tisse en gang i halvtimen/timen.. har noen opplevd dette? Vet hva dette kan være? Har råd? Er dette noe å gå til lege for? Ja dette er noe å gå til legen for absolutt! Anonymkode: 72a3c...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden (endret) T2000 skrev (39 minutter siden): Hei! Har litt dårlig syn og migrene fra før av, men dette er ikke normalt for meg. Har plutselig den siste uka fått uklart syn. Det er blurry og merker at øynene «soner» lettere ut/slapper av slik at alt blir blurry.. noe som er skikkelig plagsomt og vanskelig (særlig når jeg kjører bil). Er på en måte en rar følelse i øynene som om jeg sliter med å fokusere, men det er annerledes fra det å ha generelt dårlig syn. Samtidig som dette har jeg blitt slapp og dårlig allmenntilstand. Jeg er mye kvalm i løpet av dagen, er tidvis svimmel (sikkert pga det uklare synet). Jeg får også lett høy puls på vanlig styrketrening og blir kvalm, uvel og svimmel av dette. Det er som å gå rundt med en følelse av at man kommer til å bli syk snart, uten å faktisk bli det. Ellers blir jeg sykt fort tissetrengt og går på do ofte. Vet ikke om det har sammenheng, men det er sykt plagsomt å måtte gå og tisse en gang i halvtimen/timen.. har noen opplevd dette? Vet hva dette kan være? Har råd? Er dette noe å gå til lege for? Dette ville jeg gått til legen med snarest; pga det du sier om synet kan det være trykkubalanse, blodpropp, netthinneløsning osv som krever rask behandling for ikke å skade synet permanent. Ring legekontoret så fort det åpner i morgen tidlig, slik at du kan få en akutt-time. Endret 1 time siden av Grüner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Det kan være diabetes. Gå til legen! Anonymkode: e0056...81e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #6 Del Skrevet 57 minutter siden Lege! Man venter ikke når det gjelder øynene! Anonymkode: 36142...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #7 Del Skrevet 55 minutter siden T2000 skrev (1 time siden): Hei! Har litt dårlig syn og migrene fra før av, men dette er ikke normalt for meg. Har plutselig den siste uka fått uklart syn. Det er blurry og merker at øynene «soner» lettere ut/slapper av slik at alt blir blurry.. noe som er skikkelig plagsomt og vanskelig (særlig når jeg kjører bil). Er på en måte en rar følelse i øynene som om jeg sliter med å fokusere, men det er annerledes fra det å ha generelt dårlig syn. Samtidig som dette har jeg blitt slapp og dårlig allmenntilstand. Jeg er mye kvalm i løpet av dagen, er tidvis svimmel (sikkert pga det uklare synet). Jeg får også lett høy puls på vanlig styrketrening og blir kvalm, uvel og svimmel av dette. Det er som å gå rundt med en følelse av at man kommer til å bli syk snart, uten å faktisk bli det. Ellers blir jeg sykt fort tissetrengt og går på do ofte. Vet ikke om det har sammenheng, men det er sykt plagsomt å måtte gå og tisse en gang i halvtimen/timen.. har noen opplevd dette? Vet hva dette kan være? Har råd? Er dette noe å gå til lege for? Ja du bør jo ta deg en tur til lege men jeg har dette og har kommet i perimenopause. Sjekket for det meste ellers. Hormoner i ubalanse går utover alt i kroppen om man er uheldig. Anonymkode: f1dc5...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #8 Del Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være diabetes. Gå til legen! Anonymkode: e0056...81e Jeg ble diagnostisert med diabetes for snart to år siden, og dette er mange av samme symptomene jeg hadde, som jeg også tror er ganske vanlige for diabetes. Dra til legen, det går fint! Anonymkode: 6bed1...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #9 Del Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja du bør jo ta deg en tur til lege men jeg har dette og har kommet i perimenopause. Sjekket for det meste ellers. Hormoner i ubalanse går utover alt i kroppen om man er uheldig. Anonymkode: f1dc5...2f0 Glemte å skrive -du kan bli slapp i all glatt muskulatur når du har fall i hormoner, derav problemer med å holde seg, fokusere synet osv. hjertebank og høy puls er også vanlig. Anonymkode: f1dc5...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #10 Del Skrevet 45 minutter siden Ring legekontoret når de åpner i morgen og få akuttime. Dette må undersøkes snarest mulig. Anonymkode: 1fa77...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T2000 Skrevet 40 minutter siden Forfatter #11 Del Skrevet 40 minutter siden Takk for svar alle sammen! Glemte å nevne at jeg er 24 år, så tror ikke det har noe med overgangsalder å gjøre og vet at jeg ikke er gravid heller. ringer legen og får meg time i morgen! Oppdaterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå