Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns "alle" snakker om ømme pupper og at dette er et av de vanligste og første symptomene som dukker opp.. Jeg er i dag 6+5 og har veldig såre brystvorter som gjør spesielt vondt ute i kulda 😅

Jeg har aldri i hele mitt liv hatt ømme pupper rundt mens eller pms.. Skal sies at jeg har opertert puppene flere ganger, både for asymmetri (tubular breasts) og silikon. Når dere snakker om ømme bryster, mener dere selve puppene eller brystvortene? 🙈🙈

Anonymkode: 5fc25...bd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok individuelt og fra svangerskap til svangerskap :) Med første var de så ømme at bare det å gå vanlig gjorde vondt fordi de bevegde seg ørlitegrann. Nå med andre er brystvortene litt såre, men er generelt lite øm i både pupper og brystvorter.

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det begge deler - både sykt såre nipler slik du beskriver, vil skrike hver gang jeg fryser og de stivner 😅 men i tillegg ømme pupper, altså hele puppen. Om noen er borti (har en 5-åring som klatrer på meg feks) er det veldig vondt. Å ta på BH om morgenen og ta den av om kvelden er så vondt - som om hele brystet verker liksom 😩 

Anonymkode: 3fed1...284

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine var så ømme at jeg lurte på om de var betente. Dette før positiv test, aldri før eller siden opplevd så ømme pupper! Ellers i svangerskap har jeg opplevd de som litt ømme nå og da, går ofte uten bh og har store og tunge, men litt harde pupper (silikon). Mulig dette gjør saken verre. Passer på at de ikke får trykk på seg.

Anonymkode: 62156...a7a

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok veldig individuelt, men jeg har hatt ømme pupper i alle mine graviditeter. I den nåværende (som åpenbart er den jeg husker best :P ) begynte det med såre brystvorter helt fra starten, og så i uke 5-6 gikk det mer over til å være en ømhet over hele puppene. Det var sånn at de tålte lite berøring før det gjorde vondt, rett og slett. Kunne ikke ligge på magen fordi det gjorde for vondt i puppene. Og de vokste også ganske mye/ble mer fyldige, og veksten var sikkert en del av grunnen til at de var så ømme. Har veldig små pupper fra før av. Fra uke 14-15 ca. avtok ømheten gradvis. Nå er jeg straks 22 uker og de er ikke mer ømme enn vanlig.

Anonymkode: 5e915...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...